اخبار داغ

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد:

بارگیری و صادرات نخستین محموله نفت ایران از جاسک و دریای عمان در روز پنجشنبه

بارگیری و صادرات نخستین محموله نفت ایران از جاسک و دریای عمان در روز پنجشنبه
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد: عملیات بارگیری و صادرات نخستین محموله نفت ایران از جاسک و دریای عمان روز ۳۱ تیر ماه با دستور رئیس‌جمهوری انجام می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسعود کرباسیان با اشاره به اینکه این افتخاری بزرگ برای مجموعه عظیم صنعت نفت است که بتواند در سالی که به شعار «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» مزین است، طرح بزرگ و ملی انتقال نفت خام از گوره به جاسک را به مرحله بهره‌برداری برساند و نخستین محموله نفت خام از دریای عمان و جاسک بارگیری و صادر شود، اظهار کرد: این کار افزون بر تنوع‌بخشی به مبادی صادراتی کشور و توسعه منطقه مکران، سبب آبادانی، تولید و فعالیت‌های اقتصادی بیشتر در این منطقه با احداث پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها در آینده نزدیک می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی با بیان اینکه این طرح با همت همکاران ارزشمند در صنعت نفت آغاز و پیگیری شده و به مرحله بهره‌برداری رسیده است و ۲۵۰ پیمانکار ایرانی و تولیدکننده داخلی در این زمینه مشارکت داشته‌اند، تصریح کرد: در این طرح برای ۵ هزار نفر به‌صورت مستقیم و ۱۰ هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی شده و خوشبختانه در مدتی کمتر از آنچه در مصوبات نخست برآورد شده بود، با استفاده از منابع داخلی، اوراق مشارکت و دیگر منابع و با وجود شرایط سخت تحریم و کرونا آماده بهره‌برداری شده است.
,
 
,
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران افزود: از افتخارهای دیگر این طرح ملی، استفاده ۹۱ درصدی از توان ساخت داخل در این طرح است و برخی نخستین‌ها نیز در کشور در جریان این طرح رقم خورد. برای نمونه، ساخت تختال ورق نفت ترش، ورق عریض، انواع پمپ‌ که در صنعت نفت به‌کار گرفته می‌شود و شیرآلات نفتی و گوی شناور از مهم‌ترین بخش‌های ساخت داخل در این طرح است.
,
 
,
وی با بیان اینکه آغاز این طرح به علت نفروختن ورق و لوله نیس (Nace) به کشور طولانی شد، گفت: فولاد جزو اقلام تحریمی بود و این موضوع سبب شد ساخت تختال با توجه به امکانات داخلی پیگیری شود و در این مسیر شرکت فولاد مبارکه دانش لازم را کسب و تختال را تولید کرد. شرکت فولاد اکسین نیز ورق عریض تولید و سه
,
 
,
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: شرکت لوله‌سازی بزرگ کشور نیز شبانه‌روزی فعالیت کردند و لوله مورد نیاز طرح تولید شد. در کنار آن ساخت پمپ‌های بزرگ به همت شرکت‌های توانمند ایرانی به سرانجام رسید و شیرآلات بزرگ و یک گوی شناور نیز ساخته شده و تعدادی نیز در حال ساخته شدن است که به امید خدا در مدت کوتاهی برای افزایش ظرفیت طرح به‌کار گرفته می‌شود.
,
 
,
کرباسیان اظهار کرد: بر اساس برآورد صورت گرفته، در این پروژه صرفه‌جویی قابل‌توجه‌ای محقق شده است.
,
 
,
طبق اعلام شرکت ملی نفت ایران،  وی با بیان اینکه حین انجام کار و پیشرفت طرح با شیوع ویروس منحوس کرونا نیز روبه‌رو شدیم که برنامه‌ریزی خاص خود را می‌طلبید، ادامه داد: در همین حال باید تحصیل اراضی انجام می‌شد و کارخانه‌ها فعالیت می‌کردند. به این منظور از همان ابتدای شیوع کرونا تمهیدهایی اندیشیده شد که تجمع بین افراد کمتر باشد. تلاشگران و فعالان حاضر در این پروژه از شهرهای مختلفی بودند و مراقبت‌ها و اطمینان خاطر دادن به این عزیزان قطعاً توقف در کار ایجاد می‌کرد، اما این دلسوزی در همه آحاد جامعه برای پیشبرد طرح وجود داشت و نیروهای کاری در این مسیر از خود گذشتگی کردند که به لطف خدا با کمترین آسیب از این مرحله نیز عبور کردیم.
,
 
,
 
,
نشست‌های مستمر برای تکمیل یک طرح ملی
, نشست‌های مستمر برای تکمیل یک طرح ملی,
 
,
وی افزود: وزیر نفت شخصاً نشست‌های چندباره پیگیری پروژه به‌صورت روزانه داشتند و همه این فعالیت‌ها با حمایت، مراقبت و پیگیری مدیریت ارشد وزارت نفت و دلسوزی مدیرانی که در بخش‌های مهندسی و اجرا بودند و متخصصان و کارگران طرح به ثمر رسید.
,
 
,
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: از دیگر اقدام‌های خوبی که در این طرح انجام شد، طراحی سامانه مدیریت پروژه بود که روزانه پیشرفت طرح را ثبت و رصد می‌کرد، همچنین برگزاری نشست‌ها طوفان فکری در سطوح مختلف در دستور کار بود تا همه مشارکت کنند و نقاط قوت و ضعف تحلیل می‌شد تا طرح با سرعت و دقت بیشتری به نتیجه برسد.
,
 
,
بر اساس این گزارش، طرح انتقال نفت خام گوره به جاسک، طرحی ملی و راهبردی است که با حمایت دولت و راهبری شرکت ملی نفت ایران و با هدف ایجاد ظرفیت انتقال یک میلیون بشکه نفت خام در روز، ذخیره‌سازی و صادرات آن از طریق پایانه جدید جاسک، تضمین استمرار صادرات نفت خام، تمرکززدایی از پایانه‌های صادراتی و متنوع‌سازی آن و توسعه پایدار و اشتغال‌زایی در سواحل مکران اجرا می‌شود که در این مرحله ظرفیت ۳۰۰ هزار بشکه نفت در روز است و سرانجام به صادرات روزانه یک میلیون بشکه نفت می‌رسد.
,
 
,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه