اخبار داغ

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

برخی با سیاست‌زدگی افتخار ملی را لگدمال می‎‌کنند/ سپاه در کنار کادر درمان حماسه آفرید

برخی با سیاست‌زدگی افتخار ملی را لگدمال می‎‌کنند/ سپاه در کنار کادر درمان حماسه آفرید
نمکی با بیان اینکه برخی با سیاست زدگی افتخار ملی را لگد مال می‎‌کنند، گفت: سپاه در کنار کادر درمان با تلاش و اجرای طرح شهید سلیمانی حماسه آفرید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، سعید نمکی ظهر امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی استان لرستان اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا، سخت ترین ایام مدیریت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پرشکی را در این ایام گذراندیم و این خدمتگزاری افتخار بزرگی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

وی افزود: در این مدت مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی و کسبه این روزها را با همدلی سپری کردند. در طرح شهید سردار سلیمانی سپاه حماسه ای زیبا خلق کردند و در کنار نیروهای درمانی تلاش داشتند.

,

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: چهار موج کرونا که در اوج تحریم های ظالمانه و همه راه هایی که بسته شده بود و حتی برای انتقال کوچکترین محموله در فشار بودیم و علیرغم همه دروغ هایی که می گفتند اما در این ایام سخت و کم بضاعتی اقتصادی و پرتنش، این همدلی بین ما و نیروهای مسلح، روحانیت، مردم و نهادهای مردمی و کمک های مومنانه ما را به گونه ای عبور داد که با افتخار می گوییم که حتی یک بیمار پشت در بیمارستان نماند.

,

وی بیان کرد: عده ای این غرور ملی را با مغلطه به یک بدهکاری سیاسی بدل می کنند، من آدم سیاسی نیستم و در این عرصه پرتلاطم پا نگذاشته ام ولی برخی با سیاست زدگی افتخار ملی را لگد مال می کنند.

,

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پرشکی عنوان کرد: روزی عده ای دفاع مقدس را زیر سوال می برند، دفاعی که هشت سال رزمندگان میلیمتری را به دست دشمن ندادند همانها در شیپورهای تازه می دمند که این کشور در اوج تحریم ها توانست در عرض دو ماه صاحب چیزهایی شود که قرار بود وارد کند.

,

نمکی بیان کرد: این آمارها که چگونه در پیک چهارم مرگ ها را به نصف پیک های قبلی برسانیم در حالی که ویروس انگلیسی کشنده تر و شیوع بیشتری داشت، حاصل تلاش این ایثارگران عرصه سلامت است و امروز وارد موج پنجم شدیم.

,

وی تصریح کرد: به این نمی پردازم که چرا دیگران غفلت می کنند، چرا در برخی از عرصه ها تنهاییم و چرا عده ای به تاب آوری همه اقشار نگاه می کنند اما به تاب آوری مدافعانی که ۱۸ ماه تلاش دارند و یک شیفت راحت نداشته توجه نمی کنند.

,

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: ما با مردم پیمان بستیم و در کرونا هم بنا بر این بود و خدمات لازم ارائه شد و هر آنچه در توان داشتیم به بیماران خدمت کردیم، نپرسیدم که در شهر قرمز به شیوه شهر آبی مدیریت شد یا نه، آیا شما پروتکل رعایت کردید یا خیر بلکه با همه توان تلاش کردیم.

,

,

نمکی با اشاره به رعایت پروتکل های بهداشتی گفت: متوسط رعایت پروتکل ۴۸ درصد است و دیروز واکسیناسیون کشور از مرز ۴۰۰ هزار دوز در روز گذشت و رکورد تازه ای خلق شد البته قول دادیم در آینده نزدیک از مرز ۴۰۰ هزار دوز بگذریم و افتخار آمیز هم گذشتیم.

,

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به تزریق واکسن کرونا در کشور گفت: قرار بود تا پایان دولت همه افراد بالای ۶۵ سال و بیماران سخت را واکسینه کنیم اما امروز اعلام می کنیم که تا پایان مرداد تمام جمعیت ۶۰ سال به بالا را واکسینه خواهیم کرد و در استان های سیستان بلوچستان، بوشهر، خوزستان، هرمزگان، خراسان جنوبی و جنوب کرمان جمعیت بالای ۵۰ سال و در جزایر خلیج فارس به جز قشم و کیش افراد بالای ۱۸ سال واکسینه شوند.

,

نمکی بیان کرد: از اوایل مرداد همه عشایر کوچ رو از ۱۸ سال به بالا واکسن کرونا دریافت می کنند، همچنین در مرداد همه معلمان و اساتید دانشگاه برای مقدمه بازگشایی مدارس و دانشگاه را واکسینه می کنیم و تمام مشاغل پرریسک مانند حمل و نقل عمومی واکسینه می شوند که در این راستا درهایی باز شده که واکسن بیشتری تامین و تولید شود.

,

وی با بیان اینکه پیوستن به حلقه پراقتدار تولید واکسن کرونا کار کمی نیست، افزود: امروز جمهوری اسلامی تمام تکنولوژی های ساخت واکسن را دارد و ما کشوری هستیم که نقطه امید بسیاری از کشورهایی که به آنها واکسنی داده نمی شود.

,

نمکی خاطرنشان کرد: امروز به یکی از واکسن سازهای دنیا پیوستیم و این افتخار بزرگی است، اگرچه عده ای با همنوایی خارج از مرزها سازهایی می نوازند اما با افتخار و اقتدار مسیر را ادامه می دهیم.

,

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه این ویروس فعلا دست از سر جهان برنمی دارد، افزود: کرونا پیچیده تر از آن است که خود را نشان می دهد اما واکسن می تواند فرم سخت و مرگ زای بیماری را مهار کند پس فاصله گذاری و رعایت پروتکل ها را باید مد نظر داشت.

,

وی با تاکید بر تسریع در روند واکسیناسیون بیان کرد: لازم است که واکسیناسیون تسریع یابد و هر چه سرعت داده شود از گرفتاری سخت و ابتلای بیمار و همچنین نیاز به بیمارستان کاهش می یابد.

,

نمکی با اشاره به اینکه طرح شهید سلیمانی را باید زنده نگهداریم، خاطرنشان کرد: در دی ماه ۹۹ به همه روسای دانشگاه نامه نوشتم که این طرح یک سرمایه ملی برای روزهای سخت و بحرانی است و این همدلی، رفاه و مشارکت را به عنوان پشتوانه نظام نگه داریم و باید تقویت شود.

,

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: کلینیک های سرپایی در استان باید اضافه شود البته هرچه غربالگری و بیماریابی در منزل و محلات و سپس تست های انجام شده در کلینیک ها در دستور کار قرار گیرد، با این کار نیاز به افزایش تخت کمتر می شود و تخت نیاز نمی شود و باید تلاش کرد تا مرگ و میر در بیمارستانها کم شود.

,

وی گفت: دانشگاه لرستانی یکی از افتخار آفرینهای این ایام بود و به عنوان استان الگو هرآنچه نیاز دارد تامین کنیم. امسال و سال گذشته میزان تخت های آی سی یو دو برابر شد و هشت دستگاه سی تی اسکن برای استان لرستان تخصیص داده شد البته در طی یک سال گذشته ۱۴ هزار تخت اضافه شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه