اخبار داغ

مدیر شبکه دامپزشکی خلیل‌آباد خبر داد؛

نظارت ۳ اکیپ ثابت و سیار بر ذبح دام عید قربان در خلیل‌آباد/ ذبح دام عید قربان رایگان است

نظارت ۳ اکیپ ثابت و سیار بر ذبح دام عید قربان در خلیل‌آباد/ ذبح دام عید قربان رایگان است
احمدی با بیان اینکه در روز عید قربان ۲ اکیپ ثابت در محل کشتارگاه و اداره و یک اکیپ سیار در سطح شهر به کشتار دام در شهرستان خلیل‌آباد نظارت دارند، گفت: کشتارگاه حسینیه ابوالفضلی خلیل‌آباد تمام خدمات لازم برای ذبح دام را به‌صورت رایگان در اختیار همشهریان قرار می‌دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وحید احمدی، مدیر شبکه دامپزشکی خلیل‌آباد در گفتگو با خبرنگار صبح توس؛ ضمن تبریک فرارسیدن عید قربان، از نظارت اکیپ‌های ثابت و سیار دامپزشکی بر ذبح دام در عید قربان خبر داد و اظهار داشت: سنت حسنه قربانی در روز عید قربان هرساله از طرف خیرین باهدف یاری به فقرا و مستمندان اجرا می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه دقت در رعایت پاکی و بهداشت گوشت استحصالی در این روز از دستورات دین مبین اسلام و الزامات است، خاطرنشان کرد: باتوجه‌به تقارن این روز خسته با شرایط وخیم بیماری کرونا رعایت بیش‌ازپیش موازین بهداشتی در هنگام خرید، ذبح و توزیع گوشت توسط خیرین ضروری است.

,

مدیر شبکه دامپزشکی خلیل‌آباد با اشاره به تعطیلی کشتارگاه دام شهرستان، تصریح کرد: کشتارگاه دام شهرداری کاشمر، واقع در کیلومتر 10 جاده خلیل‌آباد - کاشمر جهت انتقال دام کشتاری آمادگی پذیرایی از متقاضیان را دارد و در سطح شهر نیز کشتارگاه حسینیه ابوالفضلی خلیل‌آباد بهسازی شده و در این روز خاص با حضور ناظر ذبح شرعی، سلاخ و ناظر بهداشتی تمام خدمات لازم به‌صورت رایگان در اختیار همشهریان قرار می‌گیرد.

,

وی با تاکید بر اینکه در روز عید قربان 2 اکیپ ثابت در محل کشتارگاه و اداره و یک اکیپ سیار در سطح شهر به کشتار دام در شهرستان نظارت دارند، اذعان کرد: همشهریان و خیرین جهت انتقال دام کشتاری به محل‌های مورد تأیید دامپزشکی و رعایت نکات بهداشتی در ذبح دام و همچنین در صورت ذبح دام در منزل می‌توانند به شماره‌های 57728320 – 09155313480 جهت بازرسی در محل یا مشاوره تماس بگیرند.

,

احمدی با بیان اینکه همشهریان حتماً دام را از میادین دام تحت نظارت دامپزشکی تهیه و از ذبح دام در مکان‌های آلوده همچون کنار کوچه و خیابان جدا پرهیز کنند، عنوان کرد: بهترین مکان برای ذبح دام کشتارگاه و مکان‌های مورد تأیید دامپزشکی است و پس از ذبح گوشت استحصالی به مدت حداقل 24 ساعت قبل از مصرف در دمای 8-4 درجه سانتیگراد نگهداری شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه