اخبار داغ

به دنبال مشکلات ایجاد شده برای دامداران، بررسی شد؛

ضرورت ابلاغ هرچه سریع‌تر نرخ جدید شیر/ مشکل حمل و نقل نهاده‌ها به خراسان رضوی تا هفته آینده حل می‌شود

ضرورت ابلاغ هرچه سریع‌تر نرخ جدید شیر/ مشکل حمل و نقل نهاده‌ها به خراسان رضوی تا هفته آینده حل می‌شود
چندی است که کمبود نهاده‌های دامی و افزایش قیمت خوراک دام هزینه‌های دامداران را افزایش داده است و از طرفی قیمت پایین شیر سبب شده تا صنعت دامداری دیگر صرفه اقتصادی نداشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، چندی است که کمبود نهاده‌های دامی و افزایش قیمت خوراک دام هزینه‌های دامداران را افزایش داده است و از طرفی قیمت پایین شیر سبب شده تا صنعت دامداری دیگر صرفه اقتصادی نداشته باشد؛ همین امر گلایه‌های فراوانی را از عدم توجه دولت به این قشر از جامعه به وجود آورده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

, ,

احمد داوطلب، مدیر امور دام جهاد کشاورزی خراسان رضوی در گفت‌وگو با صبح توس، اظهار کرد: در حال حاضر حجم اختصاص یافته نهاده‌های دامی برای خراسان رضوی از ابتدای سال تاکنون نسبت به سال گذشته چیزی بالغ بر 50 درصد رشد داشته است اما در حال حاضر بزرگ‌ترین مشکلی که در خصوص نهاده‌ها با آن مواجه هستیم در حمل و نقل این نهاده‌ها از بنادر به مشهد است.

,

50 هزار تن نهاده‌ دامی خراسان رضوی معطل سیستم حل و نقل

, 50 هزار تن نهاده‌ دامی خراسان رضوی معطل سیستم حل و نقل,

وی بیشترین نهاده‌های اختصاص یافته به خراسان رضوی در بندر امام و چابهار دپو شده است، افزود: متأسفانه سیستم حمل و نقل نهاده‌ها با کندی انجام می‌شود و دوری مشهد از دو بندر چابهار و امام باعث شده تا رانندگان رغبتی برای حمل نهاده‌ها به مشهد نداشته باشند لذا در حال حاضر تأمین نهاده‌های دامی استان معطل سیستم حل و نقل است.

,

حل مشکل حمل و نقل نهاده‌ها تا هفته آینده

, حل مشکل حمل و نقل نهاده‌ها تا هفته آینده,

مدیر امور دام جهاد کشاورزی خراسان رضوی تصریح کرد: طی جلساتی که با مسئولان حمل و نقل جاده‌ای و ریلی در استانداری خراسان رضوی داشتیم بنا شد این مشکل حمل و تحویل نهاده‌ها تا هفته آینده برای خراسان رضوی برطرف شود.

,

داوطلب با بیان اینکه در 4 ماه اخیر بیش از 410 هزار تن نهاده‌های دام و طیور به خراسان رضوی اختصاص یافته است، گفت: هم‌اکنون بیش از 50 هزار تن نهاده دامی در بندر امام و چابهار معطل حمل به خراسان رضوی هستند که امیدواریم طی هفته آینده‌این میزان به تدریج به استان وارد شود تا بتوانیم جوابگوی دامداران در خصوص تأمین نهاده‌های مورد نیازشان باشیم.

,

, ,

قیمت جدید شیر هنوز ابلاغ نشده است

, قیمت جدید شیر هنوز ابلاغ نشده است,

وی ادامه داد: قیمت تضمینی خرید شیر خام در هفته گذشته از 4500 تومان به 6400 تومان افزایش یافت اما این مصوبه که مسئول اجرا کننده آن سازمان تعاون روستایی است، هنوز به مرحله اجرایی در نیامده و دلیل آن نیز ابلاغ نشدن این مصوبه به استان‌ها از سوی وزارت خانه است که امیدواریم طی چند هفته آینده پس از ابلاغ این مصوبه، سازمان تعاون روستایی شروع به خرید شیر با قیمت مصوب جدید کند.

,

مدیر امور دام جهاد کشاورزی خراسان رضوی یادآور شد: در حال حاضر بیشترین اعتراض دامداران در خصوص اجرایی نشدن مصوبه قیمت جدید شیر خام است ازاین‌رو شرکت‌های لبنی به دلیل عرضه بیش از نیاز، شیر را با همان قیمت 4500 تومان خریداری می‌کنند و تا زمانی که شرکت تعاون روستایی شروع به خرید شیر با قیمت 6400 تومان نکند و شیر مازاد را از بازار جمع‌آوری نکند، قیمت خرید شیر از دامدار توسط شرکت‌های لبنی نیز افزایش نمی‌یابد.

,

ادامه فعالیت گاوداری‌ها وابسته به ابلاغ هرچه سریع‌تر نرخ جدید شیر

, ادامه فعالیت گاوداری‌ها وابسته به ابلاغ هرچه سریع‌تر نرخ جدید شیر ,

داوطلب تأکید کرد: هم‌اکنون 835 واحد گاوداری شیری صنعتی با ظرفیت 119 هزار رأس به علاوه 235 هزار رأس گاو شیرده غیر صنعتی در خراسان رضوی وجود دارد که ادامه فعالیت آن‌ها منوط به ابلاغ هرچه سریع‌تر قیمت جدید شیر است زیرا به دلیل بالا رفتن هزینه‌های نگهداری امروز شاهد آن هستیم که دامداران اقدام به فروش دام‌های خود می‌کنند که این امر در آینده‌ای نه‌چندان دور باعث کاهش جمعیت دام استان و بیکاری دامداران می‌شود.

,

, ,

دامپزشکی جلوی کشتار گاوهای شیرده را بگیرد

, دامپزشکی جلوی کشتار گاوهای شیرده را بگیرد,

وی افزود: بر اساس قوانین دامپزشکی کشتار دام آبستن و شیرده ممنوع است اما دامداران به دلیل بالا بودن هزینه‌های نگه‌داری گاو شیرده مجبور به فروش آن به دلال‌ها می‌شوند و آن دلال نیز می‌خواهد سریعاً این گاو را تبدیل به پول کند و متأسفانه امروز شاهد آن هستیم که گاوهای شیرده که کشتار آن‌ها ممنوع است در کشتارگاه‌ها توسط دلال‌ها کشتار می‌شوند ازاین‌رو درخواست داریم تا سازمان دامپزشکی هرچه سریع‌تر جلوی این کار را بگیرد.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه