اخبار داغ

آغاز تحقیقات درباره تبانی در لیگ ۲ از دوشنبه آینده؛

رفیعی: تیم‌های در مظان اتهام شانس صعود دارند/ هیچ ابایی از تعطیلی لیگ نداریم

رفیعی: تیم‌های در مظان اتهام شانس صعود دارند/ هیچ ابایی از تعطیلی لیگ نداریم
مشاور حقوقی فدراسیون فوتبال از آغاز تحقیقات درباره تبانی در لیگ ۲ از دوشنبه آینده خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامرضا رفیعی مشاور حقوقی فدراسیون فوتبال کشورمان درباره تعلیق رقابت‌های لیگ دو اظهار داشت: اتفاقاتی که در هفته‌های پایانی لیگ دو افتاده مربوط به تیم‌هایی می‌شود که احتمال صعود به لیگ یک را دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی افزود: رکن قضایی فدراسیون فوتبال لیگ دو را تعلیق کرده که این امر به معنی تعطیلی کوتاه مدت و برای کشف تبانی است تا اگر چنین اتفاقی افتاده مشخص شود، بین چه کسانی اتفاق افتاده.
,
مشاور حقوقی فدراسیون فوتبال بیان کرد: کمیته اخلاق بر حسب وظایف ذاتی خود عده‌ای را خواسته تا شواهد را بررسی کند چون تیم‌های در مظان اتهام تیم‌هایی هستند که شانس صعود دارند و این نتایج در صعود آنها بسیار موثر است.
,
رفیعی تصریح کرد: اگر دو هفته پایانی مسابقات برگزار و بعد نتیجه تبانی مشخص می‌شد، به سختی امکان تعیین جایگاه تیم‌های صعود کننده وجود داشت البته اگر ابتدای لیگ بود، می‌شد جلوی تضییع حق را گرفت.
,
وی گفت: سیاست فدراسیون این است که اگر این اتفاقات شرم آور صحت داشته باشد، نبودن این لیگ بهتر از این است که شاهد چنین لیگی باشیم.
,
مشاور حقوقی فدراسیون فوتبال اظهار کرد: اثبات تبانی کار سختی است چون کسی که تبانی می‌کند، در جلوی چشم دیگران این کار را نمی‌کند. در رویه قضایی فیفا بالاترین درجه تبانی از بین داور، کمک داور و دروازه بان است و کمتر به بازیکنان توجه می‌کند.
,
رفیعی که با رادیو ورزش گفتگو می‌کرد، در پایان گفت: رئیس فدراسیون فوتبال گفت اگر نشود ریشه فساد را خشکاند، هیچ ابایی از تعطیلی لیگ نداریم و AFC و فیفا اتفاقات و برخورد با فساد در ایران را مشاهده می‌کنند. شعار فیفا و ماموریت فوتبال جهان که برای فدراسیون‌ها الزام آور است، مبارزه با فساد محسوب می‌شود. اگر کار به جایی برسد که سلامت بازی‌ها زیر سوال برود این رقابت‌ها تعلیق می‌شود و در دوشنبه آینده تحقیقات آغاز و بخشی از ابهامات روشن می‌شود.
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه