اخبار داغ

۴۰ سال از جاویدالاثری فاتحان شنام گذشت؛

ماندگاری نام ۵ شهید اسدآبادی بر قله پر رمز و راز شنام/ کرونا بهانه‌ای خوب برای بی‌توجهی به شهدا!

ماندگاری نام ۵ شهید اسدآبادی بر قله پر رمز و راز شنام/ کرونا بهانه‌ای خوب برای بی‌توجهی به شهدا!
در چهلمین سالگرد شهدای فاتح شنام اسدآباد که نامشان بر قله‌ای پررمزوراز برای همیشه ماندگار است، مسئولان در زادگاه آنان حتی یک برنامه فرهنگی هم ندارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر همدان، امروز 31 تیر، 40 سالگی شهادت پنج شهید که فاتح قله شنام شدند را پشت سر می‌گذاریم و حتی یک برنامه فرهنگی در روز سالگرد آنان در زادگاهشان نیست!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

بیژن شفیعی، محمد همایی رشید، محمدرضا فروتن، محمد ورمزیار و خسرو آذرمی، پنج دانش‌آموز شهیدی بودند که درس و تحصیل را رها کردند و به‌فرمان مام(ره) در کنار فرمانده شهیدشان حاج احمد متوسلیان در جبهه‌های سخت نبرد با دشمن حاضر شدند.

,

تا سال 93 همه پنج شهید دانش‌آموز فاتح شنام جاویدالاثر بودند تا که یکباره شهید بیژن شفیعی، یکی از آن شهدای دانش‌آموز با آمدنش در خواب برادر خود، خبر از بازگشت پیکرش داد و این هم نویدی از آمدن دیگر لاله‌های خونین یا معنا شدن جمله “شهیدان همیشه زنده‌اند”، بود.

,

اگرچه نام شهدا بر قله پررمزوراز شنام برای همیشه ماندگار و یاد آن‌ها در دل بسیاری از مردم زنده است، اما در چهلمین سالگرد آنان خبری از حتی یک برنامه فرهنگی برای زنده نگه‌داشتن یاد آن‌ها نیست!

,

بنیاد شهید و امور ایثارگران که متولی شهدا است و مسئولان در این نهاد می‌توانستند اجراکننده بسیاری از برنامه‌های فرهنگی باشند که در گفتگویی با آنان عدم برگزاری برنامه را شرایط کرونا مطرح کردند.

,

و اما اگرچه کرونا طی این چند سالی که می‌تازد و جان می‌گیرد، آیا نمی‌شد یاد شهدای شنام را در فرصتی که در فضای مجازی مهیاست، زنده کرد.

,

اگرچه این رسانه در چند پیام و خبر یاد آنان را زنده کرد، اما انتظار می‌رفت که مسئولان بنیاد شهید و حتی دیگر ادارات فرهنگی با داشتن ایده جالب از چهلمین سالگرد آنان غفلت نمی‌کردند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه