اخبار داغ

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان کرمانشاه:

بسیاری از خزانه‌‌های برنج امحا شد/ برای تأمین آب شرب مجوز حفر چاه صادر خواهد شد

بسیاری از خزانه‌‌های برنج امحا شد/ برای تأمین آب شرب مجوز حفر چاه صادر خواهد شد
علی مرادی گفت: با هماهنگی شورای تامین و دستور مقامات قضایی بسیاری از خزانه‌ های برنج که کشت شده مورد امحا قرار گرفت و در حال برخورد با تعدادی دیگر هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی مرادی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: با توجه به موضوع تنش آبی به منظور تقویت آب شرب و جلوگیری از کم آبی به ویژه در کلانشهر کرمانشاه چاه های مربوط به ارگان ها و دوایر دولتی در اختیار آبفا قرار گرفته است.

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای استان کرمانشاه افزود: همچنین آبفا خواستار حفاری تعدادی چاه شد که مجوز حفاری چهار حلقه چاه صادر شد ضمن اینکه سال گذشته هم ۱۰ حلقه چاه مورد حفاری قرار گرفت و برای رفع مشکل کم آبی در شهر کرمانشاه در حال وارد شدن به مدار بهره برداری است.

مرادی از وارد شدن تصفیه خانه آب شرب با ظرفیت یک هزار  لیتر بر ثانیه به مدار خبر داد و گفت: درصدد هستیم به زودی این تصفیه خانه وارد مدار شود که در این صورت مشکلات تا حدودی مرتفع می شود.

وی عنوان کرد: در موضوعات مربوط به کشاورزان نیز باید گفت در مکان‌هایی که به آبهای سطحی وابستگی شدید دارند معضل وجود دارد.

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای استان کرمانشاه تصریح کرد: در برخی مناطق از جمله ریجاب که درختانی کشت شده و  کم آبی وجود دارد با تلاش مقامات سیاسی، نیروی انتظامی و قوه قضائیه جلساتی برگزار شده تا با توزیع آب مانع خشک شدن درختان شویم.

مرادی با بیان اینکه برای بهره برداری از آب سدها نیز برنامه ریزی شده، گفت: با توجه به اینکه ایستگاه های پمپاژ با برق مرتبط هستند اعلام کرده ایم به جز مناطق گرمسیری کشت دوم انجام نشود و موافقت هم شده در این مناطق ۲۵ درصد ظرفیت آب برای کشت دوم در اختیار قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به بالا بودن میزان تنش آبی در بیشتر مناطق، توصیه شده که کشت دوم انجام نشود زیرا سبب ضرر و زیان کشاورز خواهد شد.

مرادی با تاکید بر اینکه با کشت برنج از ابتدا هم مخالف بوده ایم، خاطرنشان کرد: با هماهنگی شورای تامین و دستور مقامات قضایی بسیاری از خزانه‌ های برنج که کشت شده مورد امحا قرار گرفت و در حال برخورد با تعدادی دیگر هستیم.

وی عنوان کرد: ممنوعیت کشت برنج اعلام شده، بنابراین با موارد استفاده از آب چاه برای کشت برنج برخورد می شود همچنین موارد بهره برداری از چاه های آب غیرمجاز نیز به منظور انسداد چاه به دستگاه قضایی معرفی می شود.

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای استان کرمانشاه تصریح کرد: در صورت اصرار کشاورزان به بهره برداری از آب چاه ها بر اساس آیین نامه اجرای توزیع عادلانه آب نسبت به باطل کردن مجوز چاه اقدام می شود.

مرادی با بیان اینکه درصدد عبور از این وضعیت بحرانی آب هستیم، گفت: در صنایع هم مشکل چندانی از نظر تامین آب نداریم زیرا بیشتر صنایع آب بر در مناطق دارای آب زیر زمینی و آب های سطحی واقع شده است.

وی افزود: در مجموع برای آبیاری باغات بارور درصدد توزیع آب هستیم و برای تامین آب شرب نیز هرجا لازم است مجوز حفر چاه صادر خواهد شد که در این راستا هماهنگی های لازم با دستگاه های مربوطه انجام شده است.

مرادی خاطرنشان کرد: همه مردم از جمله کشاورزان صبور باشند تا بتوانیم مشکل خشکسالی را مدیریت کنیم که البته تاکنون هم به خوبی مدیریت شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز،,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه