اخبار داغ

در خطبه های نمازجمعه استان کرمان مطرح شد؛

امام جمعه کوهبنان:گفتمان مقاومت، تنها راه ساختن آینده است/ امام جمعه بردسیر: نماز جمعه باید محور وحدت جامعه باشد

امام جمعه کوهبنان:گفتمان مقاومت، تنها راه ساختن آینده است/ امام جمعه بردسیر: نماز جمعه باید محور وحدت جامعه باشد
امام جمعه بردسیر گفت: نماز جمعه باید محور وحدت جامعه و انقلابی باشد و این جناح و آن جناحی نباشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛ آیین عبادی سیاسی نمازجمعه در برخی شهرستانهای کرمان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

امام جمعه کوهبنان:گفتمان مقاومت، تنها راه ساختن آینده است

نماز جمعه این هفته شهر کوهبنان به امامت حجت الاسلام حاج شیخ مرتضی جعفری و با حضور جمعی از مسئولین اجرایی، فرماندهان نظامی و انتظامی ، علما و روحانیون ، مردم ولایت مدار و بسیجی کوهبنان با رعایت پروتکل های بهداشتی در مسجد بزرگ و تاریخی حضرت امام خمینی (ره) کوهبنان برگزار شد.
حجت الاسلام حاج شیخ مرتضی جعفری پس از دعوت همگان به تقوای الهی گفت: پنجم مرداد سالگرد  اقامه اولین نماز جمعه به فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب است باید قدر نماز جمعه که از برکات نظام است بدانیم .
وی با استناد به کلام نبی مکرم اسلام (ص) تاکید کرد: نماز جمعه را خدا برای تمام کسانی که اهل دین هستند واجب کرده نمازی که به صورت جمعی برگزار می شود لذا کسانی که عذری ندارند واجب است در این فریضه شرکت کنند.
امام‌ جمعه کوهبنان افزود: کسی که نماز جمعه را ترک کند یا سبک بشمارد برکت از زندگی او رخت بر می بندد از مصادیق مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و از راه های مقابله با فرهنگ غرب حضور در نماز جمعه است.
وی ابراز کرد: اگر کسی در نماز جمعه شرکت نکند نمازهای دیگر او ، حج ، صدقه و نذورات او ارزشی ندارد در حالی که نماز جمعه دریچه دلگشایی به سوی معنویت است .
خطیب جمعه کوهبنان تصریح کرد: در موسم حج قرار داریم امیدواریم با ریشه کن شدن کرونا شاهد برگزاری مراسم  حج باشیم عربستان همواره بر علیه مسلمانان آتش افروزی می کند اگر همین هزینه در راستای واکسیناسیون انجام می شد بسیار ارزشمند بود. 
وی با استناد به بیانات مقام معظم رهبری یادآور شد:برای ساخت آینده تنها راه گفتمان مقاومت است آمریکا در افغانستان حقیر شد و مجبور به ترک این کشور گردید.
حجت الاسلام جعفری ادامه داد: ولادت امام هادی(ع) در نیمه ماه ذی الحجه را در پیش داریم آن حضرت فرمود کسی که از خدا بترسد و تقوای الهی داشته باشد مردم از او می ترسند. 
وی بیان کرد: روز ملی کارآفرینی و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای را در پیش داریم کسانی که بدنبال اشتغال و کسب روزی حلال هستند خصوصا قشر جوان باید بدنبال مهارت آموزی باشند.
امام جمعه کوهبنان بیان داشت: در آستانه عید غدیر بزرگ ترین و مهمترین عید و در دهه ولایت و امامت قرار داریم در این روز اعمالی وارد شده که روزه داری ، اطعام دادن، عقد اخوت ، آراستگی و‌ پوشیدن لباس پاکیزه ، تکریم سادات ، برگزاری جشن، صله رحم ، صدقه دادن، ذکر صلوات بر پیامبر و اهلبیت ، زیارت امام حسین (ع) از جمله آنها هستند.

, امام جمعه کوهبنان:گفتمان مقاومت، تنها راه ساختن آینده است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

امام جمعه بردسیر: نماز جمعه باید محور وحدت جامعه باشد
حجت الاسلام علی اکبر کرمانی امام جمعه بردسیر ضمن اشاره به برکات و آثار نماز جمعه گفت: همیشه دشمنان ما از برگزاری نماز جمعه جامع الشرایط هراس داشته اند و به دنبال کمرنگ کردن آن هستند.

وی ۵ مرداد سالروز برگزاری اولین نماز جمعه را گرامیداشت و افزود: همیشه انقلابی همیشه مردمی شعار نماز جمعه امسال است و این بیانگر اینست که نماز جمعه باید محور وحدت باشد و این جناح و آن جناحی نباشد و فقط انقلابی باشد.

امام جمعه بردسیر تصریح کرد: نماز جمعه از بطن‌مردم برخاسته و باید مردمی بماند و وظیفه امام جمعه حضور در بین مردم و زندگی کردن با مردم و درک درد و نیاز مردم است.

وی از همه برگزارکنندگان و شرکت کنندگان در نماز جمعه و کسانی که طی سالها به اقامه نماز جمعه در شهرستان به هر نحوی دخیل بوده اند قدردانی کرد و افزود: دفتر امام جمعه دفتر نماینده ولی فقیه در هر شهرستان است و آماده شنیدن مسائل و مشکلات مردم است.

حجت الاسلام کرمانی گفت: عید غدیر روز اعلام رسمی ولایت و امامت حضرت علی (ع) و عید الله اکبر است و این ماه ذی حجه ماه ولایت است زیرا این ماه  با ازدواج حضرت علی و فاطمه شروع می شود و عید غدیر نیز در این ماه قرار دارد.

وی ضمن اشاره به روایات بزرگداشت غدیر و ولایت گفت: راه آبادی دنیا و آخرت ارتباط قلبی با ولایت است و اگر ولایت تثبیت شده و پذیرفته شده بود الان شاهد اینهمه ظلم و داعش و فساد نبودیم.

خطیب جمعه بردسیر تصریح کرد: غدیر باید سبک زندگی ما شود و اطعام و هدیه دادن در روز عید غدیر که بزرگترین عید ما است را فرهنگ سازی کنیم.

وی به وقایع اخیر در خوزستان اشاره کرد و گفت: خوزستان معدن آب و نفت است و وجود این مشکلات بیانگر عدم مدیریت و نظارت صحیح است و زشت است برای نظام اسلامی استانی که خودش آبخیز و نفت خیز است باید با تانکر آبرسانی شود و ان شاء الله با مدیریت صحیح مشکلات مردم خوزستان به زودی حل شود.

حجت الاسلام کرمانی در پایان تاکید کرد: سهل انگاری در رعایت دستورالعملهای بهداشتی سبب شد که رنگ شهرستان دوباره قرمز شود و تعداد زیادی از کسب و کارها تعطیل شدند که امیدواریم با همکاری شما مردم به زودی این وضعیت تمام شود.
انتهای پیام/

, امام جمعه بردسیر: نماز جمعه باید محور وحدت جامعه باشد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه