اخبار داغ

اگر 10 بار دیگر با استرالیا بازی کنیم، نتیجه‌ای که در لیگ ملت‌‌ها اتفاق افتاد رقم نمی‌خورد

آرمات: هدف ما قهرمانی در مسابقات جهانی والیبال نوجوانان است/ امیدوارم بذری که در لیگ ملت‌ها کاشتیم، در المپیک برداشت کنیم

آرمات: هدف ما قهرمانی در مسابقات جهانی والیبال نوجوانان است/ امیدوارم بذری که در لیگ ملت‌ها کاشتیم، در المپیک برداشت کنیم
سرمربی تیم نوجوانان والیبال گفت: هدف الکنو از لیگ ملت‌ها شناخت ترکیب تیم برای المپیک و رسیدن به هماهنگی بود که خوشبختانه بازیکنان به این هماهنگی و الکنو به شناختی خوب از آنان رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسعود آرمات سرمربی تیم نوجوانان والیبال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی دانا درباره شرایط تیم ملی نوجوانان اظهار داشت: تیم نوجوانان در شرایط خوبی قرار دارد؛ عازم ایتالیا شدیم و چهار بازی با تیم نوجوانان ایتالیا انجام می‌دهیم و سپس هفته بعد به ایران بازمی‌گردیم و تمریناتمان را در سالن اصلی مسابقات شروع می‌کنیم. بعضی تیم‌ها زودتر از موعد به ایران خواهند آمد چون درخواست بازی دوستانه با ما را دارند. ما هم برنامه ریزی می‌کنیم که بازی‌های تدارکاتی خوبی انجام بدهیم و برای مسابقات آمادگی کامل داشته باشیم چون هدف‌گذاری ما قهرمانی در این مسابقات است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

سرمربی تیم نوجوانان درباره عملکرد تیم ملی والیبال ایران در لیگ ملت ها اذعان داشت: چون هدف‌گذاری اصلی ما برای نتیجه گیری در المپیک بود، الکنو به دید بازی تدارکاتی به این رقابت ها توجه کرد و در تمام بازی‌ها بچه‌های تیم را برای المپیک محک زد. بیشتر هدف شناخت ترکیب تیم برای المپیک و رسیدن به هماهنگی بود. امبدوارم نتیجه بذری که در لیگ ملت‌ها کاشتیم را، در المپیک برداشت کنیم. با توجه به سیستمی که الکنو کار کرد و اینکه‌ هدف ایشان جا انداختن این اهداف بود که اول در سرویس‌های پرشی، بعد دفاع های سه نفره و در آخر در توپگیری‌های حمایتی و جای‌گیری درست، بچه‌ها به بلوغ تاکتیکی برسند، نتیجه لیگ ملت‌ها بد نبود.

,

آرمات درباره نتایج کسب شده در لیگ ملت ها بیان کرد: اینکه می‌گویند چون الکنو تازه به تیم اضافه شده و شناختی از تیم نداشته، نادرست است چون الکنو در طول لیگ ملت ها نسبت به بازیکنان شناخت پیدا کرد. ضمنا باید در نظر گرفت این بچه ها حدود یک سال‌ونیم کنارهم بازی نکرده بودند و از هم دور بودند و نمی‌توان گفت نتیجه نگرفتن ما، به خاطر دیر آمدن الکنو بود.

,

وی در ادامه افزود: 10 تیم از 16 تیم حاضر در لیگ ملت‌ها سهمیه المپیک داشتند و به این رقابت‌ها به چشم بازی‌های تدارکاتی نگاه می‌کردند و  6 تا از تیم‌هایی که سهمیه نداشتند نیز با تمام قوا آمده بودند. ما چون به جوان ها بیشتر بها داده بودیم، نتایج اینگونه رقم خورد، مثلا استرالیا را اگر 10 بار دیگربا ما بازی کند، ما هر 10 بازی را می‌بریم.

,

آرمات درباره خط خورده‌های تیم ملی با اشاره به شایستگی‌های بازیکنان خط خورده گفت: به عنوان سرمربی تیم نوجوانان نمی‌توانم نظر قاطعی بدهم چون نگرش هر سرمربی نسبت به بازیکنانش متفاوت است. بازیکنانی همچون بردیا سعادت و امیرحسین اسفندیار و دیگر جوانانی که خط خوردند، هنوز در ابتدای مسیر هستند و ما در پست آنها به بازیکنانی مثل غفور یا عبادی‌پور نیاز داشتیم که تجربه بازی در المپیک و رقابت‌های بزرگ را داشته باشند. ضمنا باید به عملکرد بازیکنان خط خورده در اردوهای تمرینی و دیدگاه فنی الکنو درباره آن‌ها نیز توجه داشت. بنده به شما قول می‌دهم این جوانان روزبه‌روز بهتر می‌شوند و آینده ازآن آن‌هاست.

,

وی درمورد قائمی و میرزاجانپور نیز گفت: قائمی به قول همه نزدیکان تیم همیشه بمب روحیه ما بوده و حط خوردنش چیزی از ارزش‌های او که همیشه یکی از بهترین‌های ما بوده، کم نمی‌شود. مجتبی نیز زحمات زیادی برای تیم کشیده اما وی به دلیل مصدومیتی که داشت، متاسفانه نتوانست که نظر الکنو را جلب کند.

,

سرمربی تیم والیبال نوجوانان درباره المپیک و شرایط ایران در ایران رقابتها گفت: گروه ما در المپیک نسبت به دوره قبل خیلی بهتر است و ما شانس صعود زیادی داریم. من به این آرمان و هدف‌گذاری فدراسیون که حضور در چهار تیم نهایی‌است، بسیار خوش‌بین هستم. الکنو یکی از مربیان بزرگ دنیاست و نشان داده‌ که با توجه به سابقه حضور در المپیک و قهرمانی جهان و قهرمانی‌های متعددی که دارد و توانایی موفقیت در تیم ما را نیز داراست.

,

آرمات هم‌چنین درباره قرارداد 5 ماهه با الکنو اظهار داشت: هدف فدراسیون این بوده که از قدرت مدیریت و دانش فنی الکنو در مسیر موفقیت در المپیک استفاده کنند و بعدا بررسی کنند و ببینند آیا حضور ایشان موثر بوده یا خیر و سپس درمورد ادامه همکاری تصمیم‌گیری کنند. البته نظر شخصی من این است که این سیاست درستی بوده، به هر حال باید به تصمیم فدراسیون احترام گذاشت.

,

سرمربی تیم والیبال نوجوانان در انتها خاطرنشان کرد: خوشخبتانه ما الان در ایران مربیان با دانش و به‌روزی داریم و امیدوارم بتوانیم بعد از المپیک به سمت خودکفایی برویم و از تجربیات مربیانی که در ادوار گذشته در کنار تیم ملی بودند استفاده کنیم چه در مسابقات جهانی و چه المپیک‌های آینده. برای مثال بهروز عطایی که بعد از المپیک هدایت تیم ملی را برای مسابقات والیبال قهرمانی آسیا برعهده می‌گیرد و قطعا با ترکیبی از جوانان و تیم بزرگسالان که از المپیک بازگشته اند، به این مسابقات عازم می‌شوند و اطمینان دارم در آن رقابت‌ها موفق خواهند بود.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه