اخبار داغ

خزانه دار کل کشور خبر داد؛

طراحی سامانه سفته و برات الکترونیکی در پروژه خزانه داری الکترونیک

طراحی سامانه سفته و برات الکترونیکی در پروژه خزانه داری الکترونیک
خزانه دار کل کشور با اعلام خبر طراحی و پیاده سازی سامانه سفته و برات الکترونیکی در چارچوب پروژه خزانه‌داری الکترونیک، از تهیه ضوابط اجرائی لازمه و ابلاغ آن به بانک‌های عامل در آینده خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از وزارت اقتصاد، سید رحمت اله اکرمی خزانه دار کل کشور، اظهار داشت: طراحی و پیاده سازی سامانه سفته و برات الکترونیکی در اجرای قانون برنامه‌های پنجم و ششم توسعه و قوانین تجارت الکترونیک و مدیریت خدمات کشوری، در راستای سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران مبنی بر پیاده‌سازی دولت الکترونیک و ارائه خدمات الکترونیکی به مردم، صورت گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی با اشاره به نقش خزانه داری کل کشور در سیاست گذاری مدیریت اوراق مذکور ادامه داد: در همین راستا، خزانه داری کل کشور، طراحی و پیاده سازی سامانه سفته و برات الکترونیکی را در چارچوب پروژه خزانه‌داری الکترونیک با همکاری دستگاه‌های ذیربط و شبکه بانکی در دستور کار خود قرار داد.
,
 
,
اکرمی ضمن قدردانی از تعاملات ارزشمند مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه و سازمان امور مالیاتی افزود: ضوابط اجرایی مربوطه توسط خزانه دار کل کشور تهیه شده و به زودی به بانک‌های عامل ابلاغ خواهد شد.
,
 
,
وی در ادامه، "ارائه خدمات سریع و دقیق به مردم و قطع زنجیره‌های واسطه در ارائه اوراق مذکور"، "جلوگیری از وقوع جرایمی مانند جعل و سو استفاده‌های احتمالی از اوراق ذکر شده" و "اصالت و اعتبار بخشی با امضای دیجیتال توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک‌های عامل" را از جمله مزایای سفته و برات الکترونیکی عنوان کرد.
,
 
,
خزانه دار کل کشور همچنین "امکان رصد و پایش فعالیت‌های اقتصادی و مالی توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی، قوه قضائیه و بانک مرکزی از منظر پولشویی و ممانعت از صدور سفته و برات توسط افراد ممنوع المعامله" را از دیگر مزیت‌های سفته و برات الکترونیکی برشمرد.
,
 
,
اکرمی با اشاره به هزینه تولید حدود ۲۶۲ هزار تومانی چاپ یک برگ سفته، کاهش سایر هزینه‌ها مانند دستمزد نیروی انسانی و حق عاملیت توزیع و صرفه جویی و کاهش برخی هزینه‌های دیگر را از جمله مزایای استفاده از سفته و برات الکترونیکی عنوان کرد و در ادامه یادآور شد: در حال حاضر اوراق مذکور به ۳ تا ۴ برابر مبلغ دریافتی بابت مالیات، توسط باجه‌ها به فروش می‌رسد.
,
 
,
خزانه داری کل کشور در تشریح رویکرد وزارت امور اقتصادی و دارایی در خصوص الکترونیکی نمودن سایر اوراق بهادار نیز گفت: با توجه به اینکه خزانه داری کل کشور مرجع تشخیص اوراق بهادار محسوب می‌شود، این خزانه داری پیگیری‌های لازم برای الکترونیکی نمودن اوراق مذکور را از دستگاه‌های مربوطه انجام می‌دهد.
,
 
,
وی افزود: از جمله اقدامات انجام گرفته در این خصوص، پیگیری الکترونیکی شدن اوراقی چون "بارنامه" است که توسط راهداری در حال نهایی شدن است.
,
 
,
اکرمی، اوراق گمرکی که توسط گمرک الکترونیکی شده و اوراق تمبر دادگستری که توسط قوه قضائیه الکترونیکی شده است را از جمله سایر اوراق بهاداری نام برد که در فرایند الکترونیکی شدن اوراق بهادار وارد این چرخه شده‌اند.
,
 
,
 
,
انتهای پیام
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه