اخبار داغ

پژوهشگر فضای مجازی مطرح کرد؛

تخصص؛ لازمه راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی

تخصص؛ لازمه راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی
محمد قنبری گفت: با پول و وقت کم هم می توانید درآمد داشته باشید؛ در حال حاضر ما بانوان خانه‌داری را داریم که در ماه ۱۰ تا ۳۰ میلیون تومان درآمد خالص دارند، آنها مسیر را یاد گرفته و تخصص پیدا کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پژوهشگر فضای مجازی در رابطه با موضوع راه اندازی کسب و کار در فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: کرونا با همه بدی هایش کسب و کارهای اینترنتی را رونق داد و این فضا برای کسانی که قبل از کرونا این بستر را ساخته بودند؛ بعد از کرونا از آن استفاده کردند.
محمد قنبری ادامه داد: کسب و کارها در مواجهه با بیماری کرونا دو اتفاق برایشان افتاد بسیاری ورشکست شده و نابود شدند و برخی توسعه پیدا کردند.

وی افزود: با توجه به اتفاقات و مشکلاتی که هست و در آینده خواهد بود باید از این فرصت ها بهترین استفاده را کنیم. بحث این است که ما عمل نمی کنیم و بیشتر درگیر نقد کردن هستیم.

این کارشناس تصریح کرد: در کتاب شذرات المعارف آیت الله شاه آبادی استاد عرفان، اخلاق، استاد انقلاب و حکومت داری حضرت امام آمده که «ما باید به جنگ اقتصادی دشمنان برویم باید از بی غیرتی در بیاییم و با دشمن به جنگ برویم».

قنبری ادامه داد: این جمله از قبل از انقلاب گفته شده است و ما نسبت به این موضوع و ایشان بی بهره بوده ایم. حتی بانوان و نوجوانانی که در خانه هستند می توانند از این فرصت استفاده کنند، کارمندی که از صبح تا شب بیرون از منزل کار می کند اگر یک ساعت هم وقت داشته باشد می تواند از این فرصت استفاده کند.

وی گفت: ما سه مدل در آمد می توانیم داشته باشیم؛ درآمد فعال، نیمه فعال و غیر فعال. در آمد فعال در آمدی است که ما بابت آن وقت می گذاریم مثلاً سر کار می رویم و به ازای وقتی که می گذاریم به ما حقوق می دهند.

این پژوهشگر بیان کرد: در درآمد نیمه فعال ما وقت، سرمایه و انرژی کم می گذاریم و درآمدی داریم، که ما از این موضوع غافل هستیم یعنی ما در روز مثلاً یک ساعت فرصت داریم همان یک ساعت زمانی که داریم در طی ۵ الی ۱۰ سال اگر برایش برنامه داشته باشیم، مطالعه کنیم و در آن تخصص پیدا کنیم مثل تألیف کتاب، در برهه ای از زمان در آمد نیمه فعال برایمان ایجاد می شود.

قنبری گفت: درآمد غیر فعال این است که شما اصلاً وقت نمی گذارید چون در یک دوره ای وقت گذاشته اید و حالا دیگر مشغول کار دیگری هستید مثلاً کتابی نوشته اید و آن کتاب در حال فروش است و برای شما سود آوری دارد یا نرم افزاری تولید کرده، پروژه ای را انجام داده اید که در آنجا وقتی هم نمی گذارید.

وی خاطرنشان کرد: ما می توانیم از وقت های کوچک مان درآمد کسب کنیم در اینجا چند باور غلط وجود دارد که مثلاً من می خواهم کسب و کاری راه بیندازم، اولین چیزی که به ذهن مان می رسد این است که مغازه، سرمایه و تخصصی باید داشته باشیم که این اشتباه است.

این کارشناس افزود: این ها باورهای غلطی هستند چون شما با پول و وقت کم هم می توانید درآمد داشته باشید. در حال حاضر ما بانوان خانه داری را داریم که در ماه ۱۰ تا ۳۰ میلیون درآمد دارند، در آمد خالص از خانه و آشپزخانه و با ابزار فضای مجازی و پیج و کانالی که راه انداخته اند؛ آنها مسیر را یاد گرفته و تخصص پیدا کردند.

قنبری ادامه داد: باور غلط دوم این است که می گوییم مگر می شود از فضای مجازی پول در آورد؟ بسیاری از افراد از همین فضاها و همین شبکه های اجتماعی درآمد کسب می کنند. اوج یک کسب و کار این است که خریدار را با خود همراه کرده و به مشتری دائم تبدیل کند و با آن ها باشد و ما این مسیر را دیده ایم.

وی تاکید کرد: باور بعدی این است که می گوییم من وقت ندارم. تفاوت انسان های موفق با ناموفق این است که بینیم فرد بعد از ۵۰ سال چقدر سرمایه دارد؟ چقدر تخصص دارد؟ هر دو ۲۴ ساعت در روز وقت داشتند پس چرا او به تخصص رسید و دیگری اصلاً چیزی ندارد؛ دلیل آن برنامه ریزی، هدف گذاری و استفاده مناسب از این ۲۴ ساعت زمانی است که دارد، است. ما برای وقت مان چقدر ارزش قائل هستیم و چقدر برنامه داریم؟ چه برنامه ای برای ساعت ها و زمان های خالی خود داریم؟

این کارشناس گفت: اگر کسی ۳۰ جلد کتاب در یک حوزه تخصصی بخواند، بعد از اتمام آن کتاب ها می تواند در جمع صحبت کند و صاحب نظر باشد؛ اگر ۱۰۰ جلد کتاب در آن حوزه بخواند می تواند در شهر خود سخنرانی کند و اگر ۳۰۰ جلد کتاب در حوزه تخصصی بخواند می تواند در کشور و در دنیا حرف برای گفتن داشته باشد.

وی ادامه داد: شما بگردید و ببینید که در یک حوزه تخصصی اصلاً ۳۰۰ جلد کتاب داریم؟ هر موضوعی را بگویید که فقط در آن حوزه بوده و بین رشته ای نباشد. در آن رشته ۳۰۰ جلد کتاب تخصصی داریم که کسی بخواهد بخواند؟ چرا ما از وقت های خالی خود استفاده نمی کنیم؟

این کارشناس افزود: مقام معظم رهبری می فرمایند که کتاب های بزرگ، قطور و چند جلدی را در همین زمان انتظار یعنی ۵ دقیقه ها خواندند، ما ادعا می کنیم که انقلابی و جهادی هستیم ولی هدف و برنامه نداریم؛ اعمال گرا و نتیجه گرا نیستیم، این مشکل و مصیبتی است که به گردن ماست، به شدت بهانه می آوریم و مدعی هستیم و هیچ کاری نمی کنیم. چرا عرصه فضای دیجیتال از وجود ما چه در حوزه فرهنگی واجتماعی و چه در حوزه اقتصادی خالی است؟

قنبری عنوان کرد: گاهی دوستانی به من می گویند که ما می خواهیم کار فرهنگی انجام دهیم، کار اقتصادی نمی کنیم نه کار فرهنگی که انجام داده اند نتیجه بخش بوده و نه اقتصادی؛ چون اصلاً نمی دانند چطور به این فضا وارد شوند.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد:جریان های مقابل با جان و دل در استارتاپ های مختلف کار می کنند. چرا ما که روحیه ای جهادی داریم ولی وارد استارتاپ هایی می شویم که هیچ رنگ و بویی از دین و آیین ندارند ولی جهادی کار می کنند ولی ما فقط حرف می زنیم و به دنبال بهانه هستیم. فقط به دنبال ایراد هستیم اگر این ایراد وجود دارد تو آن را بشناس و درست عمل کن؛ اگر همه ما عمل کنیم قطعاً فضای مجازی فرصت خوبی برای کسب و کار است.


انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه