اخبار داغ

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی:

استفاده از آب شرب برای صنعت خیانت است/ مقاومت صنایع بزرگ استان در خرید پساب تصفیه شده

استفاده از آب شرب برای صنعت خیانت است/ مقاومت صنایع بزرگ استان در خرید پساب تصفیه شده
غلامحسین ساقی گفت: در صورتیکه در شرایط خشکسالی حاکم بر استان، هر واحد صنعتی بزرگ برای فعالیت خطوط تولیدی خود بخواهد از آب شرب استانداردی که در اختیار آنان گذاشته شده است، استفاده کند این رفتار یک خیانت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار عصراترک، غلامحسین ساقی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در شرایط کنونی که کم بارشی و خشکسالی بر استان ها به ویژه خراسان شمالی حاکم شده است، هر واحد صنعتی برای فعالیت خطوط تولید خود بخواهد از آب شرب استانداردی که در اختیار آنان گذاشته شده است، استفاده کند یک خیانت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

ساقی گفت: اگر در خراسان شمالی پساب تصفیه شده در اختیار نبود و تولید نمی شد جای حرفی باقی نمی ماند و قابل قبول بود که صنایع از منابع آبی استاندارد استفاده کنند، اما این در حالی است که در خراسان شمالی سه تصفیه خانه در مدار وجود دارد.

,

وی افزود: در تصفیه خانه شهر بجنورد تا هفت میلیون متر مکعب در سال، در تصفیه خانه شهر اسفراین تا سه میلیون متر مکعب در سال و در تصفیه خانه شهر آشخانه نیز تا یک میلیون متر کعب در سال، پساب تصفیه شده تولید می شود.

,

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی تصریح کرد: این در حالی است که هیچ یک از صنایع استان تا به کنون حاضر نشده اند این پساب تصفیه شده را بجای منابع آبی استاندارد که به آنها واگذار شده است، جایگزین کنند.

,

وی در ادامه با ابراز تاسف اعلام کرد: پساب تصفیه شده به رودخانه اترک رهاسازی می شود و مجتمع صنعتی پتروشیمی خراسان فقط دو و نیم میلیون متر مکعب در سال از این پساب استفاده می کند و مابقی نیاز آبی خود را از محل چاه های آب آهکی که به این مجتمع واگذار شده است، تامین می کند.

,

ساقی خاطرنشان کرد: این در حالی است که روستاهای مجاور این مجتمع صنعتی از جمله نجف آباد، اخلی و دنگل دچار بحران تنش آبی هستند.

,

وی اذعان کرد: نمی دانیم چه کسی باید پیدا شود تا زورش به مجتمع صنعتی پتروشیمی خراسان بچربد تا این واحد صنعتی قانع شود که محل تامین آب مورد نیاز خود را تغییر دهد و جایگزینی پساب داشته باشد!

,

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی در بخش دیگری از سخن خود درباره بی تمایلی واحدهای صنعتی استان به استفاده از پساب تصفیه شده اظهار کرد: با توجه به اینکه قیمت تمام شده هر متر مکعب آب شرب استاندارد 700 تومان و قیمت تمام شده هر متر مکعب پساب تصفیه شده 10 هزار تومان است، این تفاوت قیمت موجب شده است که صنایع جایگزینی منبع آبی را نپذیرند.

,

ساقی خاطرنشان کرد: حتی به صنایع بزرگ استان پیشنهاد داده ایم که خود آنها در استان شبکه گذاری فاضلاب و احداث تصفیه خانه را انجام دهند و به طور رایگان نیز از پساب تصفیه شده در تصفیه خانه هایی که ایجاد می کنند، استفاده کنند اما این واحدها حتی این پیشنهاد را نیز نپذیرفتند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه