اخبار داغ

مرتضی طلایی:

باید به دولت رئیسی زمان داد

باید به دولت رئیسی زمان داد
مرتضی طلایی از چهره‌های اصولگرا معتقد است که سید ابراهیم رئیسی ظرفیت‌هایی دارد که برای حل مشکلات کشور می‌توان به آنها امیدوار بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مرتضی طلایی در گفت‌وگویی اظهار داشت: انتخابات ریاست جمهوری امسال، در طول تاریخ سیاسی پس از انقلاب اسلامی ایران، یکی از نقاط عطف و پدیده‌ای با ویژگی‌های  منحصر به فرد بود. این انتخابات، در شرایطی برگزار شد که سایه نارضایتی عمومی ناشی از مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌ها، همه‌گیری جهانی کرونا و عوارض سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آن، برخی ناکارآمدی‌ها و دلزدگی مردم از جریان‌های سیاسی بر آن سایه افکنده بود. از سوی دیگر، ترکیب کاندیداهای حاضر در انتخابات نیز، نمی‌توانست زمینه ساز رقابتی دوقطبی باشد که معمولاً سبب رونق بیشتر انتخابات در ادوار گذشته می‌شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی افزود: با وجود همه این مسائل، آقای رئیسی، با میزان‌ رأی بیشتر از دوره قبل، فاتح میدان‌انتخابات گردید. در این میان نباید از نظر دور داشت که رئیس جمهور منتخب، در چهار سال منتهی به انتخابات ۱۴۰۰، مسئولیت قوه قضائیه را برعهده داشت که به صورت مبنایی، فضای مثبتی برای جلب آرای عمومی نیست. چرا که در هر پرونده موجود در دستگاه قضا، یک طرف به طور طبیعی، ناراضی خواهد بود اما کارنامه برخورد بی‌اغماض با دانه درشت‌ها و اصحاب قدرت، این مسأله را به یکی از بنیان‌های پیروزی کاندیدای جبهه انقلاب، تبدیل کرد.
,
 
,
به گفته این چهره اصولگرا، اقبال عمومی در شرایط فوق‌الاشاره، سرمایه‌ای است که بیش از هر چیز، ریشه در وجوه شخصی و ابعاد فردی آقای  رئیسی داشته و می‌بایست محصول اعتماد عمومی به فردی صاحب کارنامه در حوزه‌های تحت مدیریت مانند سازمان بازرسی کل کشور، آستان قدس و قوه قضائیه به حساب آید.
,
 
,
طلایی با اشاره به اینکه اما رئیسی با همه این پشتوانه انتخاباتی و ویژگی‌های فردی  دولتی را تشکیل خواهد داد که وارث اقتصادی بشدت آسیب دیده است، افزود: در چنین وضعیتی، بازگشت به ارزش‌های انقلاب، پاسداشت اعتماد مردمی از راهگذار ساده زیستی و مردمی بودن، بازگرداندن روحیه کار و خدمت جهادی، نگاه به درون و گره نزدن امور کشور به خارج، ظرفیت‌هایی است که می‌تواند، مشارکت و همراهی عمومی را، رفیق راه و همیار دولت آینده نماید.
,
 
,
وی ادامه داد: همچنان که شخصیت فراجناحی و غیرسیاسی و عدم وامداری  رئیسی به گروه‌های سیاسی نیز، سرمایه دیگری است که می‌تواند منجر به تشکیل دولتی کاری، خدمتگزار، فراجناحی و تخصص‌گرا در ماه‌های پیش رو باشد. دولتی که بدون شک، نقطه امید محرومان، مستضعفان و طبقات آسیب دیده بوده است. ما نیز به همراه ملت ایران، امیدوار و چشم انتظار موفقیت و پیروزی دولت آینده‌ایم.
,
 
,
طلایی گفت: با وجود این ظرفیت‌هایی که در شخص رئیس جمهوری منتخب و دولتی که تشکیل خواهد داد وجود دارد، اما وضعیت برای کار دولت آینده هم دشوار خواهد بود چرا که اشاره شد وی وارث شرایط بدی از نظر اقتصادی است لذا باید به دولت او فرصت داد.
,
 
,
این چهره اصولگرا دیروز در گفت‌وگویی با خبرگزاری برنا هم بر همین نکته تأکید کرد که مشکلات را نمی‌شود یک شبه حل کرد و باید به دولت زمان داد.
,
 
,
وی در رابطه با چالش‌های پیش روی دولت سیزدهم در ابتدای کار، اظهار کرد: به نظر می‌رسد تا زمانی که آقای رئیسی کابینه خود را معرفی نکند بزرگترین چالش ما مسأله کابینه دولت آینده خواهد بود. برای برون رفت از مشکلات امروز جامعه که خواسته و ناخواسته بر سر راه دولت ایجاد شده و عده‌ای ایجاد می‌کنند‌ مهم‌ترین چالش کابینه‌ای است که انشاالله مسیر تحقق خواسته‌های مردم و تحقق وعده‌های رئیس جمهوری منتخب را عملیاتی کند‌. در حال حاضر فرض را بر این می‌گیریم که این امر در چند روز آینده محقق و دولت مستقر شود. احساس من این است که جریاناتی از بیرون و از داخل قصد ملتهب کردن اوضاع را دارند.
,
 
,
طلایی تصریح کرد: آرام سازی فضای کشور و ایجاد روزنه‌های امید به فردایی بهتر و ارتباط گرفتن با مردم و پاسخگویی به مردم همه در کنارهم از مسائلی است که برای دولت وجود دارد در عرصه مدیریت کشور اقتصاد کشور مهم‌ترین مسأله، چالش و بحران است. اقتصاد کشور بدهی‌هایی با حجم غیر قابل تصوری برای دولت سیزدهم به وجود آورده است حجم نقدینگی بالا در کشور و نرخ بیکاری بالا و مشکلات دیگری که بر سر راه دولت قرار دارد و نباید این تصور را ایجاد کرد که این مشکلات یک شبه، حل می‌شود. او ادامه داد: باید به دولت سیزدهم نیز زمان داد تا بتواند با برنامه‌ریزی‌هایی که دارد از مشکلات موجود عبور کند.
,
 
,
این چهره اصولگرا در پایان در رابطه با چینش کابینه گفت: خوشبختانه آقای رئیسی از لحظه ثبت نام در انتخابات به گونه‌ای عمل کرده که خود را وامدار هیچ جریان خاصی نبیند و این موقعیت خوبی ایجاد می‌کند تا آقای رئیسی فارغ از توقعات و چانه‌زنی‌ها در تحقق رویکرد فرا جناحی خود بگردد و نیروهایی را که به درد کشور می‌خورند، شناسایی و انتخاب کند و به کار بگیرد.
,
 
,
انتهای پیام/
,
منبع: روزنامه ایران
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه