اخبار داغ

در گفت‌وگو با عضو مجمع نمایندگان کرمانشاه مطرح شد؛

نیروهای قراردادی و شرکتی تبدیل عضویت می‌شوند/ آخرین وضعیت تبدیل عضویت استخدامی خانواده های ایثارگر

نیروهای قراردادی و شرکتی تبدیل عضویت می‌شوند/ آخرین وضعیت تبدیل عضویت استخدامی خانواده های ایثارگر
حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا گفت: افرادی که بر اساس برنامه پنجم توسعه به صورت قراردادی، شرکتی و... جذب شده اند و به طور مستقیم با شرکت‌های دولتی و نهادها قرارداد دارند، تبدیل عضویت می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، درباره قانون استخدام فرزندان ایثارگر اظهار داشت: آنچه در قانون مصوب شده استخدام نیروهای شرکتی، طرحی ها، حجمی ها و قراردادی های دولتی است که مشمول تبدیل عضویت می شوند.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه افزود: یکی از اشکالاتی که در حال حاضر در این باره وجود دارد این است که قانون مذکور شامل پیمانکاری ها نمی شود.

حجت الاسلام حسینی کیا درباره اعتراضات عده ای به دلیل عدم مشمولیت خاطرنشان کرد: برخی از این افراد معترض به صورت پیمانکاری با نهادها و ادارات همکاری می‌کنند.

وی عنوان کرد: تعدادی از مجموعه‌ها و تشکیلاتی که بر اساس قانون تجارت، خصوصی هستند در صورتی که بیش از ۵۰ درصد سهم داشته دولتی و کمتر از آن خصوصی محسوب می‌شوند.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه تصریح کرد: اگرچه سازمان اداری- استخدامی هم این قانون را به برخی دستگاه‌ها و نهادها ابلاغ کرده که به دلیل داشتن بخشی از سهام دولتی ملزم به تبدیل وضعیت هستند اما متاسفانه برخی هیئت مدیره ها و مدیرعامل ها هنوز زیر بار این موضوع نرفته اند.

حجت الاسلام حسینی کیا خاطرنشان کرد: از جمله این نهادها می توان به بانک ملت اشاره کرد که چون سهم آنها کمتر از ۵۰ درصد است، طبق قانون خصوصی است اما بر اساس بخشنامه سازمان اداری- استخدامی ملزم به انجام تبدیل عضویت بوده با این حال استخدامی شماری از افراد باقیمانده، مجلس هم در حال رایزنی است تا مشکل آنها را حل کرده و از نظر قانونی بتوانیم آنها را تبدیل عضویت کنیم.

وی افزود: قانون اجازه تبدیل عضویت نیروهای پیمانکاری را نداده، مگر اینکه در آینده مشکلات آنها مرتفع شود.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه بیان کرد: افرادی که بر اساس برنامه پنجم توسعه به صورت قراردادی، شرکتی و... جذب شده اند و به طور مستقیم با شرکت‌های دولتی و نهادها قرارداد دارند تبدیل عضویت می شوند پس هیچ‌گونه نگرانی نداشته باشند.

حجت الاسلام حسینی کیا گفت: افرادی هم که از سال ۹۵ جذب شده اند تبدیل عضویت آنها نیازمند قانون جدید است که امیدواریم در برنامه هفتم توسعه بسیاری از این مشکلات رفع شود.

وضعیت استخدامی خانواده های ایثارگر قانون است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه