اخبار داغ

سخنگوی گمرک ایران:

صادرات بهاری به کشورهای حاشیه خزر به ۳۲۹ میلیون دلار رسید

صادرات بهاری به کشورهای حاشیه خزر به ۳۲۹ میلیون دلار رسید
سخنگوی گمرک گفت: در فصل بهار بیش از یک میلیون و ۲۴ هزار تن کالای ایرانی به ارزش ۳۲۸ میلیون و ۹۱۷ هزار دلار به چهار کشور روسیه، آذربایجان، ترکمنستان و قزاقستان صادر شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گمرک ایران، سید روح اله لطیفی، سخنگوی گمرک در جمع مدیران و معاونین حوزه نظارت گمرکات مازندران در نوشهر در خصوص صادرات کشورمان به چهار کشور حاشیه دریای خزر، اظهار داشت: در سه ماه نخست امسال بیش از ۳۰۰ هزار و ۹۴۱ تن کالا به ارزش ۱۳۵ میلیون و ۳۹۲ هزار دلار به کشور روسیه، ۱۹۴ هزار و ۸۰۰ تن کالا به ارزش ۸۶ میلیون و ۳۹۵ هزار دلار به آذربایجان، ۳۹۹ هزار تن کالا به ارزش ۶۹ میلیون دلار به ترکمنستان و ۱۲۹ هزار تن کالا به ارزش ۳۸ میلیون دلار به قزاقستان صادر شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی در خصوص واردات از این کشورها گفت: در سه ماهه فصل بهار ۵۷۹ هزار تن کالا به ارزش ۳۵۳ میلیون دلار از این چهار کشور، کالا وارد شده است که سهم روسیه ۵۱۰ هزار تن به ارزش ۳۲۱ میلیون و ۴۷۵ هزار دلار، قزاقستان ۵۱ هزار و ۲۷۲ تن به ارزش ۱۷ میلیون و ۴۵۰ هزار دلار، ترکمنستان ۱۲ هزار و ۱۵۰ تن به ارزش ۹ میلیون و ۳۱۸ هزار دلار و سهم آذربایجان چهار هزار و ۷۲۸ تن به ارزش چهار میلیون و ۷۰۴ هزار دلار بوده است.
,
 
,
سخنگوی گمرک ایران تاکید کرد: روسیه و کشورهای حاشیه دریای مازندران سالانه بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار واردات از کشورهای دیگر دارند که صادرات یک میلیارد و ۳۱۹ میلیون دلاری ایران به این چهار کشور در سال ۹۹ فقط ۲.۶۳ هزار وارادات به این کشورها است بنابراین با وجود افزایش ۱۸ و ۱۴ درصدی صادرات به آذربایجان و روسیه با ۵۱۰ و ۵۰۴ میلیون دلار، صادرات ۱۶۸ میلیون دلاری به قزاقستان و ۱۳۷ میلیون دلاری به ترکمنستان، فاصله زیادی با میزان صادرات مطلوب به این کشورها داریم و باید توجه ویژه ای به این بازار بزرگ داشته باشیم.
,
 
,
لطیفی در ادامه تاکید کرد: بهره گیری مناسب از ظرفیت‌های حمل و نقلی و بندری، بسته بندی، مطالعه بازار، بازار رسانی و بازاریابی و نهایتاً تولید کالاهای با کیفیت و با ارزش افزوده بالا به کشورهای حاشیه دریای مازندران می‌تواند به افزایش صادرات، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی منجر شود که در این راه علاوه بر توجه ویژه سازمان‌های ذیمدخل در حوزه تولید و تجارت خارجی، آگاهی بخشی عمومی برای فعال کردن همه ظرفیت‌های صادراتی به ویژه در جوانان تحصیلکرده به عنوان نیروی مولد، دارای اهمیت ویژه ای است.
,
 
,
ظرفیت بنادر مازندران ۱۳ میلیون تن در سال است
, ظرفیت بنادر مازندران ۱۳ میلیون تن در سال است,
 
,
در این نشست، علی یوسفی منش ناظر گمرکات مازندران و مدیرکل گمرک نوشهر اظهار داشت: سهم تجارت خارجی در گمرکات استان در سال ۹۹ بیش از سه میلیون ۴۵۰ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۹۸ میلیون دلار بوده است که سهم صادرات ۷۴۵ هزار تن به ارزش ۱۸۱ میلیون دلار و سهم واردات دو میلیون و ۷۰۷ هزار تن کالا به ارزش ۹۱۷ میلیون دلار بوده است.
,
 
,
وی افزود: بنادر استان در مجموع ۱۳ میلیون تن ظرفیت تجاری دارند که به ترتیب امیرآباد ۷.۵ میلیون تن، نوشهر ۴.۵ میلیون تن و فریدونکنار یک میلیون تن کالا را در رویه‌های صادرات و واردات می‌توانند جابجا کنند.
,
 
,
یوسفی منش گفت: در فصل بهار امسال نیز ۲۵۲ هزار تن کالا به ارزش ۵۵ میلیون دلار از گمرکات استان به ۳۴ کشور صادر شد و ۷۸۵ هزار تن کالا به ارزش ۳۲۳ میلیون دلار وارد شده است.
,
 
,
وی افزود: این استان سه گمرک دریایی در امیر آباد، فریدونکنار و نوشهر و دو گمرک دیگر در ساری و آمل دارد.
,
 
,
ناظر گمرکات استان مازندران در خصوص کالاهای صادراتی استان اظهار داشت: در سال ۹۹ لبنیات، سیمان، محصولات کشاورزی، مواد معدنی و پلاستیکی، کیوی و … به ۳۷ کشور صادر شده است که روسیه، عراق، قزاقستان، ترکمنستان و امارات پنج مقصد اول کالاهای صادراتی گمرکات مازندران بودند.
,
 
,
وی افزود: ۲۲ قلم کالا نیز در این مدت از ۲۸ کشور وارد شده است که جو، ذرت، روغن، دانه‌های روغنی، گندم و … عمده کالاهای وارداتی بودند که از روسیه، امارات، ترکیه، آلمان، قزاقستان و... وارد کشور شدند.
,
 
,
 
,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه