اخبار داغ

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سرخس:

تحقق دو پروژه جاده‌ای سرخس معطل انتخاب پیمانکار است

تحقق دو پروژه جاده‌ای سرخس معطل انتخاب پیمانکار است
احمدی گفت: اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی مقدمات اجرای دو پروژه بهسازی ۱۴ کیلومتر از جاده سرخس و باند کُندرو گردنه مزداوند این شهرستان را با انتخاب مشاور و انجام مناقصه فراهم کرده، اما به علت عدم استقبال پیمانکاران پروژه‌ها عملا متوقف شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید جواد احمدی، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سرخس در گفت‌وگو با صبح توس، با اشاره به مصوبه سفر پارسال استاندار خراسان رضوی درباره بهسازی ۱۴ کیلومتر از جاده سرخس، حذف و اصلاح نقاط حادثه خیز گردنه مزداوند این شهرستان اظهار کرد: با توجه به اینکه پروژه بهسازی این ۱۴ کیلومتر نیاز به بررسی مشاور داشت، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از ابتدای تیرماه امسال نسبت به تعیین مشاور طرح اقدام کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: این پروژه سه تقاطع دارد که باید توسط مشاور بررسی و بعد از ارسال طرح و نقشه توسط او، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نسبت به انجام مناقصه و تعیین پیمانکار برای پروژه اقدام کند.

,

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سرخس تصریح کرد: همچنین برای تسریع این پروژه، نماینده مردم سرخس در مجلس و فرماندار شهرستان دیداری با رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور داشتند که وی قول مساعد داده با توجه به ترانزیتی بودن این محور از محل اعتبارات ملی برای این پروژه اعتبار در نظر بگیرد.

,

احمدی به پروژه باند کُندرو گردنه مزداوند اشاره و بیان کرد: از سال گذشته با استفاده از ظرفیت ماشین آلات اداره راهداری و شرکت نفت و گاز شهرستان، بحث عملیات خاکی این پروژه انجام شد و فاز بعدی پروژه نیز که تعریض پل‌ها و زیرسازی و آسفالت پروژه است، نیاز به تعیین پیمانکار برای اجرای آن دارد.

,

وی اضافه کرد: از اعتبارات تملک دارایی شهرستان برای این پروژه پارسال یک میلیارد و ۱۹۵ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شد که فقط ۶۰ میلیون تومان از این اعتبار تخصیص پیدا کرد.

,

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سرخس عنوان کرد: با تمام این مشکلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مناقصه این پروژه را از طریق سامانه ستاد دولت در ابتدای بهمن‌ماه پارسال انجام داد که متاسفانه پیمانکاری شرکت نکرد؛ سه مرحله دیگر نیز مناقصه تمدید شد و بازهم هیچ پیمانکاری حاضر نشد در این پیمان شرکت کند.

,

احمدی تصریح کرد: برای تحقق این پروژه اداره کل راهداری استان اعتباری به مبلغ سه و نیم میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی در نظر گرفت که بعد از انجام مناقصه در مرحله اول پیمانکاری بازهم شرکت نکرد و در مرحله دوم نیز پیمانکاری با شرکت در مناقصه مبلغ پیمان را بالا زده بود.

,

وی در پایان گفت: درباره بهسازی ۱۴ کیلومتر از جاده و گردنه مزداوند، اداره کل راهداری و حمل و نقل و جاده‌ای استان مقدمات اجرای کار را با انتخاب مشاور طرح و انجام مناقصه انجام داده، اما به علت عدم استقبال پیمانکاران پروژه عملا متوقف شده است، اما با این وجود در تلاشیم این پروژه‌ها را تا حد امکان به صورت امانی و با ظرفیت خود شهرستان محقق کنیم.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه