اخبار داغ

آتش به اختیاری بسیجیان چاهک موسویه برای تامین امنیت؛

از گشت‌های شبانه تا دستگیری مجرمان مواد مخدر و سرقت/ ایجاد پاسگاه؛ مطالبه‌ای که سال‌ها بی‌پاسخ مانده است

از گشت‌های شبانه تا دستگیری مجرمان مواد مخدر و سرقت/ ایجاد پاسگاه؛ مطالبه‌ای که سال‌ها بی‌پاسخ مانده است
در نبود پاسگاه انتظامی، بسیجیان چاهک موسویه به طور آتش به اختیار و با انجام گشت های شبانه، برای تامین امنیت این روستاها اقدام کرده و در این خصوص مجرمانی را هم دستگیر کرده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از خاورستان، اهالی روستاهای چاهک و موسویه از توابع شهرستان قاین، مردمی بسیار شریف، متدین و معتقد به اصول اسلام و نظام هستند و هیچگاه برای خدمت به نظام کم نگذاشته اند. با توجه به وجود چاه های عمیق و رونق کشاورزی در این منطقه، نه تنها اهالی این منطقه، زادگاهشان را ترک نکرده اند، بلکه این روستاها به عنوان روستاهای مهاجرپذیر هم مطرح هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان,

اما موقعیت جغرافیایی این روستاها در حاشیه محور بیرجند- سه قلعه، نزدیکی به کویر و مهاجرپذیر بودن آن،نبود پاسگاه انتظامی خلأ امنیتی را در آن ایجاد کرده است، بطوری که برخی از شیادان از فرصت استفاده کرده و به خرید و فروش مواد مخدر و همچنین سرقت از اموال و محوصلات کشاورزی می پردازند.

,

اما در این شرایط که دیگر مردم به تنگ آمده اند، مجبور شده اند تا خودشان جور تامین امنیت را به دوش بکشند و آتش به اختیار، اقدام به تشکیل گروه های گشت زنی و نگهبانی شبانه کنند تا مردم دغدغه کمتری از خطر مواد مخدر و سرقت اموال و محصولاتشان داشته باشند.

,

نگرانی مردم از ناامنی های ایجاد شده

, نگرانی مردم از ناامنی های ایجاد شده,

اسلامی نیا منتخب شورای اسلامی دوره ششم روستای موسویه و یکی از بسیجیان فعال این روستا در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: نزدیک ترین پاسگاه کلانتری به این روستا، پاسگاه آرین شهر است که حدود 40 کیلومتر فاصله دارد. اما با توجه به اینکه این روستا در حاشیه جاده سرایان- فردوس قرار دارد، افراد ناشناس زیادی در روستا تردد می کنند که امنیت روستا را بهم زده اند.

,

وی افزود: از طرف دیگر این روستا، یک روستای مهاجرپذیر است و به همین دلیل امکان هر نوع اتفاقی در آن وجود دارد. که البته همین موضوع مهاجرپذیری هم علت افزایش سرقت ها و خرید و فروش مواد مخدر در آن بوده است. چرا که اهالی خود روستا افراد بسیار متدین و با اصالتی هستند.

,

منتخب شورای اسلامی دوره ششم روستای موسویه ادامه داد: باتوجه به نزدیک شدن فصل برداشت محصول پسته، کشاورزان این روستاها نگران به سرقت رفتن زحمات یکساله خودشان هستند، همانطور که سال های قبل هم این اتفاق افتاده است.

,

طرح گشت بسیج رضویون برای تامین امنیت روستا 

, طرح گشت بسیج رضویون برای تامین امنیت روستا ,

اسلامی نیا بیان کرد: اما در این شرایط، خوشبختانه طی یک ماه اخیر، طرح گشت بسیج رضویون باهمکاری شورای اسلامی درروستاهای چاهک و موسویه انجام می شود و هرشب تعدادی از نیروهای بسیج که نیروهای مردمی نیز هستند، بصورت پیاده و موتوری در سطح این روستاها گشت زنی می کنند و درنبود کلانتری، با هدف کاهش آسیب های اجتماعی، تامین امنیت روستا را عهده دار شده اند و درصورت مشاهده جرایم مشهودی مانند سرقت، خرید و فروش مواد مخدر، حضور اراذل و اوباش و ایجاد مزاحمت برای نوامیس مردم برخورد می کنند.

,

کشف مقدار قابل توجهی مواد مخدر صنعتی از یک موتور سیکلت

,

وی گفت: در همین راستا، ساعت 2 بامداد اول مردادماه، اکیپ گشت زنی پایگاه شهید رمضانی موسویه حین انجام ماموریت شبانه، به یک دستگاه موتورسیکلت ناشناس مشکوک شد که پس از بازرسی موتور و راکب آن، مقداری قابل توجهی  موادمخدر صنعتی از نوع شیشه و کراک کشف و ضبط کرد که بصورت ماهرانه ای جاسازی شده بود. متهم هم پس از دستگیری به کلانتری آرین شهر تحویل شد.

,

نیروهای بسیجی پای کار برای خدمت به مردم

, نیروهای بسیجی پای کار برای خدمت به مردم,

ابوذر حقگو فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید رمضانی روستای موسویه نیز در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: متاسفانه تعداد فروشندگان مواد مخدر صنعتی در داخل روستا زیاد شده و افرادی هم از مناطق دیگر برای خرید و فروش به روستا می آیند و با تردد خود باعث ایجاد ناامنی در روستا می شوند. برخی از همین افراد هم برای تامین هزینه های مواد خود، اقدام به سرقت از منازل مردم یا مغازه ها می کنند که به معضلی در روستا تبدیل شده است.

,

وی ادامه داد: از طرف دیگر ممکن است این افراد محصولات کشاورزی مثل عناب و پسته را هم به تاراج برده  و زحمات یکساله کشاورزان را از بین ببرند.

,

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید رمضانی روستای موسویه گفت: بسیجیان این پایگاه از قبل هم فعالیت هایی داشته اند، اما چون اکنون فصل برداشت محصولات کشاورزی روستا فرارسیده و از طرف دیگر تردد عوامل خرید و فروش مواد مخدر به روستا زیاد شده است، مجبور شدیم با همکاری شورای اسلامی روستا، تدابیری بیندیشیم.

,

حقگو افزود: با شورای اسلامی صحبت و پایگاه امنیتی تشکیل شد و خوشبختانه نیروهای مردمی و بسیجیان پایگاه هم پای کار هستند به طوری که برای انجام گشت زنی ها، نیروها اضافه هم هستند، در حالی که همه آنها برای خدمت به مردم، بدون هیچ چشمداشتی از خواب و استراحت خودشان می گذرند و شب ها گشت زنی می کنند. البته این موضوع با بسیج و پاسگاه منطقه هم هماهنگ شده است.

,

وی بیان کرد: هر شب حدود 12-20 نفر گشت زنی می کنند. چند نفر در سطح خود روستا و چند نفر هم در اطراف روستا و چاه های کشاورزی با موتور گشت زنی می کنند. نیروهایی هم در مکان های ثابتی مستقر می شوند و به صورت شیفتی نگهبانی می دهند. این گشت زنی ها از ساعت 12 تا 6 صبح انجام می شود، چرا که در روز خود مردم بر سر مزارع خود حضور دارند.

,

تذکر به خاطیان و دستگیری تعدادی از مجرمان

, تذکر به خاطیان و دستگیری تعدادی از مجرمان,

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید رمضانی روستای موسویه ادامه داد: همه مردم پای کار بوده و منتظر اشاره هستند. حتی برخی هم  گله مند هستند که چرا برای گشت زنی از ظرفیت آنها استفاده نمی شود. برخی از مردم هم کارت بنزین خودشان را در اختیار نیروها قرار می دهند تا برای گشت زنی بنزین مورد نیاز وسایل نقلیه شان را تامین کنند.

,

حقگو ادامه داد: حدود یک ماه است که گشت زنی ها در سطح روستا انجام می شود و تاکنون چندین مورد تذکر به عاملان خرید و فروش مواد مخدر داده شده و یک نفر هم در این خصوص و  یک نفر  هم در زمینه سرقت دستگیر شده است.

,

وی اظهارکرد: بسیج یک نهاد مردمی است و همیشه هم در کنار مردم بوده است. اکنون هم با توجه به شرایطی که ایجاد شد، گفتیم خدمتی به مردم شود و هدف ما هم تامین امنیت و رفاه مردم است. 

,

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید رمضانی روستای موسویه ادامه داد: بسیج امنیت را برای مردم روستا تامین کرده و مردم هم از این موضوع بسیار خوشحال هستند و استقبال کرده اند چرا که در سال های قبل مجبور بوده اند بر سر مزارع و باغات خود بخوابند. تا هر وقت هم که نیاز باشد، نیروهای بسیجی پای کار هستند تا امنیت برقرار باشد.

,

حقگو اظهار کرد: روستاهای چاهک، موسویه، علی آباد، چلونک، شونگان، به هم نزدیک هستند و روی هم رفته حدود 5 هزار نفر جمعیت دارند و به دلیل جمعیت بالا و تردد زیاد، ایجاد یک پاسگاه در این منطقه ضروری است.

,

امنیت صددرصدی با راه اندازی پاسگاه محقق می شود

,

محمدرضا خسروی رئیس شورای اسلامی روستای چاهک نیز در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: روستای چاهک موسویه با آرین شهر حدود 40 کیلومتر، بیرجند 60 کیلومتر و سه قلعه هم 60 کیلومتر فاصله دارد و در حاشیه کویر قرار گرفته است، به همی دلیل به مرکز خرید و فروش مواد مخدر تبدیل شده است.

,

وی بیان کرد: در خود محور سه قلعه- بیرجند هم که از کنار این روستاها می گذرد، هیچ گونه پاسگاه یا مرکز امنیتی وجود ندارد که این موضوع باعث شده تا حمل و انتقال مواد مخدر از این محور زیاد باشد، از طرف دیگر چون کویر هم هست راه های زیادی برای رفت و آمد وجود دارد تا حتی این افراد با پاسگاه سه قلعه هم برخوردی نداشته باشند.

,

رئیس شورای اسلامی روستای چاهک افزود: متاسفانه خرده فروشی مواد مخدر در این روستاها زیاد شده و حتی کودکان 10- 12 ساله را هم درگیر کرده است که این موضوع باعث شده تا شورای اسلامی با بسیج روستا به فکر چاره شوند.

,

خسروی بیان کرد: تنها درآمد مردم این منطقه محصولات کشاورزی آنهاست، اما سال گذشته حتی زرشک های روی درخت هم به سرقت رفته بود و اکنون هم مردم نگران سرقت محصول پسته و عناب هستند. حتی در برخی از خانه های خالی از سکنه، کنتور و سیم برق هم به سرقت رفته است.

,

وی اظهارکرد: با هماهنگی بین شورای چاهک و موسویه و پایگاه های مقاومت بسیج این دو روستا، گشت زنی ها در سطح معابر و مزارع کشاورزی روستای چاهک و موسویه انجام می شود که تاکنون موارد دستگیری در زمینه سرقت یا مواد مخدر هم بوده است.

,

رئیس شورای اسلامی روستای چاهک با بیان اینکه گشت زنی نیروهای مردمی و بسیج در این روستاها، مقداری امنیت ایجاد کرده است، گفت: قبلا تعداد سرقت ها خیلی بیشتر بود و افراد معتاد در روز روشن اموال مردم را به سرقت می بردند. اما از زمان راه اندازی گشت های مردمی، امنیت مقداری بیشتر شده است ولی این امنیت صددرصد نیست.

,

ایجاد پاسگاه؛ مطالبه مردمی که سالها بی پاسخ مانده

, ایجاد پاسگاه؛ مطالبه مردمی که سالها بی پاسخ مانده,

خسروی ادامه داد: قطعا مشکلات قانونی سد راه نیروهای گشت زنی است و دست آنها آنطور که باید باز نیست. به همین دلیل مهم ترین کاری که باید برای تامین امنیت این منطقه انجام شود ایجاد پاسگاه است.

,

وی اظهارکرد: از سال 1384 مکاتباتی با استانداری و مراکز امنیتی انجام شده و این مطالبه مردم به گوش مسئولان رسیده است. قهرمان رشید، استاندار وقت هم در سفری به این روستا، به این نیاز مردم اذعان داشت و حرف مسئولین هم این بوده که این مطالبه به حق است و پیگیری خواهد شد، اما هنوز هم اقدامی نشده است.

,

خسروی با تاکید بر لزوم رفع خلأ امنیتی ایجاد شده در این منطقه با ایجاد یک پاسگاه انتظامی، گفت: برای راه اندازی پاسگاه، مکان هایی هم پیشنهاد شده است که در این خصوص می توان به مدرسه راهنمایی چاهک که به دلیل ادغام شدن، بلااستفاده است و مرکز بهداشت روستای موسویه بصورت موقت، اشاره کرد. همچنین قطعه زمینی هم در حدفاصل روستای چاهک و موسویه  و زمین دیگری در محور سه قلعه- بیرجند برای این موضوع پیش بینی شده است.

,

وی تاکید کرد: همچنین اگر مسئولان اراده ای برای ایجاد و احداث پاسگاه در این روستاها داشته باشند، مردم ضمن استقبال از این موضوع، به طور رایگان در ساخت و ساز ساختمان آن همکاری خواهند داشت.

,

انتهای پیام /

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه