اخبار داغ

کارشناس مسائل شهری:

چالش بزرگ مشهد ایجاد عدالت اجتماعی در بالا و پایین شهر است

چالش بزرگ مشهد ایجاد عدالت اجتماعی در بالا و پایین شهر است
جنتی با تأکید بر اینکه مشهد با بیش از ۱.۵میلیون حاشیه نشین نیازمند ایجاد توازن و تعادل در ارائه خدمات شهری است گفت: بزرگ‌ترین چالش شهر مشهد ایجاد توازن و عدالت اجتماعی در نقاط بالا و پایین شهر مشهد است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید جنتی، کارشناس مسائل شهری در گفت‌وگو با صبح توس، اظهار کرد: اعضای منتخب شورا به برخی شاخص ها برای انتخاب شهردار مشهد رسیدند و تعدادی از کاندیدای نهایی مشخص شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با اشاره به ویژگی های شهردار مشهد افزود: مهم ترین شاخص شهردار مشهد این است که فرد قدرتمند و دارای تعامل باشد تا بتواند با دستگاه های دیگر وارد تعامل شود چراکه در مشهد دستگاه‌های مختلف از جمله آستان قدس رضوی حضور دارند و نیازمند تعامل در زمینه مدیریت شهری است تا به خوبی نتیجه گرفته شود.

,

این کارشناس مسائل شهری گفت: خیلی از مدیران شهری تا امروز فعالیت داشتند اما تعامل دو طرفه صورت نگرفته و همواره مدیریت شهری در حال باج دادن بوده است و امتیازهایی از سوی شهرداری به صورت یک طرفه ارائه شده است.

,

وی افزود: شهردار جدید مشهد باید در زمینه مدیریت قدرتمند باشد تا حق شهرداری را با گفتمان و تعامل بگیرد و البته در برخی موقعیت ها هم در صورت ازوم هزینه های آن را بدهد.

,

جنتی با بیان اینکه شهر مشهد سالانه پذیرای زائران زیادی از سراسر کشور است ادامه داد: شاخص های دیگر از جمله توان بالا در مدیریت ساختار اداری، قدرت اجرا در ساختار سازمانی، اجرایی بودن شهرداری و داشتن تفکر و قدرت اجرا در امور هم دارای اهمیت است.

,

وی افزود: خیلی از مدیران در شهرداری صرفا مدیر بودند ولی سابقه اجرایی را نداشته است.

,

این کارشناس مسائل شهری تصریح کرد: متأسفانه امروز توازن و تعادل در خدمات شهری در مشهد وجود ندارد و گاهی اوقات توسط مدیران به نام حاشیه شهر مشهد از آن یاد می شود و برخی تصور می کردند این می تواند جنبه انتخاباتی باشد ولی این معضل یک واقعیت در مشهد است.

,

وی با تأکید بر اینکه مشهد با بیش از ۱.۵میلیون حاشیه نشین نیازمند ایجاد توازن و تعادل در ارائه خدمات شهری است افزود: بزرگ‌ترین چالش شهر مشهد ایجاد توازن و عدالت اجتماعی در نقاط بالا و پایین شهر مشهد است.

,

جنتی با اشاره به اینکه بایستی در ارائه خدمات به مردم شهر تناسب و تعادل داشته باشیم تا این معضل مدیریت شود خاطرنشان کرد: نباید به ظاهر پروژه هایی مانند کوهشار در بالای شهر اجرا شود و ادعای رفع مشکلات حاشیه شهر مشهد داشته باشیم و این زیبنده مدیریت شهری نیست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه