اخبار داغ

رئیس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه یزد:

ترویج و بزرگداشت غدیر، فریاد زدن ولایت امیرالمؤمنین(ع) است

ترویج و بزرگداشت غدیر، فریاد زدن ولایت امیرالمؤمنین(ع) است
حجت‌الاسلام ابویی گفت: ترویج غدیر یک وظیفه انسانی است و بزرگداشت روز غدیر فریاد زدن ولایت علی‌ابن‌ابی‌طالب علیه‌السلام است که بشریت اگر از آن محروم شود از سعادت محروم شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، حجت‌الاسلام محمدرضا ابویی، رئیس دفتر بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه در استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با تبریک هفته دهه امامت و ولایت گفت: در حقیقت برگزاری و گرامیداشت عید غدیر انتشار حجت پیامبر اسلام (ص) بر همه مخاطبین خودشان و مسلمانان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی افزود: در واقع پیامبر اعظم (ص) در هجدهم ذی‌الحجه سال دهم هجرت، همه جامعه ایمانی را مخاطب قرار دادند و فرمودند "من کنت مولاه فهذا علی مولاه" و به این ترتیب همه مسلمانان موظف شدند که ولایت امیرالمؤمنین علیه‌السلام را ابلاغ کنند چرا که خداوند در قرآن می‌فرماید "یا ایها الرسول بلغ ما انزل الیک من ربک"؛ در واقع پیغمبر مأمور به ابلاغی بود که اگر آن ابلاغ را انجام نمی‌داد در حقیقت تبلیغ رسالت خودش را انجام نداده و به پایان نرسانده بود.

,

استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: همین وظیفه متوجه تک تک جامعه ایمانی است که مأموریت پیامبر را به اتمام برسانند و به همه آحاد جامعه بشری ولایت علی‌ابن‌ابی‌طالب علیه‌السلام ابلاغ شود؛ به عبارت دیگر، ولایت امیرالمؤمنین علیه‌السلام یک نعمت الهی است که اگر به جامعه بشری ابلاغ نشود در حقیقت ما در رساندن نعمت خدا به همه مردم کوتاهی کرده‌ایم.

,

ابویی خاطرنشان کرد: بر همین اساس، ترویج غدیر یک وظیفه انسانی است و بزرگداشت روز غدیر فریاد زدن ولایت علی‌ابن‌ابی‌طالب علیه‌السلام است که بشریت اگر از آن محروم شود از سعادت محروم شده است.

,

وی تأکید کرد: ان‌شاالله همه مؤمنین در این ترویج و این بزرگداشت موفق باشند و ولایت امیرالمؤمنین علیه‌السلام در اقصی نقاط جهان به زودی توسط تمام هشت میلیارد جمعیت دنیا فریاد زده شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه