اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی بیجار:

۳۶ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان بیجاری خریداری شده است

۳۶ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان بیجاری خریداری شده است
پیمان قمری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیجار گفت: از زمان آغاز کار برداشت گندم تاکنون، ۳۶ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان شهرستان خریداری و تحویل مراکز خرید شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پیمان قمری مدیر جهاد کشاورزی بیجار در گفتگو با خبرنگار کُردتودی اظهار داشت: از زمان آغاز کار برداشت گندم تاکنون، ۳۶ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان شهرستان خریداری و تحویل مراکز خرید شده است.

وی افزود: ۱۶ مرکز خرید گندم تعاون روستایی، کارخانه آرد تک‌ستاره، سیلوی گندم چراغ‌مغان، آل‌کبود و انبار گندم تخت کار خرید گندم از کشاورزان را انجام می دهند.

قمری با بیان اینکه کار برداشت گندم از اواسط تیرماه آغاز و تا پایان مرداد نیز ادامه دارد، گفت: ۳۰۰ کمباین بومی و ۲۰۰ کمباین غیر بومی کار برداشت گندم در بیجار را انجام می دهند.

مدیر جهاد کشاورزی بیجار عنوان کرد: سه هزار تن بذر اصلاح شده در طول سال گذشته به منظور حمایت از کشاورزان در فصل کشت در اختیار آنان قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: شهرستان بیجار در طی چند سال گذشته بالاترین تولید گندم را به خود اختصاص داده بود، اما در سال زارعی حاضر به علت خشکسالی و وجود آفت گندم میزان تولید گندم نسبت به سال گذشته کاهش ۵۰ درصدی دارد.

انتهای پیام/



 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه