اخبار داغ

وزیر راه و شهرسازی:

تاکنون ۳ میلیون نفر در سامانه املاک ثبت‌نام کرده‌اند

تاکنون ۳ میلیون نفر در سامانه املاک ثبت‌نام کرده‌اند
وزیر راه و شهرسازی گفت: برای تحقق ساخت سالانه یک میلیون مسکن، تاکنون ۵۴ هزار هکتار زمین در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد اسلامی، با حضور در برنامه تیتر امشب اظهار داشت: استفاده حداکثری از ظرفیت مصوب طرح جامع شهرها، الحاق اراضی موجود در پیرامون و محدوده شهرها و احیای بافت‌های فرسوده در هسته شهرها از اولویت‌های ساخت و ساز مسکن است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

اسلامی بیان کرد: مخالف ورود مصالح ساختمانی به بورس هستم، نتیجه ورود مصالح ساختمانی به بورس، افزایش ۴ برابری قیمت سیمان در یک ماه گذشته است.

,

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از ابتدای مرداد ماه از خانه‌های خالی مالیات اخذ می‌شود، گفت: تاکنون یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی خالی شناسایی شده است که ۶۰ درصد از خانه‌های خالی را شامل می‌شود.

,

اسلامی ادامه داد: تاکنون ۳ میلیون نفر در سامانه املاک و اسکان ثبت‌نام کرده‌اند و به زودی پیامکی به متقاضیان برای تأیید واحدهای مسکونی ارسال می‌کنیم.

,

وی گفت: بسیاری از مالکان واحدهای خالی افراد حقوقی هستند و مالیات این واحدها دو برابر حساب می‌شود.

,

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: هم‌اکنون ۵۳۴ هزار واحد مسکونی در طرح اقدام ملی مسکن در ۱۰ هزار نقطه پروژه در حال ساخت است.

,

اسلامی با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۷۰۰ کیلومتر خط راه‌آهن در حال ساخت داریم، گفت: حدود ۷۰۰ کیلومتر از این خطوط با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد و بقیه خطوط هم در حال تکمیل است.

,

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: معدل احداث ریل و ریل‌گذاری در کشور طی تاریخ راه‌آهن حداکثر ۱۵۰ کیلومتر در سال بوده است و امروز این عدد به ۶۰۰ کیلومتر رسیده که رکورد است.

,

انتهای پیام/
منبع: مهر

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه