اخبار داغ

رئیس سازمان انرژی اتمی در کرج:

اولین مرکز یون‌درمانی غرب آسیا در کرج راه‌اندازی می‌شود/ ریشه‌کن شدن سرطان و تامین رادیو داروها برای حمایت از بیماران کشور

اولین مرکز یون‌درمانی غرب آسیا در کرج راه‌اندازی می‌شود/ ریشه‌کن شدن سرطان و تامین رادیو داروها برای حمایت از بیماران کشور
علی اکبر صالحی گفت: ایران در واقع هفتمین کشوری است که بیمارستان یون درمانی با این تجهیزات را در دنیا راه‌اندازی می‌کند و خوشبختانه طیف وسیعی از سرطان‌ها در این مرکز ریشه‌کن خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، رئیس سازمان انرژی اتمی پیش از ظهر امروز سه شنبه در حاشیه آزمایش بخشی از تجهیزات مرکز ملی یون درمانی در استان البرز، در جمع خبرنگاران، گفت: این مرکز در راستای رسیدگی به نیازمندان در حوزه سلامت راه اندازی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
علی اکبر صالحی با اشاره به اینکه تامین رادیو داروها از درجه اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: امروز راه اندازی مقدماتی تجهیزات مرکز ملی یون درمانی انجام شد اما در واقع کار ساخت این مرکز از سال ۸۸ با تامین ۲۰۰ میلیون یورو از سوی سرمایه گذار آغاز شد.
,
 
,
وی اظهار داشت: ساختمان این مجموعه با هزینه هزار میلیارد تومان در مساحت ۲۶ هزار متر مربع راه اندازی شده و در غرب آسیا نظیر ندارد، ایران در واقع هفتمین کشوری است که بیمارستانی با  این تجهیزات را در دنیا راه اندازی می کند و خوشبختانه طیف وسیعی از سرطان ها در این مرکز ریشه کن خواهد شد.
,
 
,
صالحی تصریح کرد: در روش پرتو درمانی علاوه بر سلول های سرطانی، سلول های سالم هم از بین می رفت اما در روش یون درمانی این موضوع اتفاق نخواهد افتاد و جدیدترین شیوه ای است که در آلمان، اتریش و ایتالیا به کار گرفته می شود اما ایران اولین کشور غرب آسیا در این زمینه است.
,
 
,
وی در خاتمه با اشاره به اینکه نیروهای مرکز یون درمانی ایران در اتریش در حال آموزش و یادگیری تخصص لازم هستند، گفت: راه اندازی کامل بیمارستان سال آینده انجام می شود و به نیازمندان در حوزه سلامت و تامین رادیو داروها کمک خواهد شد، از استاندار البرز و وزیر بهداشت هم تقدیر می کنیم.

 
,
,
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه