اخبار داغ

رئیس مرکز جهاد کشاورزی بخش رخ عنوان کرد؛

پیش‌بینی تولید سالانه ۲۵۰ تن گوشت سفید ماهی در «جلگه‌رخ» تربت حیدریه/ صنعت آبزی‌پروری مناطق مستعد نیازمند توسعه است

پیش‌بینی تولید سالانه ۲۵۰ تن گوشت سفید ماهی در «جلگه‌رخ» تربت حیدریه/ صنعت آبزی‌پروری مناطق مستعد نیازمند توسعه است
شیبانی گفت: سالانه ۷۰ تن گوشت سفید ماهی در بخش جلگه رخ تربت حیدریه پرورش می‌یابد که این رقم با توسعه صنعت آبزی‌پروری می‌تواند به بیش از ۲۵۰ تن در سال افزایش یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی شیبانی، رئیس مرکز جهاد کشاورزی بخش رخ تربت حیدریه در گفت و گو با خبرنگار صبح توس اظهار کرد: بخش رخ یکی از تولید کنندگان گوشت سفید در شهرستان تربت حیدریه است و رتبه دوم در بخش های شهرستان را در این زمینه به خود اختصاص داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی تصریح کرد: با وجود کم آبی مناطق مستعدی برای تولید آبزیان به خصوص ماهی قزل آلا در منطقه رخ وجود دارد.

,

یبانی اظهار کرد: از پروانه داران می‌خواهیم برای توسعه و گسترش صنعت آبزی پروری در این بخش اقدام کنند چرا که می‌توان با توسعه این صنعت تولید سالانه گوشت سفید ماهی را به بیش از 250 تن ارتقاء داد.

,

آتش زدن بقایای گیاهان در مزارع موجب سوختن و از بین رفتن موجودات مفید و مواد آلی خاک می‌شود

, آتش زدن بقایای گیاهان در مزارع موجب سوختن و از بین رفتن موجودات مفید و مواد آلی خاک می‌شود,

رئیس مرکزجهاد کشاورزی در بخشی دیگر به برخی اقداماتی که این روزها باب شده اشاره کرد و افزود: برخی از کشاورزان به اشتباه بقایای گیاهان در مزارع را آتش می‌زنند که اقدامی اشتباه بوده و  فقط موجب سوختن و از بین رفتن بقایای گیاهی و مواد آلی خاک می‌شود.

,

شیبانی خاطر نشان کرد: به همراه این آتش زدن، بافت خاک نیز آسیب می‌بیند و در برابر باران و باد بسیار سست شده و با کمترین باران، شاهد فرسایش خاک و بروز سیل خواهیم بود.

,

وی تاکید کرد: همچنین تعداد بسیار زیادی از گونه‌های جانوری موجود نیز در اثر آتش و حرارت آن از بین خواهند رفت.

,

شیبانی یادآور شد: اطلاع رسانی، آگاهی بخشی، فرهنگ سازی، آموزش، توانمندسازی و گسترش مشارکت مردم در طرح‌های حفاظت از منابع‌طبیعی و بقایای گیاهی در تمام برنامه‌های جهاد کشاورزی مورد تاکید است که ضرورت دارد تمامی کشاورزان منطقه در این زمینه دقت کافی را مد نظر داشته باشند.

,

بخش رخ تربت حیدریه بعنوان یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی در شهرستان و استان بیش از ۳۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که ۱۵ هزار هکتار آن آبی و بقیه دیم هستند.

,

بخش رخ با ۵۲ روستا، حدود ۲۷ هزار و ۱۸۴ نفر جمعیت دارد و کشاورزی و دامداری بخش اصلی محل درآمد مردم این منطقه است. 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه