اخبار داغ

در گفتگو با رزمندگان عملیات مرصاد مطرح شد؛

مرصاد؛ خواب موهوم منافقان را برهم زد/ تنگه چهار زبر کمینگاه برهم زدن محاسبات منافقان شد

مرصاد؛ خواب موهوم منافقان را برهم زد/ تنگه چهار زبر کمینگاه برهم زدن محاسبات منافقان شد
در سالروز عملیات بزرگ مرصاد و پرداختن به دستاوردهای بزرگ و معجزه اسای رزمندگان اسلام می تواند برای امروز کشور درس های بزرگی را به همراه داشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت؛ امروز در سی و سومین سالگرد عملیات غرورآفرین مرصاد قرار داریم و ایجاد این عملیات به طور قطع  سندی محکمی برغیر قابل اعتماد بودن غرب و آمریکا  است که باوجود آنکه 6 روز از تصویب قطعنامه گذشته بود و کشور ما صادقانه به مفاد این قطعنامه پایبند بود، این عملیات شکل گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

و باید گفت حزب بعث عراق درهنگامی که در سراشیبی سقوط  قرار گرفت و خود را در آستانه شکست بزرگ دید ابتدا قطعنامه را پذیرفت، در حالیکه در پس پرده و با توطئه ای طرح ریزی شده با همدستی گروهک منافقین بدنبال براندازی نظام بود، غافل از آنکه محاسبات مادی آنها با نیروی ایمان و اراده رزمندگان اسلام  دفع خواهد شد.

,

اما عملیات فروغ جاویدان به حول و قوه الهی و با حضور به موقع و معجزه اسای رزمندگان اسلام بالاخص تیپ مستقلِ 12 قائم که متشکل از رزمندگان سمنانی‌ بود به مرصاد پیروزمندانه منجر شد و رهبر معظم انقلاب اسلامی در 18 آبان 85 در جریان سفر خود به استان سمنان و ضمن دیداراز خانواده‌های شهدا و ایثارگران استان سمنان، با اشاره به نقش بی‌بدیل رزمندگان سمنانی در دوران دفاع مقدس و به ویژه عملیات مرصاد فرمودند. "همین تیپ قائم در عملیات مرصاد مهمترین نقش را ایفا کرد، شنیدم که نقش تیپ قائم در عملیات مرصاد آنچنان بود که اگر نبود، دشمن ممکن بود تا کرمانشاه پیش بیاید،آن که ایستاد، تیپ قائم بود،اینها در تاریخ می‌ماند".

,  "همین تیپ قائم در عملیات مرصاد مهمترین نقش را ایفا کرد، شنیدم که نقش تیپ قائم در عملیات مرصاد آنچنان بود که اگر نبود، دشمن ممکن بود تا کرمانشاه پیش بیاید،آن که ایستاد، تیپ قائم بود،اینها در تاریخ می‌ماند".,

تنگه چهار زبر کمینگاه برهم زدن محاسبات سربازان استکبار شد

, تنگه چهار زبر کمینگاه برهم زدن محاسبات سربازان استکبار شد, تنگه چهار زبر کمینگاه برهم زدن محاسبات سربازان استکبار شد,

اسماعیل قاسمپور ازرزمندگان عملیات مرصاد و از فرماندهان دوران دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار مرآت در خصوص طرح ریزی عملیات مرصاد گفت: هدف منافقین از حمله درعمق خاک ایران، براندازی 33 ساعته و تنها پیمودن مسیر برای رسیدن به تهران و براندازی نظام بود.

,

وی در ادامه افزود: بر طبق زمانبندی آنها، نیروها بایستی در آن روزها ساعت ۶ بعد از ظهر به کرند و ساعت ۸ شب به اسلام آباد و ۱۰ شب به کرمان شاه رسیده و در این شهر، دولت خود را اعلام کنند و اگرچه در ساعت های مقرر به کرند و اسلام آباد رسیدند، اما در مسیر اسلام آباد – کرمانشاه و گردنه حسن آباد، توسط نیروهای همدان جلوی پیشرفت آنها گرفته شد.

,

این رزمنده عملیات مرصاد با بیان اینکه تنگه چهار زبر کمینگاه برهم زدن محاسبات سربازان استکبار شد، تصریح کرد:آنها به سرعت در مسیر خود در حال حرکت بودند و هرکسی که مانعشان بود را ازبین می بردند، اما در تنگه  توانستیم منافقین را زمین گیر کردیم تا نیروها از جنوب به غرب برسند  و توانستیم نیروهای دشمن را محاصره و آنها را در نهایت از بین ببریم.

,

قاسمپور دستاورد بزرگ عملیات مرصاد را برای امروز کشور توجه به غیر قابل اعتماد بودن غرب دانست و تصریح کرد: مهمترین درس مرصاد هوشیار بودن در مقابل خدعه و نیرنگ غرب در تمام زمان ها است واینکه دشمن باید بداند نظام جمهری اسلامی با محاسبات مادی انان نابود شدنی نخواهد بود چون پایه های این نظام آمیخته به عشق و ایمان و لایت پذیری مردمانش است.

,

درس بزرگ مرصاد اتحاد و همدلی است

, درس بزرگ مرصاد اتحاد و همدلی است, درس بزرگ مرصاد اتحاد و همدلی است,

علی اکبر چتری از رزمندگان دوران دفاع مقدس نیز در گفتگو با خبرنگار مرآت به غافلگیری رزمندگان در شروع این عملیات اشاره کرد و گفت: عدم آگاهی قبلی از این عملیات و نبود امکانات کافی از جمله مهمات، آب و غذا، نیروهای ما را دچار نگرانی کرده بود اما شوق رزمندگان سبب شد تا در منطقه بمانیم و با دشمن مقابله کنیم. 

,

چتری ضمن بیان اینکه  تا زمان حضور دشمن در تنگه از وجود منافقان بی اطلاع بودیم وخبر حمله مجدد نیروهای عراقی و پیشروی سریع آنان به اسلام اباد همه را غافلگیرکرد،ادامه داد: در نیمه شب در حال استراحت بودیم که ناگهان این خبر همه را شوکه کرد و و متاسفانه متوجه شدیم در برابر افرادی ایستاده ایم  در برابر افرادی که هم لباس ما بودند و بسیاری از آن‌ها ایرانی و افراد گمراه شده بودند برایمان قابل هضم نبود اما با توجه به پیوستن آنان به منافقان، انگیزه نیروها برای مقابله افزایش یافت و سرانجام به پیروزی مقتدرانه ما ختم شد.

,

این رزمنده دوران دفاع مقدس درس بزرگ مرصاد را همدلی و اتحاد دانست و خاطر نشان کرد: امروز هم برای پیشبرد اهداف کشور نیاز به همدلی است و اگر چه متاسفانه سرمنشا بسیاری از مشکلات داخلی است که امیدوار هستیم در دولت آینده با اتحاد نیروهای انقلابی این معضلات مرتفع شود.

,

عملیات مرصاد دست انتقام خدا بود

, عملیات مرصاد دست انتقام خدا بود, عملیات مرصاد دست انتقام خدا بود,

مهدی خراسانیان یکی دیگر از رزمندگان عملیات مرصاد در گفتگو با مرآت با اشاره به عملیات تاریخی مرصاد گفت: منافقین کوردل که دچار توهم بزرگ پنداری شده بودند نام همان چند نفر که دور هم گرد آمده بودند را گذاشتند «ارتش آزادی بخش» و فکر کردند که اگر نامشان را «ارتش» بگذارند به اندازه همان نام بزرگ می‌شوند و قدرت می‌گیرند.

,

وی ادامه داد: در سال ۱۳۶۵و ۱۳۶۶ که منافقین بد بخت برای صدام نقش پیش مرگ‌های حزب بعث را بازی می‌کردند با «امروز مهران، فردا تهران» رویای رسیدن به تهران را در سر می‌پروراندند.

,

خراسانیان با بیان اینکه این خائنان به مردم و کشور در طول سال‌های حضورشان در عراق کمک شایانی به رژیم بعثی کرده بودند، اظهار کرد: آنها در مقابل توسط صدام تجهیز شدند تا دست‌شان به خون رزمندگان زیادی آغشته شود. خدا باید انتقام این خون‌های پاک را می‌گرفت و عملیات مرصاد همان دست انتقام خدا بود.

,
این رزمنده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: در طول مسیر کرمانشاه تا اسلام آباد هیچ نقطه‌ای مانند تنگه چهارزبر نقش سوق‌الجیشی برای انجام عملیات مرصاد را نداشت. رزمندگان سمنانی به اردوگاه صالحین پشت تنگه چهارزبر هدایت شدند و مهمات مورد نیاز آن‌ها را که شب قبل از اردوگاه دزفول به این اردوگاه آوردند به کمک دیگر رزمندگان فروغ جاویدان را در هم شکستند.
,

انتهای پیام/ک

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه