اخبار داغ

آیین رونمایی از پروژه بزرگ قرآنی آوای معرفت برگزار شد

آیین رونمایی از پروژه بزرگ قرآنی آوای معرفت برگزار شد
پیش از ظهر امروز آیین رونمایی از پروژه بزرگ قرآنی آوای معرفت مشتمل بر ترتیل خوانی کل قرآن کریم به شکل تند خوانی همراه با آواهای ایرانی-فارسی برای اولین بار در کشور به همت موسسه معرفت و مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه اصفهان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ حجت الاسلام سید احمد سجادی پیش از ظهر امروز در آیین رونمایی از پروژه بزرگ قرآنی آوای معرفت با اشاره به جایگاه و عظمت عید سعید غدیر اظهار کرد: با اینکه اصفهان را یک شهر فرهنگی قلمداد می کنیم و پایتخت فرهنگی ایران است اما بسیاری از کارهای اساسی در این شهر مغفول مانده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

مسئول مرکز تحقیات رایانه ای حوزه علمیه اصفهان با اشاره به اینکه در شهر اصفهان هیچ ترتیل قرانی به صورت کامل خوانده نشده بود، افزود: از این رو برنامه را بر این گذاشتیم که ضبط ترتیل قرآن را آغاز کنیم که با استاد حق شناس در این زمینه گفت و گو شد.

,

سجادی در ادامه گفت: تفاوت این تلاوت با تلاوت های دیگر این است که اولا در گام بلند خوانده شده و دوم توجه به معنی در خواندن این ترتیل است.

,

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری و تاکید بر خواندن قرآن با توجه به معنی خاطرنشان کرد: وقف ها در این ترتیل دقیقا رعایت شده و در این ترتیل تحریرهای به جا در این ترتیل قابل تحسین است.

,

سجادی با بیان اینکه جا دارد با دستگاه های فارسی نیز قران تلاوت شود، گفت: فاجعه ای که در حال وقوع است این است که سعودی ها در گام بالا قرآن را با الحان خود سعودی در حال تلاوت هستند و کسانی که امروز می خواهند قرآن را با گام بلند بشنوند به این تلاوت ها روی می آورند که بسیاری از آن ها توسط وهابی ها خوانده شده است.

,

سید احمد سجادی توجه به شیعه را یکی دیگر از ویژگی های این تلاوت بیان و افزود: ضبط این ترتیل در سه ماه رجب، شعبان و رمضان انجام شد و با شرایط سخت استادیو ایستاده و در گام بالا قرآن را تلاوت کردند.

,

وی با بیان اینکه مروز خوشحالیم که در اصفهان این ترتیل را رونمایی می کنیم، گفت: این گام اول بود و نگراریم گام اخر باشد ما با تجهیزاتی که در اختیار داریم از اصحاب و قاریان قرآن این خواهش را داریم که ما کار فنی را متقبل می شویم و آن ها تلاوت را انجام دهند که بتوانیم ترتیل های دیگر را داشته باشیم

,

به گزارش صاحب نیوز؛ پیش از ظهر امروز آیین رونمایی از پروژه بزرگ قرآنی آوای معرفت مشتمل بر ترتیل خوانی کل قرآن کریم به شکل تند خوانی همراه با آواهای ایرانی-فارسی برای اولین بار در کشور به همت موسسه معرفت و مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه اصفهان برگزارشد.

,

در این آیین علمای حوزه علمیه، قاریان برجسته، برخی نمایندگان مجلس و اعضای منتخب ششمین دوره شورای اسلامی، قرآن دوستان و خادمان قرآن حضور داشتند.

,

آیت الله نظری منفرد از اساتید حوزه علمیه قم نیز در این مراسم سخنرانی کرد و همچنین از چندین تن از قاریان برجسته استان توسط نماینده ولی فقیه در استان تجلیل به عمل آمد.

,

گفتنی است، مراحل تولید این کار نزدیک به 440 ساعت ضبط استودیویی با میانگین2 تا 4 ساعت در روز بدون وقفه در  3ماه انجام شده و با احتساب زمان ویرایش، کارشناسی و تنظیم، حدود 1100 ساعت زمان صرف شده است، همچنین قرار است اپلیکیشن کاربردی آوای معرفت به زودی با خدمات ارزنده دیگری از جمله داستان ها و قصه های قرآنی، تفسیرهای کوچک قرآنی، ادعیه قرآنی و زیارات به صورت رایگان برای عامه مردم عرضه شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه