اخبار داغ

استاد حوزه و دانشگاه:

مسلمانان می‌توانند با محوریت علی(ع) وحدت راهبردی داشته باشند

مسلمانان می‌توانند با محوریت علی(ع) وحدت راهبردی داشته باشند
حجت‌الاسلام غفاری‌فر گفت: حتی آن‌هایی هم که می‌گویند پیامبر، مسلمانان را به محبت علی علیه‌السلام دعوت کرد، در هر صورت قبول دارند که پیامبر مردم را به علی‌ابن‌ابی‌طالب دعوت کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، حجت‌الاسلام حسن غفاری‌فر استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با گرامیداشت دهه امامت و ولایت گفت: خداوند در قرآن بین یهود و نصارا و اسلام بر وحدت تأکید می‌کند و می‌گوید باید بر سر اشتراکات وحدت راهبردی کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی افزود: در اسلام و بین مذاهب اسلامی، عناصر وحدت‌آفرین بسیار زیاد است و ما قائل به وحدت راهبردی بین همه مسلمانان هستیم؛ به عبارت دیگر اشتراکات مذاهب اسلامی با یکدیگر یقینا فراتر از اشتراکات یهود و نصارا با یکدیگر و یا یهود و نصارا با اسلام است.

,

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم اظهار داشت: ما هر تفسیری که از جانشینی پیامبر داشته باشیم در اینکه پیامبر اکرم (ص) در روز غدیر مردم را حول علی‌ابن‌ابی‌طالب دعوت کرد اختلافی وجود ندارد و هیچ مسلمانی نمی‌تواند اصل غدیر را انکار کند.

,

غفاری‌فر خاطرنشان کرد: همه می‌دانند که علی علیه‌السلام محور وحدت و شاخص است و همه مسلمانان به اتفاق می‌گویند در روز غدیر پیامبر (ص) مردم را به علی علیه‌السلام دعوت کرد.

,

وی اضافه کرد: لذا علاوه بر خدا، پیغمبر، کتاب، قبله و نماز در اینکه علی علیه‌السلام شخصیت ویژه‌ای است همه مسلمانان اتفاق نظر دارند و قابل انکار نیست که پیامبر (ص) بعد از اعمال حج همه مسلمانان را به علی علیه‌السلام دعوت کرد.

,

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: حتی آن‌هایی هم که می‌گویند پیامبر، مسلمانان را به محبت علی علیه‌السلام دعوت کرد، در هر صورت قبول دارند که محور حضرت علی است.

,

غفاری‌فر تصریح کرد: لذا حتی بر اساس همین ادعا که گفته می‌شود پیامبر مردم را به ارادت و محبت علی علیه‌السلام دعوت کرد باز هم می‌توان بر سر همین ارادت و محبت علی‌ابن‌ابی‌طالب وحدت کرد و بر همین اساس با دشمن مشترک مقابله کرد.

,

وی عنوان کرد: همه قبول دارند که آثاری که از علی‌ابن‌ابی‌طالب باقی مانده است بسیار فراتر از آثار دیگر صحابی و رهبران است و حتی بیشترین آثار باقیمانده از بین خلفای اربعه از علی علیه‌السلام است.

,

کارشناس مذهبی ادامه داد: لذا سر حب و اندیشه و کلام علی علیه‌السلام امروز می‌توان با هم وحدت راهبردی برای تقویت اسلام و امنیت مسلمین داشته باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه