اخبار داغ

مدیرعامل شرکت غله استان یزد:

۸۶درصد مطالبات گندم‌کاران یزدی پرداخت شد/ کاهش ۵۰ درصدی خرید گندم از کشاورزان

۸۶درصد مطالبات گندم‌کاران یزدی پرداخت شد/ کاهش ۵۰ درصدی خرید گندم از کشاورزان
پایدار گفت: از مجموع ارزش گندم خریداری شده از کشاورزان استان یزد، بیش از ۶۶ میلیارد و ۶۷۰ میلیون معادل تقریبا ۸۶ درصد آن، به گندم‌کاران پرداخت شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمید پایدار در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، در خصوص خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان گفت: تاکنون یک هزار و ۵۳۴ تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان یزد به ارزش بیش از ۷۷ میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال خریداری شده است که اطلاعات بیش از ۶۷ میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال آن به بانک ارسال شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی ادامه داد: از مجموع ارزش گندم خریداری شده از کشاورزان استان یزد، بیش از ۶۶ میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال معادل تقریبا ۸۶ درصد آن، به گندم‌کاران پرداخت شده است و مابقی آن در صف واریز قرار دارد که بلافاصله بعد از تأمین وجه به کشاورزان پرداخت خواهد شد.

,

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان یزد عنوان کرد: روند خرید تضمینی گندم از کشاورزان یزدی نسبت به سال گذشته تفاوت چندانی نشده است و به دلیل اختلاف قیمت در خرید تضمینی و توافقی، امسال خرید توافقی گندم از کشاورزان توسط کارخانجات آرد نداشتیم.

,

پایدار با بیان اینکه تا این لحظه تقریبا خرید گندم از کشاورزان استان در سال جاری نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته است، افزود: سال گذشته مجموع خرید تضمینی و توافقی از کشاورزان تقریبا ۳۵۰۰ تن بوده است که امسال با توجه به نبود خرید توافقی، تاکنون خرید تضمینی گندم به میزان خرید تضمینی در سال گذشته بوده است.

,

وی تصریح کرد: شرایط جوی و اقلیمی استان یزد، خشکسالی، کاهش بارندگی، گرمای هوا، تغییر الگوی کشت، کاهش مصرف آب و روی آوردن به محصولات باغی مانند پسته موجب کاهش کشت و برداشت گندم در استان یزد شده است.

,

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان یزد گفت: مصرف گندم استان یزد به صورت سالانه تقریبا ۱۶۵ تا ۱۷۰ هزار تن است که درصد بسیار کمی از آن در استان تولید می‌شود و بخش عمده‌ای از آن را باید از خارج از کشور و یا استان‌هایی چون خوزستان، فارس و گلستان تأمین کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه