اخبار داغ

نویسنده انقلاب اسلامی:

اعتبارات «صندوق حمایت از هنرمندان» کفاف بیمه هنرمندان را نمی‌دهد/ لزوم بازنگری بودجه فرهنگ و هنر در دولت سیزدهم

اعتبارات «صندوق حمایت از هنرمندان» کفاف بیمه هنرمندان را نمی‌دهد/ لزوم بازنگری بودجه فرهنگ و هنر در دولت سیزدهم
سعادتی گفت: برای حمایت از هنرمندان صندوقی تأسیس شد اما اعتبارات این صندوق کفاف بیمه آن‌ها را نمی‌دهد و همچنین حمایت‌هایی صورت گرفته به اندازه نیازهای هنرمندان نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید سعادتی، نویسنده و معاون ستاد عالی هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در گفت‌وگو با صبح توس، اظهار کرد: در حال حاضر هنر کشور در سه سطح سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و اقدام نیاز به تحول اساسی دارد که متأسفانه موضوع توجه به هنرمندان و هنر انقلاب اسلامی طی دو دهه گذشته مورد غفلت جدی قرار گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

ضرورت ایجاد تشکلی برای حمایت از هنرمندان

, ضرورت ایجاد تشکلی برای حمایت از هنرمندان,

وی ادامه داد: هم‌اکنون اکثر اقشار جامعه دارای تشکل‌ها و مجامع خاصی هستند که در قالب این تشکل‌ها از آن‌ها حمایت می‌شود و می‌توانند مشکلات خود را در آن رسیدگی و به گوش مسئولان مربوطه برسانند اما در خصوص هنرمندان تنها یک خانه سینما وجود دارد که آن‌هم تأثیر چندانی در حل مشکلات اهالی سینما نداشته است.

,

سعادتی تصریح کرد: نهادهایی که متولی حوزه فرهنگی و هنری هستند در بحث شناسایی استعدادهای هنری و آموزش و تربیت هنرمندان و در ادامه حمایت از هنرمند و اثر هنری، آن‌طور که شایسته هنر انقلابی است عمل نکرده‌اند.

,

اعتبارات «صندوق حمایت از هنرمندان» کفاف بیمه هنرمندان را نمی‌دهد

, اعتبارات «صندوق حمایت از هنرمندان» کفاف بیمه هنرمندان را نمی‌دهد,

معاون ستاد عالی هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور خاطر نشان شد: برای حمایت از هنرمندان صندوقی تأسیس شد که یکی از سیاست‌های این صندوق این بود که هنرمندان را تحت پوشش بیمه قرار دهد اما اعتبارات صندوق حمایت از هنرمندان کفاف بیمه هنرمندان را نمی‌دهد و همچنین حمایت‌هایی صورت گرفته به اندازه نیازهای هنرمندان نیست.

,

وی ضمن اشاره وضعیت نابسامان حمایت از نویسندگان و ناشران، گفت: من به‌عنوان یک نویسنده طی یک سال گذشته هیچ ارتباطی با حوزه نشر نداشته‌ام و طی این مدت حتی از نویسندگان دعوتی جهت هم‌اندیشی و همفکری در این خصوص نیز انجام نشده است و این‌چنین فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حد انتظارات نویسندگان و هنرمندان نیست.

,

هیچ نویسنده‌ای رغبتی برای نوشتن و چاپ کتاب ندارد

, هیچ نویسنده‌ای رغبتی برای نوشتن و چاپ کتاب ندارد,

سعادتی خاطر نشان شد: در حال حاضر وضعیت نشر به‌گونه‌ای است که هیچ نویسنده‌ای رغبتی برای نوشتن و چاپ کتاب ندارد از آن‌طرف عده‌ای از نویسندگان دغدغه‌مند مانند مرحوم «محمدحسین فرج‌نژاد» که هفته گذشته همراه با خانواده‌اش در یک تصادف جان باخت با هزینه‌های شخصی خود و به خاطر اعتقاداتشان پا به عرصه می‌گذارند و آثار خود را چاپ می‌کنند.

,

کمترین عائده از فروش کتاب به نویسنده تعلق می‌گیرد/ وزارت فرهنگ تنها از برخی انتشارات خاص حمایت می‌کند

, کمترین عائده از فروش کتاب به نویسنده تعلق می‌گیرد/ وزارت فرهنگ تنها از برخی انتشارات خاص حمایت می‌کند,

این نویسنده انقلابی با اشاره به اینکه کمترین عائده از فروش کتاب به نویسندگان تعلق می‌گیرد، افزود: متأسفانه وزارت فرهنگ و ارشاد تنها از برخی انتشارات خاص حمایت می‌کند و در حال حاضر وضعیت اکثر انتشاراتی‌ها نیز مناسب نیست و بسیاری از آن‌ها در مرز ورشکستگی قرار گرفته‌اند و توانایی اداره کردن مجموعه خود را ندارند.

,

لزوم بازنگری در بودجه فرهنگ و هنر در دولت سیزدهم/ یارانه کاعذ باید هدفمند شود

, لزوم بازنگری در بودجه فرهنگ و هنر در دولت سیزدهم/ یارانه کاعذ باید هدفمند شود,

وی تأکید کرد: متأسفانه شاهد آن هستیم که کمترین بودجه به بحث فرهنگ و هنر اختصاص می‌یابد که امیدواریم با آمدن دولت سیزدهم در این موضوع بازنگری صورت گیرد علاوه بر این هم‌اکنون ما نیازمند تحولی عظیم در بحث سیاست‌گذاری و اجرا در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم و یارانه‌هایی که به کاغذ و انتشارات تعلق می‌گیرد باید هدفمند شوند و شاهد توزیع هدفمند و عادلانه در این موضوع باشیم.

,

سعادتی با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور به دلیل عدم توجه به موضوعات فرهنگی طی دو دهه گذشته ایجاد شده است، گفت: هم‌اکنون ما در برهه از تاریخ انقلاب اسلامی قرارگرفته‌ایم که می‌تواند نقش کلیدی در ایجاد تمدن نوین اسلامی داشته باشد؛ همچنین اگر می‌خواهیم تمدن اسلامی ماندگار باشد و شاهد صدور آرمان‌ها اهداف انقلاب اسلامی باشیم حتماً باید توجه ویژه‌ای به حوزه نویسندگی، شعر و ادبیات داشته باشیم.

,

این نویسنده انقلابی یادآور شد: اتفاقات تاریخی و سرنوشت سازی که در انقلاب اسلامی و در منطقه در حال رخ دادن است باید برای آیندگان مکتوب شود اما متأسفانه ما در بحث مکتوبات بسیار ضعیف عمل کرده‌ایم لذا اگر به دنبال تحقق تمدن نوین اسلامی هستیم باید در بحث مکتوبات نیز قوی‌تر عمل کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه