اخبار داغ

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی:

اتمام ساختمان انتقال خون خراسان جنوبی نیازمند ۴.۵ میلیارد تومان اعتبار است/اهدای ۱۰۱ پلاکت از ابتدای سال

اتمام ساختمان انتقال خون خراسان جنوبی نیازمند ۴.۵ میلیارد تومان اعتبار است/اهدای ۱۰۱ پلاکت از ابتدای سال
میری مقدم گفت: ساختمان انتقال خون خراسان جنوبی با 55 درصد پیشرفت فیزیکی نیازمند 4.5 میلیارد تومان اعتبار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش خاورستان، ابراهیم میری مقدم مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری اظهار کرد: تمامی فراورده های خونی در کشور به صورت هدیه و بدون هیچ چشمداشتی به نیازمندان به فراورده های خونی اهدا می‌شود.  

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان،, خاورستان،,

وی با اشاره به اهدای خون از ابتدای سال جاری تا روز گذشته، افزود: در سال جاری ۷ هزار و ۱۵۵ واحد خون گرفته شده در حالی که در سال گذشته در این مدت ۶ هزار و ۵۶۹ واحد خون گیری انجام شده است.  

,

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی بیان کرد: میزان اهدای خون در سال جاری حدود ۸ درصد افزایش داشته که این نتیجه افزایش خون گیری در مراکز اقماری استان از جمله قاین، فردوس و طبس است.  

,

میری مقدم با بیان اینکه خون گیری در قاین رشد داشته، عنوان کرد: درصد دیگری از افزایش خون گیری مربوط به تیم های خونگیری سیار استان است که در این راستا ۷  تیم سیار کار خونگیری را انجام می‌دهند.  

,

وی به اهدای خون توسط خانمها اشاره و اظهار کرد: طی سال گذشته در این مدت میزان اهدای خون توسط خانمها ۷.۹ بوده که امسال به ۶.۸ کاهش یافته است.  

,

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی بیان کرد: اهدای خون توسط خانمها باعث فرهنگ سازی برای تمام خانواده شده لذا از خانمهایی که شرایط اهدای خون دارند دعوت میکنیم و این اطمینان را به آنان داده که اگر شرایط اهدای خون را نداشته یا کم خون باشند وارد گردونه اهدای خون نشوند.  

,

میری مقدم گفت: اهدای خون به گونه ای است که نباید به فرد دهنده و گیرنده آسیب وارد کند‌.  

,

وی خاطرنشان کرد: میزان اهدای خون خانمها از ابتدای سال تا روز گذشته در طبس ۱.۳ و فردوس ۳.۷ بوده است.  

,

اهدای 101 پلاکت از ابتدای سال

, اهدای 101 پلاکت از ابتدای سال, اهدای 101 پلاکت از ابتدای سال,

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی به اهدای ۹۵ پلاکت طی سال گذشته اشاره و عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰۱ پلاکت اهدا شده است.  

,

میری مقدم در مورد اهدای خون گروه های مختلف خونی، گفت: میزان اهدای خون گروه Oمثبت ۲۹.۷ درصد، Aمثبت ۲۳ درصد، Bمثبت ۲۵ درصد، ABمثبت ۷.۴ درصد، Oمنفی ۵.۶ درصد، Aمنفی ۳.۸ درصد، Bمنفی ۳.۹ درصد و ABمنفی یک درصد بوده است.  

,

وی افزود: سازمان انتقال خون استان سال سختی داشت اما نگذاشتیم هیچ بیمارستان و مرکز درمانی با مشکل خون و فرآورده های خونی مواجه شود که این موفقیت نیز مرهون اهدای خون توسط اهدا کنندگان بدون هیچ چشمداشتی است.  

,

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی به نقش رسانه ها در مورد اطلاع رسانی برای اهدای خون اشاره کرد و گفت: با اطلاع رسانی توانستیم به مردم این اطمینان خاطر را بدهیم که مرکز انتقال خون فضایی امن و کاملا بهداشتی برای اهدای خون در شرایط کرونایی است. تاکنون هیچ مورد ابتلا به کرونا به واسطه حضور در مراکز انتقال خون و اهدا اتفاق نیفتاده است.  

,

میری مقدم بیان کرد: مراکز انتقال خون مراکز درمانی نیست و سالم ترین افراد به این مراکز مراجعه میکنند.  

,

وی از خرید یک دستگاه بلاست فریزر با کمک خیران به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان طی سال گذشته خبر داد و افزود: طی سال گذشته خراسان جنوبی جزو استانهایی بود که به نسبت جمعیت بالاترین اهدای پلاسما در کشور را داشته است.  

,

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی اظهار کرد: حدود یک هزار واحد پلاسما به وسیله سیستم پلاسما فریز دریافت شده که این آمار به غیر از اهدای خون و جدا کردن پلاسما است.  

,

میری مقدم به فرارسیدن ماه محرم اشاره و بیان کرد: از هم اکنون به هییت های مذهبی اطلاع رسانی میشود جهت اهدای خون به مراکز اهدای خون استان اطلاع داده و هماهنگ کنند.  

,

ذخایر خونی استان در حد قابل قبول است

, ذخایر خونی استان در حد قابل قبول است, ذخایر خونی استان در حد قابل قبول است,

وی در پاسخ به سوال خاورستان در مورد وضعیت ذخیار خونی استان، گفت: ذخایر خونی استان در حد قابل قبول است اما طی چند روز گذشته شاهد کاهش ذخایر خونی بودیم و از اهدا کنندگانی که شرایط را دارند انتظار داریم قبل از ماه محرم برای اهدای خون مراجعه کنند. آقایان هر ماه چهار نوبت و خانمها سه نوبت میتوانند خون اهدا کنند. 

,

ساختمان انتقال خون استان نیازمند 4.5 میلیارد تومان اعتبار 

, ساختمان انتقال خون استان نیازمند 4.5 میلیارد تومان اعتبار , ساختمان انتقال خون استان نیازمند 4.5 میلیارد تومان اعتبار ,

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی به ساختمان نیمه کاره انتقال خون استان اشاره کرد و افزود: ساختمان انتقال خون استان با ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی به دلیل مشکل مالی از سال ۱۳۹۸ تعطیل شده است.  

,

میری مقدم بیان کرد: دو میلیارد تومان اعتبار ملی برای این ساختمان هزینه شده و برآورد شده برای اتمام ۴.۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز باشد.  

,

وی اظهار کرد: علی رغم تلاش و پیگیری های زیاد برای دریافت اعتبار جهت اتمام ساختمان اما متاسفانه به نتیجه نرسیدیم و کار به کندی پیش می‌رود.  

,

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: برای پیگیری این پروژه حیاتی استان استاندار خراسان جنوبی، معاون استاندار، رییس سازمان برنامه و بودجه و فرماندار شهرستان بیرجند را به محل پروژه آوردیم اما هیچ کمکی و اقدامی برای آغاز بکار پروژه انجام نشده است.  

,

میری مقدم گفت: سال گذشته از بنیاد برکت درخواست حمایت مالی کردیم اما شاهد کمک نبودیم امسال نیز مجدد درخواست حمایت مالی کردیم که امیدواریم کمک کنند.  

,

وی به همکاری خیران اشاره و اظهار کرد: کاشی فرزاد و سیمان باقران برای تامین کاشی و سرامیک و سیمان به صورت رایگان کمک کردند اما علاوه بر این، پروژه نیازمند ۴.۲ میلیارد تومان کمک مالی است.  

,

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: امکانات و تجهیزات داخلی مورد نیاز سازمان انتقال خون استان آماده است و مشکلی نیست اما ساختمان برای اتمام نیازمند اعتبار است‌.  

,

میری مقدم گفت: اگر این ساختمان به اتمام برسد ظرفیت خون گیری به ۲.۵ برابر مرکز فعلی افزایش پیدا می‌کند.  

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه