اخبار داغ

در گفت‌و‌گوی دانا با رئیس بیمارستان لبافی‌نژاد مطرح شد؛

قبل از بستری بیمار کرونایی چه باید کرد؟/ راز ماندگاری کرونا در اظهارات متناقض پزشکان!

قبل از بستری بیمار کرونایی چه باید کرد؟/ راز ماندگاری کرونا در اظهارات متناقض پزشکان!
فوق تخصص بیماری‌های ریوی با تشریح اقداماتی که باید فرد مبتلا به کرونا از ابتدا تا مرحله درمان انجام دهد،گفت: اظهارات متناقض برخی از پزشکان مردم را دچار سردرگمی کرده؛ مثلا می گویند ترس و استرس مرگ بیمار را در پی دارد، ولی این نظر در بیماران کرونایی صدق نمی‌کند.
[

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با توجه به آغاز پیک پنجم کرونا و تلاقی این اتفاق با شیوه کرونای دلتا و دلتا پلاس شمار شهرهای قرمز کشور در بازه ای کمتر از یک ماه از 16 شهر به ۲۳۲ شهر کشور رسید.

, به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ , شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این وضعیت به حدی بحرانی است که در اکثر شهرهای کشور کادر درمان را در تهیه تخت خالی برای بیماران بسیار بد حال کرونایی با مشکل و مشقت مواجه ساخته است. به گونه ای که فضای اطراف برخی از بیمارستان هایی که به درمان بیماران کرونایی در کشور اهتمام دارند، را بیمارانی احاطه کرده اند که در انتظار پذیرش و بستری به سر می برند.

,
در چنین شرایطی گرمای بی سابقه هوا نیز مرارت های بیماران کرونایی و همراهان آنها را دو چندان کرده است.
,
 
,
با توجه به این وضعیت خبرنگار دانا در گفت‌وگو با فوق تخصص بیماری های ریوی راهکارها و دستور العمل هایی را جویا شد که برای مراقبت در منزل از بیماران کرونایی می تواند مفید واقع شود.
,
  
,
***
, ***, ***,
 
,
دکتر حمید سهراب پور، فوق تخصص بیماری های ریوی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در توصیه به بیماران کرونایی و همراهان آنها گفت: افرادی که متوجه برخی از نشانه های کرونا مانند تنگی نفس می شوند، خودشان و خانواده های آنها نباید بخاطر دستپاچگی زمان را از دست بدهند و باید به طور منطقی و با حفظ خونسردی مراحلی را دنبال کنند تا در نهایت منجر به درمان بیمار شود. 
, دکتر حمید سهراب پور، فوق تخصص بیماری های ریوی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ , دکتر حمید سهراب پور, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
           
,
وی در ادامه گفت: بعد از اطمینان از وجود چند علامت کرونا فرد باید به دکتر مراجعه کند و ویزیت شود. این ویزیت عموما در مطب ها می تواند انجام شود. پس از انجام اسکن و چک کردن اکسیژن خون مشخص می‌شود که بیماری فرد شدید است یا خفیف. 
,
 
,
رئیس بیمارستان لبافی نژاد در ادامه افزود: اگر بیماری خفیف باشد، بیمار کرونایی میتواند با داروهای خوراکی در منزل مداوای خود را شروع کند؛ یعنی در واقع داروهایی که بعد از ویزیت پزشک معالج برای او تجویز می‌کند که باید بیمار با استفاده از ان داروها درمان را در منزل شروع نماید.
,
 
,
وی در تشریح وضعیت ایتلای متوسط بیماری اظهار داشت: اما اگر درگیری و بیماری کرونا در فرد شدید باشد، بیمار باید از داروهای تزریقی استفاده کند و برای این کار ناگزیر باید به مراکز درمانی مراجعه کرد. در این صورت مراکز درمانی بیمار را بستری نمی کنند؛ بلکه بعد از تزریق نخستین مرحله برنامه زمانی برای بیمار تعیین می کنند که بر اساس آن باید فرد مبتلا روزانه برای تزریق داروها به مراکز درمانی مراجعه نماید. طبیعی است بعد از تزریق داروها بیمار می‌تواند دوباره به منزل خود مراجعه کنند و به استراحت بپردازد.
,
 
,
سهراب پور در تشریح وخامت حال بیماران کرونایی عنوان کرد: اما در مورد بیمارانی که حال بسیار بدی دارند، پزشکان معالج توصیه میکند حتماً بستری شوند. گر چه خود اورژانس بیمارستان‌ها اینگونه بیماران را تحت درمان قرار میدهد و از طریق ستاد مقابله با کرونا تختی برای بستری آنها فراهم میشود. 
,
 
,
 
,
با ظهور اولین نشانه های کرونا چه باید کرد؟  
, با ظهور اولین نشانه های کرونا چه باید کرد؟  , با ظهور اولین نشانه های کرونا چه باید کرد؟  ,
 
,
 
,
 
,
, ,
 
,
 
,
فوق تخصص بیماری های ریوی در بخش دیگری از سخنانش گفت: علائمی مانند تنگی نفس که با شدت بالایی در فرد ظهور کند، نشانه ای است که بیمار باید به سرعت به پزشک مراجعه کند؛ اما اگر تنگی نفس و علائم کرونا خفیف باشد؛ یعنی نفس‌تنگی خیلی او را اذیت نکند و شدت بالایی نداشته باشد، بیمار میتواند در منزل به وسیله درمان‌ها و داروهای ساده مانند استراحت و استفاده از قرص های استامینوفن  ۴۸ ساعت در منزل استراحت کند. 
,
 
,
 
,
48ساعت پس از استراحت و مصرف استامینوفن 
, 48ساعت پس از استراحت و مصرف استامینوفن , 48ساعت پس از استراحت و مصرف استامینوفن ,
 
,
وی اضافه کرد: بیماران و همراهان آنها باید در این مرحله دقت کنند که حال بیمار بعد از ۴۸ ساعت استراحت و استفاده از استامینوفن اگر رو به بهبود بود که نیازی به مراجعه به بیمارستان نیست؛ اما اگر حال مریض رو به وخامت رفت و بعد از ۴۸ ساعت شرایط عمومی بدن بیمار وضعیت بدتری پیدا کرد باید حتماً او را بستری کرد که تحت درمان پزشکی قرار بگیرد.
,
 
,
 
,
شمارش تنفس و اکسیژن خون معیار اطمینان از ابتلا به کرونا
, شمارش تنفس و اکسیژن خون معیار اطمینان از ابتلا به کرونا, شمارش تنفس و اکسیژن خون معیار اطمینان از ابتلا به کرونا,
 
,
فوق تخصص بیماری های ریوی در تشریح راهکاری دیگر گفت: همراهان از نظر تنفسی باید تعداد تنفس بیماران کرونایی در دقیقه را تحت نظر بگیرند؛ اگر تعداد تنفس مریض در دقیقه از 25 بالاتر برود، نشانه این است که ریه و دستگاه تنفسی تحت فشار است.
,
 
,
وی افزود: مسئله بعدی چک کردن اکسیژن خون است که بیماران با همین دستگاه های دیجیتالی که در همه خانه ها و داروخانه ها یافت می شود، می توانند مدام اکسیژن خون بیمار را چک کنند؛ اگر میزان اکسیژن خون از عدد ۹۰ به بالا باشد، یعنی خطری بیمار را تهدید نمی‌کند؛ اما اگر از عدد ۹۰ به پایین تر افت کند، نشاندهنده این است که مریض احتیاج به اکسیژن دارد. در این صورت است که باید متوجه شوند وضعیت ریه بیمار درگیری اساسی پیدا کرده است.
,
 
,
 
,
اظهارات غیر تخصصی برخی از پزشکان، سردرگمی بیماران و تشدید کرونا 
, اظهارات غیر تخصصی برخی از پزشکان، سردرگمی بیماران و تشدید کرونا , اظهارات غیر تخصصی برخی از پزشکان، سردرگمی بیماران و تشدید کرونا ,
 
,
 
,
, ,
 
,
 
,
دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پاسخ به صحت و سقم این سوال که برخی از متخصصان معتقدند که ترس و استرس در بیماران کرونایی موجب تضعیف سیستم ایمنی و در نهایت مرگ بیمار می شود، گفت: یکی از مهمترین فاکتورهایی که در ایران منجر به وخامت اوضاع بیماران و تشدید کرونا شده است، اظهارنظرهای غیرتخصصی و ناشیانه برخی از پزشکان است که مردم را دچار تناقض کرده، نمونه آن همین است که میگویند اگر بیمار کرونایی بترسد و استرس به او وارد شود می‌میرد و وضع او وخیم می شود؛ من استدعا می کنم از همکاران که در مواجهه با سوالاتی که استحقاق پاسخگویی به آنها را ندارند، سکوت کنند. مردم بخاطر همین تناقضات، رعایت پروتکل ها را دیگر باور ندارند.
,
 
,
 
,
ترس و استرس چه نقشی در وضعیت بیماران دارد
, ترس و استرس چه نقشی در وضعیت بیماران دارد, ترس و استرس چه نقشی در وضعیت بیماران دارد,
 
,
 
,
, ,
 
,
 
,
وی ادامه داد: برخلاف تصوری که همه می گویند ترس و اضطراب در تعیین بیماران کرونایی موثر است و موجب مرگ آنها می شود، باید به شدت تکذیب کنم. با این توضیح که آنها اصل موضوع را درک نکرده اند. درست است، ترس، استرس و اضطراب موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن می شود، اما در چه حالتی؟ در حالتی ترس و استرس سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کند و موجب بدحالی مریض میشود که این مریض در طول چندین ماه استرس داشته باشد؛ به این معنا که مریض در استرس طولانی مدت چند ماهه  حتی تا یک سال و چند سال(مانند بیماران سرطانی)قرار داشته باشد. در این صورت سیستم ایمنی بدن او تضعیف میشود؛ ولی در حالتی که یک بیمار کرونایی در طول چند روز یا یکی دو هفته و حتی یک ماه که به بیماری مبتلاست اگر ترس و استرس داشته باشد، حالش وخیم نمی شود و نمی میرد؛ بنابراین ترس و استرس در تشدید بیماری بیماران کرونایی که طول درمان آنها نهایتا دو هفته است نقشی ندارد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه