اخبار داغ

مدیر پایگاه جهانی منظر فرهنگی تاریخی اورامانات:

نهادهای دولتی و حکومتی سیاست گذاری‌های ارزشمندی برای منطقه اورامانات داشته باشند

نهادهای دولتی و حکومتی سیاست گذاری‌های ارزشمندی برای منطقه اورامانات داشته باشند
پویا طالب گفت: امیدوارم نهادهای دولتی و حکومتی بتوانند سیاست گذاری‌های ارزشمندی برای منطقه اورامانات داشته باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، پویا طالب نیا امروز چهارشنبه در نشست خبری سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه با اصحاب رسانه، اظهار داشت: پس از پنج سال یک پرونده فرهنگی، پژوهشی به ثمر نشست که امیدواریم فتح بابی در راستای تعامل دو استان کردستان و کرمانشاه باشد که به نوعی به هم پیوسته هستند.

 مدیر پایگاه جهانی منظر فرهنگی تاریخی اورامانات افزود: نقطه قوت این پرونده مشارکت محلی است که بسیار مثال زدنی بود و همه دست به دست هم دادند تا یک اتفاق خرسند رخ دهد.

 وی گفت: در هر پروژه ای جامعه محلی و افراد ذی نفع دخیل باشد  می تواند در کنار بخش دولتی باعث پیشرفت شود.

 طالب نیا خاطر نشان کرد: امیدوارم نهادهای دولتی و حکومتی بتوانند سیاست گذاری‌های ارزشمندی برای منطقه اورامانات داشته باشند تا پتانسیل ها و زیرساخت های این منطقه بهینه و منابع آن حفاظت شوند.

 وی بیان داشت: پویایی منطقه را باید حفظ کنیم و آن را به یک سطح جهانی و یک منظر فرهنگی جهانی برسانیم تا به توسعه پایدار دست یابیم.

مدیر پایگاه جهانی منظر فرهنگی تاریخی اورامانات گفت: اگر قرار است طرح های گردشگری و فرهنگی صورت گیرد باید با حفظ اصالت این منطقه باشد چرا که اصالت و فرهنگ این منطقه ثبت جهانی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,


ثبت جهانی منظر فرهنگی اورامانات/به زودی طاق بستان را ثبت جهانی خواهیم کرد

,
, ثبت جهانی منظر فرهنگی اورامانات/به زودی طاق بستان را ثبت جهانی خواهیم کرد, ثبت جهانی منظر فرهنگی اورامانات/به زودی طاق بستان را ثبت جهانی خواهیم کرد,

به نقل از مرصادنیوز، جبار گوهری امروز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه از ثبت جهانی منظر فرهنگی اورامانات خبر داد و اظهار داشت: روز گذشته ثبت جهانی اورامانات در کشور چین اتفاق افتاد که این رویداد مهم نه تنها برای استان کرمانشاه بلکه برای کشور خبر خوبی است و امیدواریم تاثیرات آن را در سطح ملی و جهانی شاهد باشیم.

, مرصادنیوز,

 سرپرست اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمانشاه افزود: این اتفاق ویژه در یک مرز مشترک بین دو استان کردستان و کرمانشاه رخ داد که اولین خروجی آن باید وفاق ملی باشد. 

,

وی خاطر نشان کرد: منظر فرهنگی و قدمت، هم در تدین و هم در سنت و ماندگاری در دل تاریخ برای یک مجموعه سخت کوش از مردم اتفاق افتاده که رسالت ما این است همه با هم نه به اسم کردستان و نه به اسم کرمانشاه بلکه به اسم ایران تلاش کنیم تا از این فرهنگ صیانت کنیم و آن را به نسل بعد انتقال دهیم که میراث خوبی برای آیندگان باشد.

,

 گوهری گفت: ثبت جهانی اورامانات سال ۹۵ در کردستان شکل گرفت و اقدامات اولیه را از همان سال شروع کردیم، البته اقدامات جدی‌تر ما از سال ۹۶ شروع شد و تا سال ۹۷ ادامه پیدا کرد که با اولویت دادن، این ثبت در مسیر کوتاه و خارج از نوبت اتفاق افتاد در حالی که از ابتدا پیش بینی شده بود حدود یک دهه به طول بینجامد. 

,

وی ادامه داد: از سال ۹۵ یک گروه از جوانان علمی ما که متعلق به این آب و خاک هستند شبانه روز با عشق پیگیر قضایا بودند و همین باعث شد با کمترین هزینه در مدت کوتاهی به نتیجه برسد‌. 

,

گوهری در خصوص ساخت و سازها در منطقه اورامانات گفت: این روند یکی از دغدغه های ما است چرا که حفظ و صیانت از منطقه بکر اورامانات از اولویت های ما است و قصد نداریم از این فرصت به گونه ای استفاده کنیم که به لحاظ اقلیمی دچار ضرر شویم.

,

 سرپرست اداره ‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه تصریح کرد: بنده معتقدم اگر کاری در بستر درست اتفاق بیفتد حاشیه ساز نمی شود لذا باید با این اتفاق مهم به نحوی رفتار کنیم که اخبار صحیح به دست مردم برسد و این فرصت به تهدید تبدیل نشود. 

,

وی اذعان داشت: در صدد هستیم تا برای معرفی این اتفاق ویژه برنامه ای تحت عنوان جشن جهانی اورامانات در قوری قلعه طی هفته آینده برگزار کنیم.

,

 گوهری با اشاره به امتیازات این ثبت جهانی، بیان داشت: به‌طور یقین این ثبت در توسعه و پیشرفت اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی مردم بسیار اثرگذار خواهد بود.

,

 وی ادامه داد: با این ثبت یک مسیر برای تعامل با جهان پیدا خواهیم کرد و می توانیم از این برند امتیازات اقتصادی و ... را کسب کنیم و به جهان معرفی شویم. 

,

گوهری خاطر نشان کرد: این برند‌سازی جهانی می‌تواند در جذب گردشگر و تخصیص اعتبارات ویژه بسیار موثر باشد و در آینده سبب رونق و توسعه به خصوص در حوزه گردشگری شود.

,

 وی افزود: این اتفاق می تواند شاخص باشد و در بودجه سالانه کشور یک بودجه ثابت به آن اختصاص داده شود.

,

 سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه بیان داشت: از ۲۶ ثبت جهانی در کشور سهم استان کرمانشاه دو مورد ثبت جهانی است که این سهم عمده ای است و امیدواریم بتوانیم برای این دو پایگاه یک اعتبار و بودجه سالیانه کشوری پایدار جذب کنیم. 

,

وی با بیان اینکه سهمی از اورامانات در دل عراق وجود دارد که نشانگر پیوندهای فرهنگی است، گفت: این قابلیت وجود دارد که در آینده تا ۲۵ درصد به عرصه و حریم این ثبت جهانی اضافه شود و در اجلاس آتی این الحاق اتفاق بیفتد البته در صورتی که این اراده در سمت دیگر مرز وجود داشته باشد.

,

 وی اظهار داشت: دنبال سومین ثبت جهانی هستیم و ان شاءالله به زودی طاق بستان را ثبت جهانی خواهیم کرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه