اخبار داغ

آرامش به فدراسیون جهانی برگشته

مرادی: به کسب مدال امیدواریم/ درمورد دوپینگ به شدت سخت‌گیری می‌شود

مرادی: به کسب مدال امیدواریم/ درمورد دوپینگ به شدت سخت‌گیری می‌شود
رئیس فدراسیون وزنه‌برداری گفت: امید به کسب مدال در تیم ما وجود دارد و امیدوارم نمایندگان ایران وزنه هایی که توسط کادرفنی انتخاب می شود را بتوانند بزنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه‌برداری پیرامون نزدیکی رقابت‌ها در المپیک توکیو اظهار داشت: کشورها برای رسیدن به مدال خیلی تلاش می‌کنند ضمن اینکه نسبت به گذشته رقابت‌ها عادلانه‌تر قضاوت می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در ادامه گفت: کسب مدال برای هر کشور و ورزشکاری سخت است اما مدال ها عادلانه توزیع می شود و امیدواری بین کشورها بیشتر شده است. امید به کسب مدال در تیم ما وجود دارد و امیدوارم نمایندگان ایران وزنه هایی که توسط کادرفنی انتخاب می شود را بتوانند بزنند.

, .,

مرادی در مورد افزایش حساسیت ها نسبت به کنترل دوپینگ تاکید کرد: به شدت مورد توجه است و دوپینگ  توسط کمیته بین المللی المپیک، وادا و ITA کنترل می شود. تا قبل از آمدن به المپیک، تعدادی از ورزشکاران کشورهای دیگر محروم شدند. در طول برگزاری بازی ها نیز با سخت گیری کنترل دوپینگ انجام می شود.

, ITA , .,

رییس فدراسیون وزنه برداری درباره زمان تعیین تکلیف فدراسیون جهانی اذعان داشت: الان یک مقدار زیادی آرامش به فدراسیون جهانی برگشته است. قضاوت ها توسط کشورهای مختلف انجام می شود اما قبلا توسط گروه خاص انجام می شد. کنترل دوپینگ هم عادلانه است. همچنین اتفاقاتی که قبلا در پشت صحنه می افتاد دیگر شاهد آن نیستیم. این مسائل از جمله نکاتی است الان توجه بسیاری از کشورها را جلب کرده است.

,

مرادی افزود:  با توجه به وضعیت فعلی، به آینده وزنه‌برداری خوشبینم. در قوانین و مقررات فدراسیون جهانی اصلاحاتی انجام گرفت و تذکراتی توسط IOC  داده شد که تا جایی که مطلع هستم در اصلاحیه های جدیدتر منظور می شود. یکی از نکات آن بحث جدی کنترل دوپینگ است. اگر این روند اصلاحات ادامه دار باشد می تواند  شخصیت قهرمانی  وزنه برداری را حفظ کند

, IOC  ,

رئیس فدراسیون وزنه برداری در پاسخ به این پرسش که در مورد نبود سهراب مرادی و کیانوش رستمی در این بازی ها سوال نمی شود، تصریح کرد: بله. به یکباره زحماتی که سه تا چهار سال برخی کشورها کشیدند تا ورزشکاران را حفظ کنند و امتیاز لازم بگیرند با تغییر قوانین مقررات از دست رفت و نمی دانم IOC ‌چگونه تغییرات را تایید کرد. همین موضوع مورد اعتراض تعدادی از کشورها است چون ورزشکارانشان آسیب دیدند و یا در المپیک نیستند که این اتفاق تاثیر منفی  روی کیفیت رکوردها گذاشت.

, IOC ,

مرادی در ادامه افزود: با توجه به این شرایط، تعدادی از کشورها معترض هستند اما چاره ای نیست. گفته می‌شود  برخی اعضای قدیم هیات رییسه جهانی این تغییرات را دادند و از کمیته بین المللی المپیک تاییدیه گرفتند.
مرادی درنهایت درباره امکان معرفی فرد دیگری برای قضاوت در رقابت‌های وزنه برداری المپیک گفت: ما به هر حال در هر رویدادی  برای جایگاه های مختلف، افراد را اعزام کردیم. المپیک شرایط خاص خود را می طلبد. دوره‌های قبل نفراتی از ایران معرفی شدند اما برای اولین بار است که من را به عنوان هیات ژوری پذیرفتند. نفراتی که معرفی می کنیم بستگی به تشخیص فدراسیون جهانی دارد و از دو سال قبل بررسی می کنند.

, .,
,

انتهای پیام/

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه