اخبار داغ

امام جمعه شهرستان ماهنشان:

خانواده از اساسی‌ترین بنیان‌های اجتماعی است

خانواده از اساسی‌ترین بنیان‌های اجتماعی است
امام‌ جمعه شهرستان ماهنشان با اشاره به ۱۴ مرداد، روز خانواده و تکریم بازنشستگان گفت: خانواده از اساسی‌ترین بنیان‌های جامعه و اجتماع است و باید طبق آموزه‌ های دینی مورد توجه ویژه قرار گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; حجت‌الاسلام محمدرضا علی‌اکبری در خطبه‌های نماز جمعه ماهنشان با اشاره به 9 مرداد، روز صداوسیما و نقش اساسی و حیاتی رسانه ملی در زندگی مردم، اظهار داشت: کشور ما اسلامی بوده و تمام شالوده‌های آن بر پایه اصول اسلام، بنیان نهاده شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,
وی با بیان اینکه بنابراین تمام بخش‌های کشور باید بر اساس اصول و مبانی اسلام عمل کنند، خاطرنشان کرد: صداوسیما که مهمترین رسانه همگانی است باید دانشگاهی باشد که دین، اخلاق، ارزش‌های اسلامی و سبک زندگی اسلامی در آن ترویج شود.
,
حجت‌الاسلام علی‌اکبری در ادامه با اشاره به روز اهدای خون از نبود شعبه انتقال خون و عدم حضور اکیپ سیار جهت دریافت خون در ماهنشان به شدت انتقاد کرد.
,
وی افزود: با توجه به استقبال عمومی مردم برای اهدای خون، راه‌اندازی هرچه سریعتر اکیپ سیار به‌خصوص در روزهایی که مردم، تمایل شدید به اهدای خون دارند از مسئولان مورد انتظار است.
,
امام جمعه شهرستان ماهنشان 20 ذی‌الحجه، سالروز ولادت باسعادت امام موسی کاظم(ع) را گرامی داشت و گفت: معرفت‌افزایی در مورد آن امام بزرگوار و شادی در زمان ولادت اهل بیت(ع) ضرورت داشته و این مستلزم شناخت واقعی از آن امام بزرگوار است.
,
وی با اشاره به 10 مرداد، روز جهانی تغذیه با شیر مادر و اهمیت تغذیه با شیر مادر گفت: شیر مادر، غذایی کامل و خدادادی بوده و درخواست از تمام مادران برای تغذیه نوزادان خود با شیر مادر بوده که حق خدادادی آنان است.
,
حجت‌الاسلام علی‌اکبری با بیان اینکه روز مباهله پیامبر اسلام(ص) با مسیحیان نجران، سند حقانیت اسلام و شیعه است، اظهار داشت: این روز باید گرامی داشته و جشن برگزار شود و نباید تحت پوشش عزاداری زودهنگام ماه محرم قرار گیرد.
,
امام جمعه شهرستان ماهنشان با بیان اینکه حاتم‌بخشی امیرالمومنین(ع) در حال رکوع، نشان از حقانیت امیرالمومنین(ع) و مقام والای ایشان است، تصریح کرد: از تمام روحانیون اهل قلم و فضای مجازی، انتظار می‌رود تا این مطالب را به درستی معرفی و به جامعه بشناسانند.
,
وی با اشاره به 14 مرداد، روز خانواده و تکریم بازنشستگان، گفت: خانواده از اساسی‌ترین بنیانهای جامعه و اجتماع است و باید طبق آموزه‌های اسلامی مورد توجه ویژه قرار گیرد.
,
حجت‌الاسلام علی‌اکبری، بازنشستگان را از سرمایه‌های عظیم اجتماعی دانستو خاطرنشان کرد: جامعه باید از تجربیات و داشته‌های آنها استفاده کند و حقوق بازنشستگان عزیز نیز باید پرداخت و ادا شود.
,
خطیب جمعه شهرستان ماهنشان با اشاره به 25 ذی‌الحجه، روز نزول سوره دهر یا انسان در شان حضرت امیرالمومنین(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) و حسنین(ع) گفت: این وقایع از اسناد حقانیت شیعه بوده و این وقایع مبارک باید در جامعه، مطالبه، تبلیغ و ترویج شوند.
,
وی با اشاره به نزدیک شدن بع زمان آغاز به کار دولت سیزدهم و همچنین وداع حکیمانه مقام معظم رهبری با دولت دوازدهم، اظهار داشت: ایشان مساله تولید، اشتغال، مدیریت نظام پولی و مالی و مهار تورم را از مسائل کلیدی کشور خواندند و مطالبه برای اولویت کاری دولت سیزدهم دانستند.
,
حجت‌الاسلام علی‌اکبری با اشاره به حضور مقتدرانه ایران در رژه دریایی روسیه، خاطرنشان کرد: این حضور مقتدرانه، نشان از خودکفایی بود و پیام صلح، دوستی و اقتدار را به جامعه بیان کرد.
,
وی در پایان با اشاره به حضور ورزشکاران ایرانی در بازی‌های المپیک 2020 گفت: ضمن قدردانی از تمام ورزشکاران و مسئولین، درس‌ها و عبرت‌هایی که در این المپیک وجود دارد، لازم توجه است.
,
حجت‌الاسلام علی‌اکبری اظهار کرد: حوادث افغانستان بعد از ۲۰ سال حضور آمریکا که یک دولت وابسته، غیرمردمی و ضعیف و دارای یک ارتش ضعیف و بسیار وابسته، نمایشگاهی از درس‌ها و عبرت‌ها است.
,
 
,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه