اخبار داغ

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی هرمزگان:

فقرزدایی در محلات حاشیه‌ای مستلزم توسعه مشاغل خانگی است/ مهارت‌آموزی و پرورش نیروی کار متخصص متناسب با بازار کار نیست

فقرزدایی در محلات حاشیه‌ای مستلزم توسعه مشاغل خانگی است/ مهارت‌آموزی و پرورش نیروی کار متخصص متناسب با بازار کار نیست
ابراهیمی با مهم خواندن نقش توسعه مشاغل خانگی در ارتقاء و توانمندسازی جامعه هدف گفت: مهمترین حسن کسب‌وکار خانگی بالا بردن سطح کیفیت زندگی ‌و‌ زدودن فقر از چهره جامعه مخصوصا برای ساکنین محلات و‌ روستاهاست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز، توسعه کسب و کارهای محلی و خرد عاملی اساسی در افزایش اشتغال و کاهش فقر در محلات و مناطق حاشیه نشین کشور است. در همه جای دنیا به تجربه دیده شده که راه دستیابی به اشتغال پایدار، توسعه کسب و کارهای خرد و پربازده است و برای همین باید در کشور این موضوع مورد توجه جدی قرار گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

توسعه مشاغل خانگی به عنوان یکی از ضرورت های جدی در محلات کشور است، این دسته از مشاغل در بخش های مختلف از پوشاک تا صنایع دستی و سایر حوزه ها می تواند بخش مهمی از مشکل بیکاری را در محلات کشور حل کند. طرح های کوچک مقیاس راهگشای امروز اقتصاد کشور است و باید با شناسایی ظرفیت های تولیدی در کشور به سمت احیای مشاغل خرد و کوچک در کشور رفت.

بسیاری از محلات و مناطق روستایی کشور در حوزه صنایع دستی و سنتی فعال و پیشگام بوده اند و باید مطابق با نیازهای جدید این صنایع در کشور احیا شود. برای مردمی کردن توسعه راهی جز ظرفیت سازی اقتصادی برای محلات و بدنه عمومی جامعه متناسب با ظرفیت های اقتصادی و مزیت نسبی شان وجود ندارد.

هادی ابراهیمی مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: معتقدم راه اندازی کارخانه ها و مراکز صنعتی بزرگ با هزینه های میلیاردی اشتغال به کار تعدادی جوان به همراه دارد اما در کنار ضرورت توسعه صنعت؛ باید اشتغال همراه با مهارت آموزی و پرورش نیروی کار متخصص در محلات حاشیه ای شهرها و روستاها تسریع بیشتری یابد.

,
,
,
,
,

وی با مهم خواندن نقش توسعه مشاغل خانگی در ارتقاء و توانمندسازی جامعه هدف گفت: مهمترین حسن کسب‌وکار خانگی بالا بردن سطح کیفیت زندگی ‌و‌ زدودن فقر از چهره جامعه مخصوصا برای ساکنین محلات و‌ روستاهاست.

,

ابراهیمی راه اندازی مشاغل خانگی را سبب بهبود وضعیت اقتصادی خانواده، افزایش آگاهی اقتصادی، افزایش استقلال مالی و پس‌انداز و توان ریسک‌پذیری و نوآوری دانست که تحقق این امر برای ساکنین محلات هدف؛ باعث ارتقای وضعیت اقتصادی و حتی مشارکت پذیری اجتماعی و فرهنگی می شود.

,

مدیرکل کار، تعاون و‌رفاه اجتماعی در پاسخ به سوالی پیرامون اولویت رئیس جمهور و‌ وزرا در حوزه کسب و‌کار چیست با تاکید بر این نکته که زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست که ما در چله دوم انقلاب همچنان درگیر مسئله پیش پا افتاده در حوزه کسب و کار باشیم؛ افزود: باید نگاهها به حوزه کسب و‌کار از ابتدا تغییر کند مثلا در حوزه آموزش ‌پرورش‌ باید جذب دانش آموزان به رشته های مهارتی را افزایش دهیم و در این مسیر از مشاورانی استفاده کنیم که بتوانند دانش آموزان را به سمت و سوی مهارت های فنی و حرفه ای هدایت کنند. امروزه، دانش آموزانی که به سمت رشته های مهارتی می روند، پس از فارغ التحصیلی کمتر دچار پدیده بیکاری می شوند توجه به موضوع مهارت در نظام آموزش و پرورش می تواند برطرف کننده نیازهای آتی کشور نیز باشد.

,

ابراهیمی تاکید کرد: نگاه کارمند محوری باید تغییر کند ‌و روش و محتوای آموزشی در مدارس ما هم اکنون به شدت نیازمند تغییر است. بی تردید سرعت تحولات علمی در دنیای امروز، تغییر متناسب ابزارهای آموزشی را می طلبد.

,

مدیرکل کار، تعاون ‌‌و رفاه اجتماعی گفت: امروز نگاه ما باید معطوف به جوانان آینده ساز خودمان باشد دریافت تکنولوژی و علم از خارج کشور هم غیر قابل انکار است اما به فرموده مقام معظم رهبری انسان هیچ وقت پای خود را با عصای بیگانه عوض نمیکند. این جمله حکیمانه پر از معنا و مفهوم ‌و در واقع یک استراتژی برای مدیران است.

,

وی تاکید کرد: قطعا پرورش نیروی ماهر آینده کشور را تضمین می کند اما در حال حاضر برای برون رفت از تحریم های ظالمانه اقتصادی راهی جز فعالیت جهادی مردم و مسئولان نداریم مردم که همیشه پای کار هستند و این ما مسئولین هستیم که باید با حذف بروکراسی اداری راه برای پیشرفت کشور مخصوصا با حمایت از فعالیت ها و مشاغل خانگی هموار کنیم.

,

ابراهیمی در پایان با اشاره به اینکه بندرعباس و هرمزگان پایتخت اقتصادی ایران با این همه صنایع و مزیت نزدیکی به دریا باید همچنان شاهد فقر اکثریت مردم باشیم؛ افزود: توسعه محلات با افزایش آموزش عمومی و ارائه تسهیلات زمینه فعالیت بیشتر مشاغل خانگی را فراهم آوریم شاید طرح هر مسجد یک پایگاه کارآفرینی دور ار ذهن ‌و انتظار نباشد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه