اخبار داغ

عضو کمیسیون کشاورزی در گفت‌وگو با دانا خبر داد:

وجود ۴ هزار حلقه چاه غیرمجاز در هر استان/ هدررفت ۹۰ درصد آب در بخش کشاورزی و صنعت

وجود ۴ هزار حلقه چاه غیرمجاز در هر استان/ هدررفت ۹۰ درصد آب در بخش کشاورزی و صنعت
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اعلام اینکه هدررفت آب در حوزه کشاورزی و صنعت حدود ۹۰ درصد است، گفت: نظارت بر منابع آبی هر روز بر مشکلات کشور می‌افزاید و برنامه‌ریزی و اجرای قانون در حوزه نظارت یکی از اولین قدم‌ها و نیازها برای ساماندهی به این مشکلات است.
[

رحمت‌الله نوروزی، عضو کمسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ درباره اقدامات دولت سیزدهم و مشکلات بخش کشاورزی با توجه به بحران کم آبی، گفت: مهم‌ترین راهکار برای حل این مشکل توسط آیت الله رئیسی این است که در اولین اقدام خود از وزیر و نیروهایی علمی و اجرایی توانمند در حوزه کشاورزی استفاده کند تا چالش‌های مشکل آب و برق را به حداقل برساند.

,

 

,

از هدررفت ۹۰ درصد آب در حوزه کشاورزی و صنعت جلوگیری شود

, از هدررفت ۹۰ درصد آب در حوزه کشاورزی و صنعت جلوگیری شود, از هدررفت ۹۰ درصد آب در حوزه کشاورزی و صنعت جلوگیری شود,

وی ادامه داد: وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی با برنامه و قدم‌به‌قدم و با اجرای سیاست‌های حمایتی و تشویقی از هدررفت ۹۰ درصد آب در حوزه کشاورزی و صنعت جلوگیری کنند، تا بهره‌وری و بهینه‌سازی در این دو حوزه به سطوح جهانی نزدیک شود و در این راه از نظر نخبگان، دانشگاهیان و کارشناسان نهایت استفاده شود.

,

نوروزی با اشاره به بحران به وجود آمده در حوزه آب و انرژی، بیان کرد: همه کشورهای غربی و اروپایی نظیر هلند و حتی عربستان با برنامه مدون و کارشناسی شده در این زمینه حرکت کرده‌اند و ما نیز با نگاه به قرآن و بیانات پیامبر اکرم و ائمه معصومین که به آب نگاه دارد، باید فرهنگ استفاده درست از آب را تدوین و در جامعه نهادینه کنیم.

, همه کشورهای غربی و اروپایی نظیر هلند و حتی عربستان با برنامه مدون و کارشناسی شده در این زمینه حرکت کرده‌اند و ما نیز با نگاه به قرآن و بیانات پیامبر اکرم و ائمه معصومین که به آب نگاه دارد، باید فرهنگ استفاده درست از آب را تدوین و در جامعه نهادینه کنیم.,

 

,

وجود ۴ هزار چاه غیرمجاز در هر استان به طور میانگین

, وجود ۴ هزار چاه غیرمجاز در هر استان به طور میانگین, وجود ۴ هزار چاه غیرمجاز در هر استان به طور میانگین,

این عضو کمیسیون کشاورزی با اشاره به وجود ۴ هزار چاه غیرمجاز در هر استان به طور میانگین، گفت: عدم نظارت بر منابع آبی هر روز بر مشکل کشور می‌افزاید و برنامه‌ریزی و اجرای قانون در حوزه نظارت یکی از اولین قدم‌ها و نیازها برای ساماندهی به این مشکلات است.

,

وی گفت: در مرحله بعد و برای عدم تکرار چنین مشکلاتی در بودجه کشور باید مبالغی برای گسترش آبیاری تحت‌فشار و قطره‌ای دیده شود تا در هوای گرم و با توجه به سطح بخار شنوندگی از یک چاه برای آبیاری یک زمین استفاده نشود تا در گرما بیشتر این آب تبخیر نشود و از میان نرود.
 

,
,

دولت سیزدهم به مسئله آب توجه ویژه کند/ ضعف در اجرای قوانین

, دولت سیزدهم به مسئله آب توجه ویژه کند/ ضعف در اجرای قوانین, دولت سیزدهم به مسئله آب توجه ویژه کند/ ضعف در اجرای قوانین, دولت سیزدهم به مسئله آب توجه ویژه کند/ , ضعف در اجرای قوانین,

نوروزی ادامه داد: گستردگی عوامل دست اندرکار و وجود قوانین حمایتی خوب، متأسفانه با ضعف اجرایی به مواجه بودیم که به ثمر ننشسته‌ است. مجلس و کمیسیون کشاورزی تمام توان خود را در اجرای وظیفه نظارتی در این حوزه به کار خواهد بست.

عضو کمسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در انتها گفت: در آستانه روی کار آمدن دولت سیزدهم لازم است هر چه زودتر کمیته‌های تخصصی دولت و مجلس بررسی وضعیت سدها و آب‌بندها انجام شود تا با بهره‌گیری از مدیریت منابع آبی و استفاده بهینه این منابع هم در حوزه وزارت نیرو و تأمین برق و هم در حوزه مدیریت آب اتفاقات خوبی رخ دهد. امیدواریم هر چه زودتر به این مسئله توجه ویژه شود و قوانین و سیاست‌های موجود را اجرا کنند.

انتهای پیام/

,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه