اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی کوهسرخ:

باد و طوفان ۵۰۰ میلیارد ریال به کشاورزان کوهسرخ خسارت زد

باد و طوفان ۵۰۰ میلیارد ریال به کشاورزان کوهسرخ خسارت زد
مداح از خسارت ۵۰۰ میلیاردی باد و طوفان به بخش کشاورزی کوهسرخ خبر داد و گفت: عمده خسارت‌ها مربوط به محصولات سیب درختی، گلابی، گردو و آلو است که در سرمازدگی اول سال کمتر دچار خسارت شده بودند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ حمیدرضا مداح، رئیس جهاد کشاورزی کوهسرخ پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران که در محل جهاد کشاورزی این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: باد و طوفان در یک هفته گذشته بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی و کشاورزان کوهسرخ خسارت وارد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه سرمازدگی بهار امسال بیش از ۸۵ درصد خسارت به محصولات باغی شهرستان کوهسرخ وارد کرده بود، خاطرنشان کرد: باد و طوفان در آستانه برداشت محصولات باغی شهرستان در شهرستان باعث شد تا ۹۵ درصد محصولات باقیمانده دچار خسارت شوند.

,

رئیس جهاد کشاورزی کوهسرخ با تاکید بر اینکه عمده این خسارت به محصولاتی نظیر سیب درختی، گلابی، گردو و آلو است که از سرمازدگی بهار جان سالم به در برده بودند، تصریح کرد: باد و طوفان علاوه بر ریزش میوه‌ها، باعث آسیب شدیدی به درختان مثمر و غیر مثمر، گلخانه‌های کوچک‌مقیاس، دامداری‌ها و درهم‌تنیده شدن محصولات جالیزی و صیفی‌جات شد.

,

وی با اشاره به اینکه محصولات جالیزی و صیفی‌جات نظیر خیار، خربزه و گوجه فرهنگی هم مطمئناً در اثر این باد و طوفان دچار خسارت و کاهش عملکرد خواهند شد، اذعان کرد: بادهای شدید بر درختان بادامستان‌های دیم علی‌رغم سرمازدگی صددرصدی و آسیب‌دیدن درختان بر اثر خشکسالی اثرگذار بود و باعث سقوط این درختان شده است.

,

مداح حجم خسارت وارده به بخش کشاورزی کوهسرخ را بیش از ۴ هزار میلیارد ریال از ابتدای سال دانست و عنوان کرد: این میزان معادل ۹۰ درصد درآمد ناخالص سالیانه خانوارهای شهرستان از فعالیت کشاورزی است که پرداخت غرامت و امهال ۳ ساله سررسیدهای بانکی کشاورزان خسارت‌دیده از انتظارات به حق کشاورزان است.

,

وی در پایان تشریح کرد: باغداران برای کاهش خسارات این‌چنینی علاوه بر پوشش بیمه‌ای محصول خود، انجام بموقع هرس و مبارزه بموقع با آفات و بیماری‌های گیاهی با استفاده از توصیه‌های کارشناسان را مدنظر قرار دهند.

,

انتهای پیام/4001

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه