اخبار داغ

آسمان هرمزگان تحت تاثیر سامانه بارشی/ افزایش لحظه‌ای سرعت باد و گرد و غبار دور از انتظار نیست

آسمان هرمزگان تحت تاثیر سامانه بارشی/ افزایش لحظه‌ای سرعت باد و گرد و غبار دور از انتظار نیست
کارشناسان اداره کل هواشناسی استان هرمزگان پدیده غالب روز جاری را تقویت ناپایداری و سیلابی‌شدن رودخانه‌های فصلی در برخی از مناطق استان هرمزگان پیش‌بینی کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ وضعیت جوی و دریایی امروز یکشنبه دهم مرداد ماه  1400 دراستان هرمزگان نشانگر فعالیت سامانه ی فصلی می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی هرمز,

به گفته کارشناسان اداره کل هواشناسی هرمزگان؛ در ساعات بعد از ظهر و شب در آسمان استان افزایش و رشد ابر رخ خواهد داد و در ارتفاعات شرقی، شمالی و غربی استان، وقوع رگبار باران و رعد و برق و افزایش لحظه ای سرعت باد و گرد و غبار پیش بینی می شود.

,

بنا بر این گزارش، کماکان شرایط تقویت ناپایداری و سیلابی شدن رودخانه های فصلی در این مناطق وجود دارد، توصیه می شود تمهیدات لازم در این خصوص، صورت پذیرد و از قرار گیری در مجاورت و حریم مسیل ها و رودخانه ها خودداری شود و همچنین از صعود به ارتفاعات و چرای دام در مناطق مرتفع اجتناب گردد.

,

به گفته کارشناسان اداره کل هواشناسی هرمزگان؛ طی این مدت افزایش سرعت وزش بادهای جنوب غربی برروی شرق خلیج فارس و تنگه ی هرمز سبب متلاطم شدن دریا خواهد شد و توصیه می شود تردد شناورهای سبک و صیادی در ساعات بعد از ظهر و شب با احتیاط صورت پذیرد.

,

از نظر دمایی، طی دو روز آینده نوسانات دمایی تغییرات چندانی نخواهد داشت، لیکن از روز سه شنبه تا پایان هفته ی جاری، افزایش دما (2 تا 4 درجه سلسیوس) در سطح استان پیش بینی می شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه