اخبار داغ

سرانه ورزشی هرمزگان کمتر از متوسط کشوری؛

مادر ورزش‌های جهان در اغمای رسیدگی مسئولان/ اینجا زمین‌های خاکی میزبان استعدادهای نهفته است

مادر ورزش‌های جهان در اغمای رسیدگی مسئولان/ اینجا زمین‌های خاکی میزبان استعدادهای نهفته است
ورزش یکی از رکن ‌های اصلی سلامتی در جامعه به شمار می‌رود اما هم‌اینک در برخی از مناطق کشورمان به دلیل عدم زیرساخت‌های مناسب ، حال و روز خوبی ندارد و استعدادهای بی نظیر این کشور به درستی نمی توانند شکوفا شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ وقتی می‌شنویم یا می‌خوانیم در جایی از جهان ده‌ها هزار نفر به ورزشگاهی می‌روند تا مسابقه‌های دوومیدانی را تماشا کنند، به یقین می‌رسیم که دوومیدانی جذابیت‌ها و هیجان‌های خاص خود را دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی هرمز,

وقتی می‌بینیم در بازی‌های المپیک، ورزشگاه پر از تماشاگر می‌شود تا قهرمانان دوومیدانی به رقابت بپردازند، یقین ما بیشتر می‌شود؛  چگونه است که بلیت‌های مسابقه‌های دو و میدانی المپیک از مدت‌ها پیش از شروع بازی‌ها به فروش می‌رسد و هنگام برگزاری، بازار سیاه پیدا می‌کند؟

,

حضور ده‌ها هزار تماشاگر برای تماشای مسابقه‌های لیگ طلایی دو و میدانی در شهرهای اروپا یا مسابقه‌های دیگر در آفریقا، آمریکای مرکزی و شمالی و شرق آسیا، همه و همه حکایت از‌آن دارد که دوومیدانی دنیایی زیبا، مهیج و رنگارنگ دارد؛ اما چرا این مادر ورزش‌ها که خود مجموعه‌ای از ورزش‌هاست، در کشور و بالاخص در استان هرمزگان اینچنین غریب است که نه مسابقه‌هایش برای مردم جذابیت دارد و نه تمرین‌هایش برای خود ورزشکاران؟ تازه پیست‌های دو و میدانی هم یکی پس از دیگری حتی تکمیل  نمی‌شود و درست نشده مخروبه می شوند.

,

, ,

 

,

سال‌هاست که دوندگان شهرستان رودان استان هرمزگان  با خلق شگفتی در رقابت‌های دو و میدانی، نام ایران را به عنوان مدعی قهرمانی این رشته پرآوازه می‌کنند، ورزشکارانی که همچنان در پیست‌های خاکی این استان به دنبال تکرار قهرمانی هستند

,

هم‌اکنون در شهرستان رودان ، یک پیست خاکی دوومیدانی وجود دارد که ورزشکاران نوجوان و جوان این شهرستان تمرینات خود را در آن‌دنبال می‌کنند، پیستی که مدت‌هاست حال خوشی ندارد و دوومیدانی کاران از دویدن در آن‌ گلایه‌مند هستند.

,

زیر ساخت های ورزشی شهر رودان بسیار ضعیف است و این نشان می دهد در این حوزه به ورزشکاران ظلم شده و از نجابت انها سو استفاده شده است، تا کی باید امروز و فردا شود و وعده و وعید و قول های بی سرانجام حواله ی مردم شود.

,

شبکه اطلاع رسانی هرمز میزبان یکی از جوانان شایسته دوومیدانی رودان است، دونده ایی که در عین جوانی کوله باری از افتخارات را با خود حمل می کند و تا رسیدن به سکوی افتخارات بیشتر و پوشیدن پیراهن تیم ملی دریچه ای دیگر فاصله ندارد و به گفته خود وی اگر زیر ساخت های این ورزش در شهرستان قهرمان پرور رودان فراهم شود هیچ چیز دیگر برایمان دست نیافتی نخواهد بود، گفتگوی جذاب هرمز با این جوان ورزشکار دوومیدانی بهشت جنوب را باهم می خوانیم.

,

, ,

لطفا خودتان را معرفی کنید؟

, لطفا خودتان را معرفی کنید؟, لطفا خودتان را معرفی کنید؟,

طاها داوری هستم متولد بیست آبان ماه سال هزار و سیصد و هشتاد دو و در یک خانواده ورزشکار و ورزش دوست به دنیا آمدم، پدرم پیشکسوت دو و میدانی  و از افتخار آفرینان هرمزگان در این رشته است ،مادرم معلم و تحصیلات دانشگاهی ایشان در رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی می باشد ، در محله علی آباد شهرستان رودان ساکن هستیم، بنده محصل و در پایه یازدهم رشته علوم انسانی تحصیل می کنم.

,

دوران ورزشی تان را چگونه آغاز کردید؟

, دوران ورزشی تان را چگونه آغاز کردید؟, دوران ورزشی تان را چگونه آغاز کردید؟,

در دوران ابتدایی در تست های استعداد یابی دوومیدانی به توصیه معلم ورزشم آقای ساکت شرکت کردم و در این سنجش موفق بودم

,

و با شرکت در مسابقات آموزشگاهی مدارس شهرستان رودان و نتیجه ای که حاصل شده مرا مشتاق به ادامه فعالیت در این رشته کرد.

,

چرا به رشته دو ومیدانی آمدید ؟

, چرا به رشته دو ومیدانی آمدید ؟, چرا به رشته دو ومیدانی آمدید ؟,

شروع دوومیدانی برای بنده در ساعت درس تربیت بدنی و با حمایت دبیر تربیت بدنی مدرسه ابتدایی بینش بوده واز همان روزهای اول با مربی دلسوز و ساعی آقای ساکت شروع کردم.

,

کمی از افتخارات ورزشی تان بگویید؟

, کمی از افتخارات ورزشی تان بگویید؟, کمی از افتخارات ورزشی تان بگویید؟,

دعوت به اردوی تیم ملی جوانان،کسب مقام قهرمانی درمسابقات دانش آموزی کشور در سال ۹۸،کسب مقام قهرمانی مسابقات نوجوانان کشور ۹۸، کسب عنوان قهرمانی درمسابقات جوانان کشور ۱۴۰۰، کسب مقام قهرمانی لیگ پیشتازان نوجوانان کشور۹۷، قرار گرفتن در لیست منتخبین طرح ملی استعداد یابی ملی، کسب عنوان سوم مسابقات دانش آموزان کشور ۱۳۹۵، کسب ده عنوان برتر در مسابقات  قهرمانی مدارس استان می باشد.

,

بهترین مربی دو ومیدانی تان چه کسی بوده ؟

, بهترین مربی دو ومیدانی تان چه کسی بوده ؟, بهترین مربی دو ومیدانی تان چه کسی بوده ؟,

در تمامی سال‌هایی که در این رشته فعالیت داشتم مربی تخصصی من جناب آقای ساکت بوده که از زحمات این بزرگوار کمال تشکر را دارم.

,

الگویتان در دو ومیدانی شما کدام ورزشکار است؟

, الگویتان در دو ومیدانی شما کدام ورزشکار است؟, الگویتان در دو ومیدانی شما کدام ورزشکار است؟,

همواره بزرگان رشته دو و میدانی الگوی ورزشی بنده بودند و دوست دارم در آینده الگوی جوانان کشورم باشم.

,

بنظر تان دو ومیدانی شهرستان رودان چه کمبودهایی دارد؟

, بنظر تان دو ومیدانی شهرستان رودان چه کمبودهایی دارد؟, بنظر تان دو ومیدانی شهرستان رودان چه کمبودهایی دارد؟,

داشتن یک پیست دو و میدانی در شهری که دو و میدانی پرور است حداقل انتظار ما ورزشکاران رشته دو و میدانی می باشد  و البته تجهیزات مناسب این رشته که دوندگان رودانی با حداقل امکانات و در پیست خاکی تپه های بیرون شهر تمرین کرده و در سطح کشور افتخار آفرین هستند.

,

چه پیشنهاداتی برای بهبود این وضعیت دارید؟

, چه پیشنهاداتی برای بهبود این وضعیت دارید؟, چه پیشنهاداتی برای بهبود این وضعیت دارید؟,

تکمیل پیست دو و میدانی شهرستان که ۱۶ سال نیمه تمام رها شده ،حمایت ازمربیان و ورزشکاران دو میدانی، اختصاص بودجه لازم جهت برگزاری دوره های استعداد یابی، تجهیز سالن بدنسازی و برپایی اردوهای تمرینی برون استانی برای ورزشکاران مهمترین کمبود های دونده های رودان است.

,

به نظرتان توسعه ورزش دوومیدانی و پرورش قهرمانان این رشته چگونه امکان پذیر خواهد بود؟

, به نظرتان توسعه ورزش دوومیدانی و پرورش قهرمانان این رشته چگونه امکان پذیر خواهد بود؟, به نظرتان توسعه ورزش دوومیدانی و پرورش قهرمانان این رشته چگونه امکان پذیر خواهد بود؟,

خوشبختانه پتانسیل خوبی در این شهرستان هست و با اجرای طرح استعدادیابی و کشف و شکوفایی ورزشکاران و البته با داشتن برنامه های مدون و امکانات مناسب و حمایت از مربیان که باعث دلگرمی آنها شده و بیشتر از قبل فعالیت هاانجام  می پذیرد که این خود می تواند دو میدانی ما را به جایگاه اصلی خود نزدیک کند.

,

هدفتان در دو و میدانی چیست؟

, هدفتان در دو و میدانی چیست؟, هدفتان در دو و میدانی چیست؟,

قاعدتا مانند تمام ورزشکاران که در این میادین وارد شدند با توکل به اسم اعظم الهی  اولین قدم را برای خودم حضور در تیم ملی کشور عزیزم می دانم و کسب بهترین عناوین و افتخارات در آسیا و جهان را برای ایران عزیز  و کسب سهمیه المپیک از اهداف من است.

,

بهترین خاطره ورزشی تان؟

, بهترین خاطره ورزشی تان؟, بهترین خاطره ورزشی تان؟,

بهترین خاطره ورزشی بنده کسب مقام قهرمانی مسابقات مدارس کشور و دعوت به اردوی تیم ملی دو و میدانی هست.

,

تلخ ترین خاطره ورزشی تان؟

, تلخ ترین خاطره ورزشی تان؟, تلخ ترین خاطره ورزشی تان؟,

تلخ ترین خاطره ورزشی من مصدومیت در حین اجرای تست تیم ملی انتخابی نوجوانان آسیایی که در  شرایط و وضعیت خوبی بودم و این مصدومیت مرا از مسابقات آسیایی محروم کرد.

,

بهترین دوستانتان چه کسانی هستند؟

, بهترین دوستانتان چه کسانی هستند؟, بهترین دوستانتان چه کسانی هستند؟,

با احترام به همه ی دوستانم بهترین دوست و مشوقم پدرم که پیشکسوت دو و میدانی هست و همیشه در کنار من بوده و مادرم که بهترین تکیه گاه و باعث دلگرمی من هستند و مربی عزیزم آقای ساکت که هم استاد و هم دوست مهربانی برای من هستند.

,

بهترین دونده  دنیا از نظر شما چه کسی است؟

, بهترین دونده  دنیا از نظر شما چه کسی است؟, بهترین دونده  دنیا از نظر شما چه کسی است؟,

یوسین بولت جامائیکایی که سریع ترین مرد جهان با رکورد افسانه ای ۹.۵۸ ثانیه در دوی صدمتر هست.

,

بهترین دونده  ایران از نظر شما کیست؟

, بهترین دونده  ایران از نظر شما کیست؟, بهترین دونده  ایران از نظر شما کیست؟,

بهترین دونده سرعتی ایران حسن تفتیان که برای این بزرگوار آرزوی موفقیت و سلامتی را دارم.

,

چه مسابقاتی را در آینده پیش رو دارید؟

, چه مسابقاتی را در آینده پیش رو دارید؟, چه مسابقاتی را در آینده پیش رو دارید؟,

لیگ دو ومیدانی باشگاه های کشور جوانان و بزرگسالان و مسابقات داخل سالن قهرمانی کشور را در پیش رو دارم.

,

و حرف آخرتان؟

, و حرف آخرتان؟, و حرف آخرتان؟,

امید است با حمایت مسئولین استان، زمینه های مناسب ورزش قهرمانی دراین شهرستان فراهم شود و انتظار ۱۶ ساله برای آماده سازی پیست دو ومیدانی رودان به سر آید.

,

ان شاءالله با حمایت و پیگیری فرماندارجوان ، پر تلاش و ساعی شهرستان هر چه زودتر این خواسته بحق ورزشکاران رودانی محقق گردد و در آخر تشکر میکنم از جناب آقای روشن قیاس رئیس هیئت دو و میدانی استان هرمزگان و از حمایت و زحمات این بزرگوار کمال تشکر را دارم و همچنین  جناب آقای خاشعی رئیس هئیت دو و میدانی شهرستان و جناب آقای ساکت مربی عزیزم که همواره در کنار من بوده و نیز قدردان زحمات خانواده ام هستم که بی دریغ یاری ام کردند.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه