اخبار داغ

تداوم نشست‌های هم اندیشی با نواب رئیس انجمن های ورزشی در سال جاری

نصیری: تمهیدات لازم برای حضور موفق بانوان پارالمپیکی اندیشیده شده/ ۵ بانوی ملی‌پوش در پاراتیراندازی و پارادوومیدانی به توکیو اعزام می شوند

نصیری: تمهیدات لازم برای حضور موفق بانوان پارالمپیکی اندیشیده شده/ ۵ بانوی ملی‌پوش در پاراتیراندازی و پارادوومیدانی به توکیو اعزام می شوند
نایب رئیس بانوان فدراسیون گفت: پنج ملی پوش پارالمپیکی نماینده بانوان ورزشکار جانباز و معلول کشورمان در توکیو ۲۰۲۰ هستند و ما تمام تمهیدات لازم را برای موفقیت آنها اندیشیده‌ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به‌نقل‌از روابط عمومی فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین، مژگان نصیری، نایب رئیس بانوان فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین اظهار داشت: با توجه به سهمیه‌های کسب شده، رکوردگیری‌ها و ارزیابی‌های فنی، ۵ بانوی ملی‌پوش در رشته های پاراتیراندازی و پارادوومیدانی به پارالمپیک توکیو اعزام می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

او افزود: از مجموع بانوان اعزامی، رقیه شجاعی در تیراندازی و الناز دارابیان در پارادوومیدانی، برای اولین بار است که در پارالمپیک‌ حضور دارند. همچنین سمیرا ارم و هاشمیه متقیان دومین، ساره جوانمردی نیز سومین حضور خود در بازی‌های پارالمپیک‌ را تجربه می‌کنند.

,

نصیری درباره آماده سازی ورزشکاران تاکید کرد: در طول برگزاری ٨ مرحله اردوهای آمادگی این دو رشته در سال جاری، شرایط تمرینی و آماده‌سازی بانوان ورزشکار را به صورت مداوم پیگیری کرده‌ایم. با تعاملاتی که با ملی‌پوشان و کادر فنی داشتیم، خوشبختانه شاهد شرایط خوب بانوان ورزشکارمان به لحاظ فنی هستیم. تمهیدات لازم از سوی فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک‌ به گونه‌ای اندیشیده شده که در این مدت کمتر از یک‌ماه تا آغاز رقابت‌ها، ملی پوشان به اوج آمادگی خود برسند.

,

وی تأکید کرد: امیدواریم با تلاش‌های ورزشکاران، مربیان دلسوز، مسئولین فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک‌ ایران، افتخارآفرینی و درخشش بانوان همچون گذشته و پربارتر از آن ادامه داشته باشد تا باعث سربلندی کشورمان در سراسر دنیا شوند.

,

نایب رئیس بانوان فدراسیون با اشاره به فعالیت‌های سال جاری در رشته‌های پارالمپیکی عنوان کرد: سال ١۴٠٠ برای ورزش جانبازان و معلولین آغاز بسیار خوبی داشت. چهار بانوی ملی‌پوش تیراندازی که در اواخر اسفند ماه۱۳۹۹ برای کسب آمادگی بیشتر به جام جهانی العین امارات اعزام شده بودند، در روزهای نخست فروردین‌ماه، با ٢ طلا و یک نقره به کشور بازگشتند. در ادامه نیز ورزشکاران دوومیدانی در آخرین مرحله رکوردگیری در اردیبهشت ماه امسال حضور پیدا کردند و با یکدیگر به رقابت پرداختند.

,

نصیری با اشاره به اولویت‌های ورزش بانوان گفت: با توجه به اولویت شناسایی استعدادها و پشتوانه‌سازی تیم‌های ملی بزرگسالان، اهتمام زیادی برای انتخاب‌ ملی‌پوشان جوان داریم. بدون شک، در میان دختران ایران استعدادهای ورزشی بسیاری وجود دارد که با پرورش توانمندی‌های‌شان، در آینده باعث درخشش کشورمان در جهان خواهند شد.

,

وی در خصوص برنامه‌های آتی ورزش بانوان تصریح کرد: پس از رقابت‌های پارالمپیک‌ توکیو، آذر ماه مسابقات پاراآسیایی ٢٠٢١ بحرین و سال آینده مسابقات پاراآسیایی ٢٠٢٢ هانگژو را در پیش داریم. بنابراین برای حضور قدرتمند بانوان در این مسابقات، با اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی مربوط به آن برنامه‌های استعدادیابی را آغاز کرده‌ایم. در بسکتبال با ویلچر و بوچیا، مرحله نخست اردوهای استعدایابی و انتخابی تیم ملی جوانان و در دوومیدانی، رقابت‌های قهرمانی کشور نوجوانان و جوانان برگزار شدند. در تیراندازی نیز با توجه به محدودیت‌های سنی کمترِ این رشته، یک مرحله اردو برای دانش‌افزایی و انتخابی تیم ملی تشکیل شد.

,

نصیری در ادامه اظهار داشت: در همین راستا نشستی در جهت هم‌اندیشی با نواب رئیس انجمن‌های ورزشی، به صورت مجازی، برگزار کردیم که طی آن درباره وضعیت موجود ورزشکاران و رشته‌های مختلف در حوزه‌های قهرمانی، همگانی، استعدادیابی، آموزش و سایر برنامه‌های سال‌جاری بحث و تبادل نظر شد. با توجه به پیش‌رو بودن دو رویداد پاراآسیایی، برگزاری این نشست‌ها به طور مستمر ادامه دارد تا با هم‌افزایی و هماهنگی بیشتر برنامه‌ها و اهدافمان به مرحله اجرایی برسند.

,

وی با تأکید بر اهمیت توسعه کمی و کیفی ورزش بانوان بیان کرد: آموزش اصل اول توانمند‌سازی است و نمی‌توان از لزوم دانش‌افزایی مربیان، داوران و کلاسبندان رشته‌های مختلف چشم پوشید. بنابراین از ابتدای سال تاکنون دوره‌های مربیگری و داوری با همکاری هیئت‌های ورزشی استا‌ن‌ها برگزار شده است. هم‌چنین ٨ نماینده‌ی بانوان در دوره مقدماتی بین‌المللی مربیگری و ۵ نماینده در داوری بین‌المللی درجه سه وزنه‌برداری، برگزار شده از سوی کمیته جهانی وزنه‌برداری به صورت مجازی، شرکت نمودند. با توجه به اهمیت بحث آموزش، برگزاری دوره های آموزشی در سطوح مختلف همچنان تا پایان سال ادامه دارند.

,

نایب رئیس بانوان فدراسیون در پایان گفت: حضور در پارالمپیک‌ توکیو و برگزاری رقابت‌های پاراآسیایی ٢٠٢١ و ٢٠٢٢، با وجود شرایط خاص شیوع کرونا، ١۴٠٠ را به سال تلاش مضاعف برای ورزش جانبازان و معلولین تبدیل کرده است. با وجود شرایط شیوع ویروس کرونا و در نظر گرفتن اصل حفظ سلامتی ورزشکاران، در تلاشیم مسابقات قهرمانی کشور، باشگاهی و جام حذفی در رشته‌های مختلف و اردوهای‌ تیم‌ ملی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار گردد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه