اخبار داغ

حضور فرزانه فصیحی در المپیک توکیو نویدبخش موفقیت بانوان در بازی‌های آینده خواهد بود؛

توکلی: فصیحی لیاقت استفاده از سهمیۀ «یونیورسالیتی» المپیک را داشت/ ۴ سال نابودی فدراسیون دوومیدانی باید جبران شود

توکلی: فصیحی لیاقت استفاده از سهمیۀ «یونیورسالیتی» المپیک را داشت/ ۴ سال نابودی فدراسیون دوومیدانی باید جبران شود
بانوی ملی‌پوش پیشین دوومیدانی کشورمان گفت: امیدوارم در المپیک ۲۰۲۴ پاریس ۲ یا ۳ بانوی دوومیدانی‌کار در کاروان داشته باشیم و المپیک امسال نویدبخش حضور مستمر بانوان در المپیک‌های بعدی باشد.
[

سپیده توکلی، ملی‌پوش پیشین تیم دوومیدانی بانوان کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا پیرامون اعطای سهمیه المپیکی دوومیدانی بانوان به فرزانه فصیحی اظهار داشت: حضور فرزانه فصیحی در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو اتفاق مهمی بود و به افتخار بزرگی هم برای دوومیدانی بانوان کشور تبدیل شد. فصیحی لیاقت اعزام به توکیو را داشت؛ چرا که در سال‌های اخیر نمایش خوبی از خود برجای گذاشته بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

او صحبت‌هایش را این‌گونه ادامه داد: فرزانه فصیحی توانسته بود ۲ بار به ورودی جهانی رقابت‌های داخل سالن دست یابد و رکوردشکنی دوی ۱۰۰ متر را نیز در کارنامه داشت. همین کارنامه باعث شد تا سهمیه یونیورسالیتی به او تعلق بگیرد.

,
توکلی درباره عملکرد بانوی المپین دوی ۱۰۰ متر کشورمان در بازی‌های ۲۰۲۰ عنوان داشت: تفاوت چند صدم ثانیه‌ای نمایش فرزانه فصیحی در مرحله پیش‌مقدماتی و مقدماتی چندان اختلاف و فاصله‌ای ایجاد نمی‌کند. تفاوت شرایط آب‌وهوایی تهران و توکیو، هم‌چنین ساعت نه‌چندان مناسب برگزاری رقابت و البته جو تورنمنت بزرگی مانند المپیک در این امر تأثیرگذار بود.
,
 
,
, ,
 
,
وی هم‌چنین افزود: فرزانه فصیحی به‌دلیل استفاده از سهمیه یونیورسالیتی IOC امکان استفاده از مربی را هم نداشت. در مجموع نمایش فرزانه خوب بود و جای امیدواری برای دوومیدانی بانوان کشورمان ایجاد کرد.
,
 
,
این بانوی دوومیدانی‌کار به امکان اعزام ریحانه مبینی به بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ نیز اشاره کرد و بیان داشت: ریحانه مبینی هم پس از ۴۷ سال توانست رکورد رشته‌اش را ارتقا دهد اما فرزانه فصیحی حدود ۱۰ سال می‌شود که در این سطح رقابت کرده و به مدال‌های آسیایی دست یافته. فرزانه طی ۲ سال اخیر تمام تلاش‌اش را برای کسب سهمیه المپیک کرد و از لحاظ رنکینگی هم شرایط بهتری نسبت به مبینی داشت.
,
 
,
او در این‌باره ادامه داد: البته تمام این‌ها چیزی از ارزش‌های ریحانه مبینی کم نمی‌کند. او با توجه به سن خوبی هم که دارد، می‌تواند در المپیک‌ها و بازی‌های آسیایی بعدی به افتخارآفرینی بپردازد. امیدوارم در المپیک ۲۰۲۴ پاریس ۲ یا ۳ بانوی دوومیدانی‌کار در کاروان داشته باشیم و المپیک امسال نویدبخش حضور مستمر بانوان در المپیک‌های بعدی باشد.
,
 
,
, ,
 
,
ملی‌پوش پیشین تیم دوومیدانی درمورد نمایش نه‌چندان قابل‌قبول احسان حدادی و حسن تفتیان در المپیک توکیو تصریح کرد: تفتیان پیش از بازی‌های المپیک به بیماری کرونا مبتلا شد و من فکر می‌کنم رکورد خوبی از خود برجای گذاشت. حدادی هم دچار آسیب‌دیدگی شده بود و ورزشکار بزرگی برای ماست؛ مطمئنم در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگ‌ژو مدال طلا خواهد گرفت.
,
 
,
دارنده رکورد پرش ارتفاع بانوان درخصوص حمایت فدراسیون دوومیدانی از استعدادهای جوان اذعان داشت: مثلاً در ماده پرتاب دیسک، الان حسین رسولی را داریم که با حمایت فدراسیون به اردوهای خارجی اعزام می‌شود و مربی خارجی هم دارد. به استعدادها پرداخته می‌شود اما جای بهتر شدن هم دارد و می‌توان توجه بیش‌تری از فدراسیون دید.
,
 
,
توکلی درنهایت گفت: بازیکنان جوانی آمده‌اند و باید شرایط دوومیدانی کشور با این استعدادها بهتر شود. این رشته نیاز به رسیدگی و توجه دارد و امیدواریم ۴ سال نابودی اخیر فدراسیون دوومیدانی به‌مرور جبران شود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه