اخبار داغ

حاشیه های جذاب‌تر از متن، از صحبت‌های پدر جوکوویچ تا فلپس بانوان

المپیک توکیو| تولد کوسه جدید در آبهای ژاپن/ هیولا در توکیو!

المپیک توکیو| تولد کوسه جدید در آبهای ژاپن/ هیولا در توکیو!
در بازی‌های المپیک توکیو ریون ساندرز ورزشکار پرتاب وزنه بانوان آمریکا با ظاهری عحیب به مدال نقره در توکیو رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دهمین روز از بازی‌های المپیک 2020 توکیو در شرایطی برگزار شد که مانند سایر روزها، باز هم نکات آماری و اتفاقات جالبی در دهکده ساحلی رخ داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

*مک کئون؛ موفق ترین شناگر زن تاریخ المپیک

, *مک کئون؛ موفق ترین شناگر زن تاریخ المپیک, *مک کئون؛ موفق ترین شناگر زن تاریخ المپیک,

این ورزشکار استرالیایی با چهار طلا و سه برنز رکوردی ویژه را به اسم خود به ثبت رساند که شاید به این زودی‌ها شکسته نشود. اِما مک‌کئون مدال‌های طلای خود را در 50 و 100 متر آزاد و هم‌چنین 4 در 100 متر امدادی و 4 در 100 متر مختلط امدادی به دست آورد؛ مدال‌های برنز او نیز در 4 در 100 متر مختلط امدادی، 100 متر پروانه و 4 در 200 متر آزاد به دست آمد.

, .,

با دو طلای 50 و 100 متر آزاد، اِما بدل به سریع‌ترین شناگر زن المپیک توکیو نیز شده و حالا موجی از توجه را به سوی خود جلب دارد؛ با این وصف تیم ملی استرالیا، بهترین نتیجه تاریخ خود را به دست آورد، کما این‌که تیم بریتانیا هم با کسب 4 طلا و رکورد 8 مدال در مجموع نمایشی فوق‌العاده در المپیک داشت و این درخشش‌ها باعث شد تا آمریکا تنها به 11 طلا بسنده کند که 5 طلا کمتر از ریو و لندن بود.

, .,

او در استخر مرکز آبی توکیو روز عجیبی را پشت سر گذاشت و برای تبدیل شدن به سریع‌ترین شناگر مسابقات، رکورد المپیک 23.81 ثانیه به ثبت رساند تا قهرمان 50 متر آزاد بشود و این بعد از پیروزی او در شنای 100 متر آزاد، ارزشی دوباره داشت؛ 30 دقیقه بعد از کسب این طلا، مکئون دوباره در استخر شنا غوطه‌ور شد تا این‌بار به عنوان بخشی از تیم شنای مختلط 4 در 100 متر امدادی استرالیا به سمت طلا حمله کند؛ با وجود این‌که تیم آمریکا در بخش پروانه از استرالیا، پیش افتاد اما در نهایت این استرالیایی‌ها بودند که قهرمانی این رشته را به دست آوردند.

, .,

اِما مکئون در حالی با 4 طلا و 3 برنز توکیو را ترک می‌کند که پیش از او ماریا گروخوسکایا در المپیک 1952 هلسینکی بیشترین مدال مربوط به شنای زنان در یک المپیک را کسب کرده بود؛ در مسابقات هلسینکی 2 طلا و 5 نقره به دست آورده بود که اِما در این رقابت‌ها او را پشت سر گذاشت.

, .,

او 27 ساله و اهل بزیزبن استرالیا و از خانواده شناگر متولد شده و از کودکی در رویای کسب طلا در المپیک بوده است؛ او می‌گوید: از همان کودکی می‌خواستم در المپیک‌ها یک کار متفاوت انجام بدهم. کاری که او امروز به بهترین نحو انجامش داد.

, .,

کایل چالمرز هم‌تیمی او می‌گوید: من نمی‌دانم تا این حد او چگونه می‌تواند قوی و موفق باشد اما من یکی که خسته شده‌ام. حتی کسب یک مدال طلای المپیک بسیار بسیار خاص و فوق‌العاده است و ما خوش‌شانس هستیم که اِما را با چنین توانایی در جمع خود داریم و می‌توانیم مدال‌های بیشتری را به دست آوریم.

,

, , ,

*پدر جوکوویچ: به نواک گفته بودم که به ژاپن نرود

, *پدر جوکوویچ: به نواک گفته بودم که به ژاپن نرود, *پدر جوکوویچ: به نواک گفته بودم که به ژاپن نرود,

برخلاف سه گرنداسلم نخست فصل جاری تنیس که برایش با سه قهرمانی متوالی همراه بود، المپیک 2020 توکیو برای نواک جوکوویچ یک رویداد تلخ محسوب می‌شد. مرد شماره یک تنیس جهان پس از باختش به الکساندر زورف آلمانی در مرحله نیمه نهایی و باز ماندن از کسب مدال طلا، در بازی رده‌بندی هم به پابلو کارنیو بوستا از اسپانیا باخت. او سپس به دلیل مصدومیت از شرکت در بازی رده‌بندی تنیس دوبل مختلط هم انصراف داد و به این ترتیب دست خالی و با راکت شکسته توکیو را ترک کرد.

,

در پی این اتفاق، برخی منتقدان تصمیم ستاره صرب برای شرکت در المپیک در حالی که رقبای اصلی او مانند رافائل نادال و راجر فدرر ترجیح دادند استراحت کنند و برای حضور در آخرین گرنداسلم فصل، اوپن آمریکا آماده شوند را زیر سؤال بردند. پدر او، سرژان جوکوویچ هم اعتراف کرد که به فرزندش توصیه کرده بود قید سفر به توکیو را بزند که البته توصیه‌‌اش فایده‌ای نداشت.

, .,

سرژان جوکوویچ در گفت‌و‌گو با پادکست بیزینس استوریز، ابتدا متن پیامی که به نوله (لقب جوکوویچ) داد را خواند که در آن آمده بود: اگر نظرم برایت اهمیت دارد، باید بگویم که فکر نمی‌کنم به صلاح باشد که به توکیو بروی. تا آنجا راهی طولانی در پیش داری و آنجا هم هیچ تماشاگری نیست، ضمن اینکه مجدداً باید به قرنطینه بروی. المپیکی که تماشاگر نداشته باشد، رسماً المپیک نیست. دوستدار تو پدرت.

, .,

پدر مرد شماره یک تنیس جهان سپس فاش کرد که فرزندش چه جوابی به او داده است. او گفت: نواک به من گفت: البته که نظرت برای من مهم است پدر. من فقط سه چهار روز زمان نیاز دارم تا احساس کنم که بدنم چه وضعیتی دارد. همیشه خیلی زود ریکاوری کرده‌ام، پس نگران نباش چون مسئله بزرگی نیست. پدر، حس وطن‌دوستی که در قلب و فکر من وجود دارد، بسیار بزرگ است. تو خودت مرا می‌شناسی و می‌دانی وقتی که پای صربستان وسط باشد، نمی‌توانم به آن پشت کنم.

,

, ,

*هیولا در توکیو؟

, *هیولا در توکیو؟, *هیولا در توکیو؟,

ظاهر عجیب ریون ساندرز ورزشکار پرتاب وزنه بانوان آمریکا که به مدال نقره در توکیو رسید. او سه عنوان کالج NCAA در ضربات پرتاب برای دانشگاه می سی سی پی به دست آوردI. او هم‌چنین دارنده مدال نوجوانان جهان در سال 2014 و قهرمان نوجوانان پان آمریکا در سال 2015 بود. او دارای رکورد شخصی 19.96 متر در پرتاب شوت نیز هست.

, NCAA, I,

, ,

*رکورد دوومیدانی زنان با کولاک جامائیکا شکست

, *رکورد دوومیدانی زنان با کولاک جامائیکا شکست, *رکورد دوومیدانی زنان با کولاک جامائیکا شکست, *رکورد دوومیدانی زنان با کولاک جامائیکا شکست,

تامپسون هراه ساعتی قبل با درخشش در توکیو از عنوان قهرمانی خود در المپیک 2016 دفاع کرده و با رکوزرد شگفت انگیز 10.61 ثانیه از خط پایان گذشت. بدین ترتیب رکورد قبلی و 33 ساله المپیک معادل 10.62 ثانیه ای را که توسط فلورانس گریفیت جوینر در المپیک 1988 سئول ثبت شده بود، شکست.

,

همچنین این دونده جامائیکایی رقیب و هم تیمی خود شلی فریزر پرایس را با تنها 0.13 ثانیه اختلاف شکست داد. شریکا جکسون، دیگر دونده جامائیکایی، با زمان 10.76 ثانیه به مدال برنز دست یافت و هر سه سکوی مدال نصیب کشور جامائیکا شد.

,

این سومین مدال طلای المپیک تامپسون هره بود. این دوننده 29 ساله پنج سال پیش در مسابقات 100 و 200 متر المپیک ریو نیز مدال طلا گرفته بود. تامپسون هراه پس از مسابقه به خبرنگاران گفت: من سالهای زیاد دیگری پیش رو دارم. من فقط 29 سال دارم، 30 ساله یا 40 ساله نیستم و هنوز فرصت زیادی پیش روی من است.

,

 او در ادامه گفت: من با مصدومیت شدید سر و کار داشته ام. من همه نظرات منفی را خوانده و همه چیز را می بینم. برای متمرکز ماندن، باید خونسردی خود را حفظ کرد. همه شکست های خود را می پذیرم و از آنها به مثابه راهی برای افزایش انگیزه خود استفاده می کنم. من روی نتایج ضعیف و روزهای بد تمرکز نمی کنم و امروز از اتفاقات بد گذشته برای فتح مدال طلا استفاده کردم. من واقعا از این بابت خدا را شکر می کنم.

,

, ,

*تولد کوسه جدید در آبهای توکیو

, *تولد کوسه جدید در آبهای توکیو, *تولد کوسه جدید در آبهای توکیو,

شناگر 24 ساله آمریکایی امروز صبح در روز پایانی مسابقات شنا المپیک2020 در رشته 50 متر آزاد، ضمن رکوردشکنی در این ماده به قهرمانی رسید و چهارمین طلای خود را به دست آورد.

,

تیم شنا آمریکا در ماده 4 در 100 متر مختلف، بالاتر از بریتانیا و ایتالیا به مقام قهرمانی رسید. درسل در تیم آمریکا حضور داشت و به پنجمین طلای خود در توکیو 2020 رسید!

,

ستاره دنیای شنا در رشته های 50 متر آزاد، 100 متر آزاد، 100 متر پروانه، 4x100 متر آزاد و 4x100 متر مختلط به مدال طلا رسید.

, x, x,

, ,

*تی شرت به جای کت و شلوار

, *تی شرت به جای کت و شلوار, *تی شرت به جای کت و شلوار,

داوران کشتی در بازی‌های المپیک توکیو لباس متفاوتی دارند. داوران این‌بار جای کت و شلوار و کراوات، تی شرت پوشیده‌اند.

,

, ,

*عدم رعایت پروتکل‌ها کار دست مدال‌آوران گرجی داد

, *عدم رعایت پروتکل‌ها کار دست مدال‌آوران گرجی داد, *عدم رعایت پروتکل‌ها کار دست مدال‌آوران گرجی داد,

برگزارکنندگان بازی‌های المپیک توکیو اعتبار ۱۴ شرکت کننده در بازیها را به دلیل عدم پایبندی به شیوه‌نامه‌های پیشگیری از کرونا تعلیق یا لغو کردند.

,

توشیرو موتو مدیر اجرایی کمیته برگزاری بازیهای در این باره اعلام کرد که اعتبار ۶ شرکت‌کننده لغو و ۸ نفر دیگر تعلیق شده است. علاوه بر این کمیته برگزاری به ۱۰ نفر هشدار شدید داده و از ۴ نفر تعهد کتبی گرفته است.

,

بر اساس گزارشات منتشر شده دو مدال‌آور جودوی گرجستان جزو اخراج شدگان بوده‌اند. این ۲ ورزشکار به منظور دیدن اقوام خود دهکده ورزشکاران را ترک کرده بودند.

,

, ,

*رکورد والیبال ایران شکسته شد

, *رکورد والیبال ایران شکسته شد, *رکورد والیبال ایران شکسته شد,

تیم‌های ملی والیبال برزیل و فرانسه در برابر هم قرار گرفتند. این مسابقه با نتیجه 3 بر 2 و با امتیازهای 25-22، 37-39، 25-17، 21-25 و 20-18 به سود شاگردان رنان دال‌زاتو در تیم برزیل خاتمه پیدا کرد.

,

برد تماشایی و طولانی این دو تیم 2 ساعت و 38 دقیقه ادامه داشت تا رکورد جدیدی در المپیک ثبت شود. نکته جالب توجه این مسابقه در ست دوم بود؛ جایی که نتیجه بازی 39 بر 37 به سود فرانسه شد و 51 دقیقه به طول انجامید.

,

این رکورد در شرایطی ثبت شد که پیش از این، رکورد طولانی‌ترین بازی در المپیک مربوط به دیدار ایران و لهستان بود که 2 ساعت و 34 طول کشید. تیم ایران در آن مسابقه توانست 3 بر 2 به پیروزی برسد.

,

, ,

 

,

 

,

انتهای پیام/

,


 

,
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه