اخبار داغ

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد:

بیشترین توجه هشت ساله استانداری یزد به طرح‌های نیمه تمام بود/گازرسانی به روستاهای بالای ۲۰خانوار استان در مراحل پایانی

بیشترین توجه هشت ساله استانداری یزد به طرح‌های نیمه تمام بود/گازرسانی به روستاهای بالای ۲۰خانوار استان در مراحل پایانی
صادقیان گفت: بیشترین توجه حوزه عمرانی استانداری یزد دردولت به طرحهای نیمه تمام با هدف استفاده بهینه از اعتبارت تخصیص یافته به این بخش بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن صادقیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با بیان اینکه حوزه عمرانی استانداری در بحثهای توسعه شهری و روستایی، امور حمل و نقل و ترافیک و برخی فعالیتهای مرتبط با مدیریت بحران استان فعالیت دارد اظهار کرد: البته این معاونت در بحث کلان نیز وظیفه هماهنگی بین دستگاههای اجرایی زیر مجموعه در اجرای طرح‌های زیرساخت اعم از راه ، آب ، برق و گاز و غیره را برعهده دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی افزود: بیشترین توجه حوزه عمرانی استانداری یزد دردولت به طرحهای نیمه تمام با هدف استفاده بهینه از اعتبارت تخصیص یافته به این بخش بوده است.

,

صادقیان تصریح کرد: اهتمام ویژه برای اتمام طرح‌هایی که عملیات اجرایی آنها سالهای طولانی از آنها گذشته بود مانند کنارگذر زارچ – اشکذر، کمربندی هرات، کمربندی شهر تفت و کتابخانه مرکزی و همچنین راه آهن یزد – اقلید و راه آهن بافق – ارژنگ نیز از دیگر دستاوردهای استان در این دولت بوده است.

,

معاون عمرانی استاندار یزد یکی دیگر از اولویت های این معاونت، اجرای طرح اقدام ملی مسکن است عنوان کرد و ادامه داد: در همین راستا برای 6هزار و 900 نفر از شهروندان استان زمین مورد نیاز تامین و عملیات اجرایی این طرحها نیز در نقاط مختلف استان شروع شده است که علاوه بر این برای ایثارگران و فرهنگیان واجد شرایط نیز زمین مورد نیاز برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن تامین شده است.

,

وی عنوان کرد: در حوزه راه نیز ایجاد 400 کیلومتر بزرگراه در استان در دستور کار قرار دارد و برنامه ریزی لازم برای ساخت 200 کیلومتر از آنها مانند اردکان – چوپانان، یزد – طبس، باند دوم یزد – بافق صورت گرفته است.

,

صادقیان ابراز کرد: یکی از بهترین کارهای انجام شده در حوزه راه را می‌توان به راه اصلی بهاباد – دربند – نایبند نام برد که پس از سالها تقاضای استان، عملیاتی شد و امیدواریم در سالهای آتی آماده بهره برداری شود.

,

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد ابراز کرد: در حوزه آب خوشبختانه خط انتقال آب از خلیج فارس به استان یزد با همکاری بخش خصوصی مورد بهره برداری قرار گرفت و همزمان خط انتقال آب به اصفهان که از یزد می گذرد نیز کلید خورد و مطالعه انتقال آب از دریای عمان نیز عملیاتی شد.

,

صادقیان گفت: در حوزه برق، علاوه بر تقویت ایستگاه‌ها و پستهای برق استان، از مهمترین اقدامات در این حوزه تکمیل شبکه برق ابرکوه – تفت - خاتم بود که بخشی از آن اتمام یافته و بخش باقیمانده در حال انجام است و با اتصال به شبکه سراسری برق کشور، موجب پایداری برق هر سه شهرستان خواهد شد.

,

وی اذعان کرد: خوشبختانه در بخش گاز علاوه بر تمام شهرهای استان، تمام روستاهای بالای 20 خانوار استان در مراحل پایانی گازرسانی هستند و عملیات اجرایی گازرسانی به 450 واحد صنعتی استان نیز از اقدامات صورت گرفته در این حوزه بوده است.

,

معاون عمرانی استاندار یزد افزود: در حوزه گازرسانی از بزرگترین طرح‌ها می‌توان به گازرسانی به خرانق در شهرستان اردکان، گازرسانی به دهستان جلگه در شهرستان ابرکوه، گازرسانی به دهستان میانکوه در شهرستان مهریز و دهستان شیرکوه در شهرستان تفت و گازرسانی به خضرآباد در شهرستان اشکذر اشاره کرد.

,

وی ابراز کرد: در بخش محیط زیست که از حوزه های مورد توجه دولت تدبیر و امید بود تصمیماتی را در کمیسیون ماده 11 هوای یزد گرفتیم که موجب ممنوعیت استقرار واحدهای آلاینده در دشت یزد – اردکان شد و سیستم پایش آنلاین آلودگی‌های این دشت بحرانی عملیاتی شد.

,

صادقیان با بیان اینکه برای اولین بار تفاهم نامه مدیریت پسماندهای صنعتی استان با صندوق ملی محیط زیست امضا شد و جانمایی سایت پسماند و عملیاتی شدن آن از اقدامات خوب صورت گرفته در این دولت بود گفت: در جریان اقدامات مهم حوزه آبخیزداری در بخش منابع طبیعی استان نیز می‌توان از اجرای سیل بندهای غرب ابرکوه برای مهار سیل‌های احتمالی یاد کرد.

,

وی افزود: علاوه بر این، روند واگذاری اراضی دولتی برای بخش های مختلف به صورت الکترونیکی در راستای شفاف سازی و صرف جویی در زمان و هزینه مهیا شد.

,

معاون عمرانی استاندار یزد با بیان اینکه برای اولین بار در کشور سامانه های تمام شهرداریهای استان به سامانه های شهرسازی متصل و به تبع سامانه ساخت و ساز روستایی راه اندازی شد اذعان کرد: در حوزه روستایی و مناطق محروم نیز استفاده و بهره برداری از ظرفیت بنیادهای علوی و برکت برای اجرای طرح های روستایی و اجرای طرح ها در مناطق محروم برای اولین بار در استان اتفاق افتاد.

,

صادقیان در پایان تاکید کرد: از دیگر اقدامات در حوزه توسعه شهری را می توان توجه شهرداریها برای اولین بار به حوزه سرمایه گذاری ذکر کرد که منجر به 42 مورد سرمایه گذاری در این حوزه و تهیه کتاب سرمایه گذاری در این بخش شده است.

,

انتهای یپام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه