اخبار داغ

استاندار خراسان شمالی اعلام کرد؛

ابلاغ ۶۸۰ میلیارد تومان تسهیلات بازسازی منازل زلزله‌زده به استان/ خانه‌دار شدن ۱۴۳ خانوار زلزله‌زده ساکن در چادرها، طی ۳ ماه

ابلاغ ۶۸۰ میلیارد تومان تسهیلات بازسازی منازل زلزله‌زده به استان/ خانه‌دار شدن ۱۴۳ خانوار زلزله‌زده ساکن در چادرها، طی ۳ ماه
محمدعلی شجاعی از ابلاغ اختصاص ۶۸۰ میلیارد تومان تسهیلات همچنین ۴۵ میلیارد تومان کمک بلاعوض برای بازسازی مناطق زلزله زده استان توسط هیات دولت به خراسان شمالی خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به  نقل از  عصراترک، محمدعلی شجاعی، استاندار خراسان شمالی در جلسه ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان اظهار کرد: با پیگیری های بسیار زیادی که از سوی استان انجام شد، سرانجام اخیرا مصوباتی را از هیات دولت برای بازسازی مناطق زلزله زده شهرستان های گرمه و جاجرم همچنین روستای هاور در شهرستان مانه و سملقان اخذ کردیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

شجاعی گفت: هیات دولت مصوب کرد که 680 میلیارد تومان تسهیلات برای بازسازی و احداث منازل برای زلزله زدگان همچنین اجاره کردن منازل برای اسکان موقت زلزله گان و بازسازی واحدهای تجاری آسیب دیده به استان خراسان شمالی اختصاص داده شود که این تسهیلات مصوب به استان ابلاغ شده است.

,

وی در ادامه گفت: هیات دولت همچنین مصوب کرده است که 45 میلیارد تومان کمک بلاعوض به زلزله زدگان مناطق یاد شده در استان اختصاص داده شود که به استان ابلاغ شده است.

,

استاندار خراسان شمالی با یادآوری این مطلب که هنوز برخی از زلزله زدگان این مناطق یاد شده در چادر زندگی می کنند، اعلام کرد: در ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان مصوب شد که 143 واحد مسکونی جدید برای زلزله زدگانی که هنوز در چادر زندگی می کنند طی مدت سه ماه ( قبل از شروع زمستان ) احداث و تحویل شوند.

,

وی عنوان کرد: اسکان موقت خانواده های زلزله زده ای که در چادر زندگی می کنند و دارای فرزند هستند به صورت اجاره منزل به صورت موقت انجام شود.

,

شجاعی افزود: مصوب شده است که تامین منابع اعتباری انجام بشود که برای استان خراسان شمالی تعدادی کانکس خریداری شوند تا در زمانیکه اتفاقات سیل و زلزله رخ می دهند آسیب دیدگان در این کانکس ها اسکان موقت داده شوند.

,

وی یادآور شد: همچنین مصوب شد که به دو واحد نانوایی روستایی خسارت دیده از زلزله اخیر نیز تسهیلات بانکی و کمک بلاعوض به منظور بازسازی اعطا شود.

,

استاندار خراسان شمالی گفت: مقرر شد که اداره کل اوقاف استان هشت مسجد و حسینیه آسیب دیده از زلزله در دو شهرستان گرمه و جاجرم را ایمن سازی و بازسازی کند.

,

انتهای پیام/قهرمانی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه