اخبار داغ

کارشناس و پژوهشگر رسانه‌ای تأکید کرد؛

لزوم اقناع عمومی در خصوص طرح «ساماندهی فضای مجازی»

لزوم اقناع عمومی در خصوص طرح «ساماندهی فضای مجازی»
محمد لسانی گفت: طرح ساماندهی فضای مجازی به گفتگو و همفکری در بخش حاکمیتی، دولتی و خصوصی نیاز دارد و همچنین اقناع عمومی در این زمینه باید صورت گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد لسانی در گفتگو با راه آرمان؛ رهبر معظم انقلاب وظایفی را برای مرکز ملی اینترنت مشخص کردند و آنجا را نقطه کانونی تصمیم گیری فضای مجازی قرار دادند؛ اما در سنوات گذشته مشکلات عدیده ای در این مرکز پیش آمد از جمله آنکه این مجموعه درگیر سیاسی کاری هایی شد و روسای جمهور اقدام به تحمیل و مصادره کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

این کارشناس و پژوهشگر رسانه ای عدم حضور در جلسات شورای عالی فضای مجازی و تشکیل ندادن جلسات را از دیگر مشکلات دانست و ابراز کرد: مسئله دیگر تشکیل نهادهای موازی مانند شورای عالی فاوا و شورای عالی فناوری بود تا عملا از شورای عالی فضای مجازی خلع ید شود و شاهد بودیم در این عرصه مجلس شورای اسلامی، همه شوراهای عالی موازی با شورای عالی فضای مجازی را ابطال کرد به این معنا که دچار مشکل ساختاری بودیم.

,

وی عنوان کرد: در حوزه محتوایی نیاز است که همه ارکان حکمرانی سایبری ورود پیدا کنند و این ورود باید ورودی باشد که بتواند اکو سیستم فناوری را در کشور تقویت، گردش مالی در داخل کشور و بازار کار، ثبات و امنیت شغلی فضای مجازی را تأمین کند.

,

لسانی با اشاره به مطالب فوق خاطر نشان کرد: به نظر می رسد که تمامی این شرایط نیاز به همنشینی، گفتگو و همفکری در بخش حاکمیتی، دولتی و خصوصی دارد و همچنین اقناع عمومی در این زمینه باید صورت گیرد؛ فلذا طرح های هم نشینی، جلسات کارشناسی بین هر کدام از سه لایه حاکمیتی، دولتی و بخش خصوصی به شدت مورد نیاز است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه