اخبار داغ

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان خبرداد؛

رهاسازی ۵۰ میلیون متر مکعب آب از سدهای لرستان برای مصارف کشاورزی و زیست محیطی

رهاسازی ۵۰ میلیون متر مکعب آب از سدهای لرستان برای مصارف کشاورزی و زیست محیطی
حسن‌نژاد گفت: ۵۰ میلیون متر مکعب آب از سدهای لرستان برای مصارف کشاورزی و زیست محیطی رهاسازی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ داریوش حسن نژاد در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: امسال به دلیل کمبود بارشها و خشکسالی، میزان آب پشت سدها و همچنین سطح آب های زیرزمینی کاهش یافت که در این راستا برای جلوگیری از اضافه برداشتها و مصرف بهینه اقداماتی در دستور کار قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

وی با اشاره به ضرورت نصب کنتورهای هوشمند کشاورزی افزود: متاسفانه برخی از چاه ها به صورت غیر مجاز برداشت های مازاد دارند که برای آنها علاوه بر در نظر گرفتن جریمه، قطع برق نیز اعمال می شود.

,

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای لرستان تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۰۰ حلقه چاه آب به دلیل برداشت های غیر مجاز قطع برق شده، ۲۰ حلقه چاه پلمب و ۲۰ حلقه دیگر که در بخش صنعتی بوده ولی هنوز مورد استفاده قرار نگرفته در حال تعلیق است تا تعیین تکلیف گردد و در غیر این صورت به صنایع دیگر واگذار می‌شوند.

,

حسن نژاد با اشاره به اضافه برداشت هایی از آب های زیر زمینی صورت گرفته است، گفت: برای تامین بخشی از آب مورد نیاز کشاورزی پایین دست و مصارف زیست محیطی، ۵۰ میلیون متر مکعب آب از پشت شش سد استان رها سازی شده است. در حال حاضر ۸۱ میلیون مترمکعب آب در پشت سدها وجود دارد.

,

انتهای پیام/  

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه