اخبار داغ

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اراک خبر داد؛

تدوین و تصویب سند چشم انداز ۲۰ ساله اراک/ افزایش ۳ برابری بودجه شهر طی مدت ۴ سال

تدوین و تصویب سند چشم انداز ۲۰ ساله اراک/ افزایش ۳ برابری بودجه شهر طی مدت ۴ سال
رضایی گفت: تدوین و تصویب سند چشم انداز ۲۰ ساله شهر و شهرداری اراک، تسویه بدهی ها و ۱۷۰۰ چک سرگردان از جمله مهم ترین اقدامات شورای پنجم شهری اراک بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ ایرج رضایی رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر در جلسه بیان عملکرد شورای پنجم شهری با اشاره به برگزاری ۲۶۰ جلسه کمیسیون برنامه و بودجه طی ۴ سال گذشته، گفت: حضور نمایندگان شهر اراک در جلسات کمیسیون برنامه و بودجه مجموعا ۵۹۲۵ ساعت بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

وی افزود: طی دوره ۴ ساله موضوعات بسیاری در این کمیسیون بررسی شد و به تصویب رسید که برخی از آنها از اهمیت بیشتری برخوردار است. تدوین و تصویب سند چشم انداز ۲۰ ساله شهر و شهرداری اراک، بررسی و تصویب ۴ بودجه، تفریغ بودجه، اصلاح و متمم بودجه پیشنهادی از سوی شهرداری و سازمان های تابعه طی ۴ سال، تدوین بیش از ۱۰ تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین شهرداری اراک با ایرانسل، همراه اول، بانک قرض الحسنه مهر ایران، اتاق اصناف، اداره راه و شهرسازی، اورژانس اراک، موسسات خیریه و ... از جمله اقدامات مهم شورای شهر اراک در راستای رفاه شهروندی و تسهیل در امورات جاری و عمرانی شهرداری اراک بوده است.

,

وی با تشریح واریزی حاصل از درآمدهای مبتنی بر ارزش افزوده به حساب شهرداری اراک طی سالهای ۹۶ تا ۹۹، گفت: در سال ۹۶ مجموعا ۶۶میلیارد تومان معادل ۱۱درصد درآمد شهرداری اراک حاصل ارزش های افزوده بوده که رقمی ناچیز محسوب می شود. این مقدار در سالهای ۹۷ تا ۹۹ به ترتیب معادل ۳۵.۶، ۳۶ و ۲۷ درصد درآمد شهرداری بوده که نشان از رشد بیش از سه برابری آن دارد. در مجموع بایستی شهرداری اراک به سمت درآمدهای پایدار حرکت کند تا وضعیت بودجه ای سامان پیدا کند.

,

رضایی اضافه کرد: عوارض مربوط به آلایندگی، گمرکات، مؤدیان بزرگ، گاز طبیعی و عوارض عمومی جزو درآمد های ارزش افزوده محسوب می شوند که در این میان مؤدیان بزرگ همچون صنایع شهر اراک با فرار مالیاتی بسیار زیاد، سهم ناچیزی از درآمد شهرداری را تشکیل می دهند و نیاز به پیگیری از سوی شورای بعدی و شهرداری اراک دارد.

,

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اراک به بیان بودجه شهرداری اراک طی سالهای ۹۲ تا ۱۴۰۰ پرداخت و تصریح کرد: میزان بودجه مصوب، اصلاح شده و تفریغ اختلاف هایی با یکدیگر دارد که میزان تفریغ بودجه در سال ۹۲، ۲۶۰ میلیارد تومان، در سال ۹۳، ۳۶۲ میلیارد تومان، در سال ۹۴، ۴۲۵ میلیارد تومان، در سال ۹۵، ۴۷۱ میلیارد تومان، در سال ۹۶، ۴۸۱ میلیارد تومان، در سال ۹۷، ۴۵۰ میلیارد تومان، در سال ۹۸، ۵۵۳ میلیارد تومان، در سال ۹۹، هزار میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۰، ۱۲۸۸ میلیارد تومان است.

,

وی با بیان اینکه یکی از کارهای بزرگ شورای شهر پنجم تسویه بدهی های شهرداری بوده است، گفت: در ابتدای شورای پنجم در سال ۹۶، بودجه شهرداری با بدهی آن بسیار به هم نزدیک بود که وضعیت بسیار بدی بود و نشان از عقب بودن بودجه نسبت به بدهی ها و مخارج شهرداری داشت. خوشبختانه امروز غالب بدهی های شهرداری تسویه شده و بودجه به عدد ۱۲۸۸ میلیارد تومان رسیده است که با این بودجه می توان بسیاری از ابرپروژه ها را انجام داد.

,

رضایی یکی از شاهکارهای شورای پنجم را تعیین تکلیف هزار و ۷۰۰ چک سرگردان شهرداری دانست و گفت: ریل گذاری بیش از ۵۰کیلومتر فیبر نوری یکی دیگر از اقدامات این شورا است که سرمایه گذاری عظیمی محسوب می شود و بسیاری از شرکت ها حاضر به انعقاد قرارداد با شهرداری هستند که نزدیک به سالانه ۳ میلیارد تومان درآمد پایدار را برای شهرداری به دنبال دارد.

,

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اراک با بیان اینکه چنین اقداماتی نشان دهنده انجام وظایف قانونی توسط نمایندگان مردم در شورای شهر بوده است، گفت: این اقدامات نشان می دهد شورای شهر به معنای واقعی کلمه شورای شهر بوده است و نه شورای شهرداری.

,

وی با اشاره به اجرای پروژه های بزرگ در شهر اراک تصریح کرد: بهره برداری از تقاطع غیرهمسطح شریعتی، شهید صیدی، ورزش، شهید کاوه نبیری، پیاده راه اراک ، پارک بانوان، سالن های ورزشی شهید مسلمی و شهید حججی، استخر شهرداری، فاز اول پردیس خودرویی، تصفیه خانه کشتارگاه و احداث مسیر دوچرخه سواری اقداماتی است که با تلاش شهرداری و شورای شهر در عمر چهارساله شورای پنجم به نتیجه رسید.

,

وی اضافه کرد: پیشرفت ۷۵ درصدی پارکینگ آفتاب، ۷۳ درصدی پروژه میدان مقاومت و آغاز به کار پروژه هایی همچون جاده فرودگاه،  رینگ شهری آرامستان و میدان امام خمینی(ره) از جمله پروژه های بزرگ شهری است که در دوران شورای پنجم انجام شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه