اخبار داغ

گزارشی از یک کارآفرینی؛

اشتغال پایدار با پرورش ۷۰ گونه گیاهان دارویی در آسارا کلید خورد/ وقتی کشاورزان روستای نساء خاک را با هنر تولید کیمیا کردند

اشتغال پایدار با پرورش ۷۰ گونه گیاهان دارویی در آسارا کلید خورد/ وقتی کشاورزان روستای نساء خاک را با هنر تولید کیمیا کردند
این روزها جاده کرج – چالوس در بخش آسارا با آب و هوای مطلوبی که دارد مامنی برای رشد و پرورش گیاهان دارویی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، این روزها جاده کرج – چالوس در بخش آسارا با آب و هوای مطلوبی که دارد مامنی برای رشد و پرورش گیاهان دارویی شده است، محصولاتی دارای خواص فراوان که مرهمی بر دردهای مردم خواهد بود. و می تواند منبع درآمدی برای استان البرز باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
علائی پور جهاد کشاورزی بخش آسارا در گفتگو با خبرنگار تیتریک، می گوید ۶۰ هزار هکتار از مراتع دارای انواع گیاهان دارویی متشکل از ۷۰ گونه گیاهی هستند، به سمت باغ آقای خورج در روستای نسا می رویم، باغداری که کنار باغ میوه کار کشت گیاهان دارویی را هم انجام می دهد.
,
 
,
این باغدار در گفتگو با خبرنگار تیتریک، می گوید؛ از سال ۹۲ به این فکر افتادم که از فواصل بین درختان برای کاشت گیاهان دارویی استفاده کنیم، البته علف های هرزی که در کنار آنها رشد می کند را وجین می کنیم تا به این محصولات با ارزش آسیب وارد نشود.
,
 
,
, ,
 
,
در این باغ که با سال ها همت خانواده آقای خورج به ثمر نشسته است نعناع فلفلی، گل محمدی، آویشن، پونه و نعناع معمولی کشت می شود، البته گل گاوزبان که برای اعصاب و معده بسیار مفید است هم بین داروهای گیاهی کشت شده به چشم می خورد.
,
 
,
و اما تلاش خانواده خورج تنها به کشت این گیاهان ارزشمند ختم نمی شود، آنها برای فراوری هم اقدامات خوبی انجام داده اند، یک کارگاه خانگی سنتی را با همراهی اداره کار و جهاد کشاورزی در قالب مشاغل خانگی راه اندازی کرده اند تا منبع درآمد و شغل برای خانم های روستا باشد.
,
 
,
البته حسن نژاد معاون فنی جهاد کشاورزی کرج در گفتگو با خبرنگار تیتریک، می گوید؛ جهاد کشاورزی برای کشاورزانی که علاقه به کشت گیاهان پر خاصیت دارند شرایطی را فراهم کرده است که شامل برگزاری کلاس های آموزشی، ارائه نشاء های مشارکتی و تسهیلات ۱۵ الی ۳۰ میلیون تومانی با نرخ ۴ درصد خواهد بود.
,
 
,
, ,
 
,
آقای خورج که یک کارآفرین است درباره موانع کار در گفتگو با خبرنگار تیتریک، می گوید؛ کمبود مکان برای توسعه کشت گیاهان دارویی داریم لذا از منابع طبیعی درخواست می کنیم ما را همراهی کنند، تا در قالب ایجاد مشاغل خانگی و تولید محصولات خانگی، سیب سلامت را هم دریافت کنیم.
,
 
,
در خاتمه باید گفت: ایجاد اشتغال پایدار، بازگشت معکوس روستائیان و حفظ گونه های نادر گیاهان دارویی از مزیت های این فعالیت است، البته انتظار می رود با حمایت کشاورزان به مشاغل و کسب و کارهای روستایی حمایت شود تا آنها بتوانند در راستای تولید گام های موثرتری بردارند.

 
,
,
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه