اخبار داغ

رییس صداوسیما از ماموریت جدید گفت/ معرفی شوراهای محتوایی ساترا

رییس صداوسیما از ماموریت جدید گفت/ معرفی شوراهای محتوایی ساترا
عبدالعلی‌ علی عسکری رییس سازمان صداوسیما با اشاره به ماموریت سازمان در حوزه صوت و تصویر فراگیر از تسهیل‌گری و تنظیم‌گری همزمان در این حوزه سخن گفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالعلی علی عسکری با اشاره به مأموریت رسانه ملی در صنعت صوت‌وتصویر فراگیر گفت: تسهیل‌گری در کنار تنظیم‌گری از مأموریت‌های صداوسیماست و امیدواریم بتوانیم در مسیر تسهیل‌گری و حمایت از رسانه‌ها و محتوای بومی به خوبی قدم برداریم، به‌طوری‌که هر رسانه‌ای امکان تولید محتوای فاخر داشته باشد و درعین‌حال در مسیر تولید، بدون مشکل و به‌راحتی پیش برود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

علی عسکری در نشست کمیسیون تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر که عصر امروز برگزار شد، با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) در زمینه لزوم تنظیم‌گری رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر از تلاش همه دست‌اندرکاران این حوزه قدردانی کرد.

,

رئیس رسانه ملی افزود: هدف ما از تنظیم‌گری رونق رسانه‌های قانونی و تولیدات و محتوای فرهنگی است، زیرا اگر شبکه ملی اطلاعات چیزی برای عرضه به مخاطب نداشته باشد، بی‌فایده خواهد بود. شبکه ملی اطلاعات باید به‌گونه‌ای باشد که با تولیدات متنوع و غنی، نیاز کاربران را برطرف کند و از تولید و انتشار محتواهای مخالف مبانی هویتی و فرهنگی جامعه جلوگیری کند. تنظیم‌گری قرار است با دقت و سعه‌صدر جلوی برخی از تخریب‌های فرهنگی و آنچه را نوعی فرهنگ‌فروشی در فضای مجازی است، بگیرد.

,

وی ادامه داد: کسی که در رسانه‌های فضای مجازی خوب کار کند، قابل‌احترام است و باید با او به‌صورت شایسته همراهی شود تا بتواند از این فضا به نفع مردم استفاده کند.

,

علی عسکری در همین حال با تأکید بر تفاوت ماهوی دو حوزه رسانه‌های صوت و تصویر و صنعت سینما، بر ادامه پشتیبانی رسانه ملی از تولیدات سینمایی و صنعت سینما در کشور تأکید کرد و گفت: در دوران ریاست بنده بر سازمان، دستور همکاری خوب با فعالان این عرصه صادرشده است، به‌طوری‌که رسانه ملی به میزان قابل‌توجهی هزینه تبلیغ فیلم‌ها و پایداری صنعت سینما کرده است. ما مدافع سینما هستیم و هنر را فرهنگ‌سازترین عنصر می‌دانیم.

,

در این جلسه، گزارش عملکرد ساترا در ایام انتخابات و همچنین فعالیت‌های انتخاباتی رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در کنار رسانه ملی ارائه و بررسی شد.

,

در بخش دیگری از این نشست، فرایند تولید و انتشار محتوای نمایشی شامل سریال‌ها و برنامه‌های ترکیبی در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر موردبررسی قرار گرفت و گزارشی از تعداد پروانه‌های تولید و انتشار صادرشده از ابتدای سال جاری ارائه شد.

,

در ادامه جلسه اعضای حقیقی شوراهای محتوایی معرفی شدند. بر همین اساس آقایان حجت‌الاسلام محمد قمی، منصور واعظی، علی‌اصغر پورمحمدی، محسن مهاجرانی، پرویز شیخ طادی و غلامرضا میرحسینی به‌عنوان اعضای حقیقی شورای پروانه تولید سریال‌ها و آقایان علی‌اصغر پورمحمدی، محسن مهاجرانی، محمدرضا جعفری جلوه و عبدالکریم خیامی به‌عنوان اعضای حقیقی شورای انتشار محتوای نمایشی رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر معرفی شدند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه