اخبار داغ

یادداشت؛

تبلیغات نقش اساسی در پیشبرد اهداف دولت‌ها دارد

تبلیغات نقش اساسی در پیشبرد اهداف دولت‌ها دارد
دنیایی که بر مدار تبلیغات می‌چرخد با گسترش ارتباطات مردم و شبکه‌های مجازی، اکنون می‌توان گفت تبلیغات نقش اساسی در پیشبرد اهداف دولت‌ها، مناسبات مذهبی، تحولات سیاسی، تجارت و ... دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  جهانبین نیوز؛ به بهانه 12 مرداد سالروز تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، موسی انصاری رئیس شورای  هماهنگی تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در یادداشتی نوشت: دنیایی که بر مدار تبلیغات می‌چرخد با گسترش ارتباطات مردم و شبکه‌های مجازی، اکنون می‌توان گفت تبلیغات نقش اساسی در پیشبرد اهداف دولت‌ها، مناسبات مذهبی، تحولات سیاسی، تجارت و .. دارد.

بر همین اساس، در آستانه‌ی 12 مردادماه، چهل و یکمین سالروز تأسیس نهاد مقدس و مردمی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، قصد داریم اول کلام را با بیان گهربار حضرت امام خمینی(ره) که فرمودند «مسأله تبلیغات یک امر مهمی است که می شود گفت که در دنیا در رأس همه امور قرار گرفته است، و می توان گفت که دنیا بر دوش تبلیغات است… باید با تبلیغات صحیح، اسلام را آن گونه که هست به دنیا معرفی نمایید … توجه داشته باشید که بالاترین چیزى که می تواند این انقلاب را در این جا به ثمر برساند و در خارج صادر کند، تبلیغات است، تبلیغات صحیح» آغاز نماییم.

دنیا بر دوش تبلیغات است، امام خمینی (ره) دورنما، چشم انداز و عمق درک مسئله توسط حضرت امام(ره) و همچنین نگاه و نگرش وی به جایگاه و قدرت تبلیغات، نشان از آن دارد که هرکسی بتواند از این ابزار خوب بهره ببرد دنیا را تسخیر خود خواهد کرد. لذا بیان این جمله توسط حضرت امام که نشان از تیزیینی، درایت و آینده نگری وی دارد، برای اهمیت و اثبات جایگاه تبلیغات کافی است.

ابزارتبلیغات، با اقتدار بلا منازعه خود در هدایت و مدیرت افکار عمومی دنیا با پیشی گرفتن از سایر مؤلفه‌های قدرت از قبیل قدرت نظامی، جمعیت، جغرافیا و... به یکی از اصلی‌ترین مولفه‌های قدرت در جهان تبدیل شده است و با وارد شده ابزارهای متخلف و روش‌های نوین و شگردهای تبلیغاتی و رسانه ای در جهان، کار تبلیغات را پیچیده ، حساس وتخصصی تر نموده است. در این کارزار و نبرد تبلیغاتی دنیا، حتی یک لحظه توقف و یا تعلل، و یا بد عمل کردن دسترسی به این قدرت عظیم و تاثیرگذار را فرسنگ‌ها فاصله خواهد انداخت.

دنیای سرمایه‌داری و استکباری با توسل به قدرت و ابزار تبلیغاتی خود و با روش‌ها و شگردهای خاص تبلیغی در حال بلعیدن باورها و اعتقادات و حتی شرافت انسانی ملت‌هاست و نشخوار و خرجی آنها تفکر مادی‌گرایی مطلق و اومانسیمی است که جایگزین ارزش‌ها والای انسانی و معنوی بشر شده و عملا انسانیت را به مادیت تمام عیار تبدیل کرده است.

لذا در این برهه حساس از زمان که قدرت های رسانه‌ای و تبلیغی دنیا کل فضای همه دستگاه‌ها و نهادها و مبلغان فرهنگی و مذهبی می‌توانند با بهرگیری از آموزه‌های دینی و الهی و با استفاده از روش‌ها و مدل‌های و شیوه‌های خاص تبلیغاتی، دستورات سراسر نور اسلام را که همه آنها چیزی جزء خیر و صلاح بشر و سیرتکاملی آن نیست را بصورت روان و قابل فهم و هضم به همه جهانیان عرضه کنند و همه این مفاهیم و آموزه‌های الهی را در قالب هنر و خلاقیت و بصورت هنرمندانه با استفاده از همین ظرفیت‌ها و ابزار تبلیغاتی موجود و شناخت صحیح نیازها به مانند سرم مورد نیاز یک بیمار در رگ‌های آن جاری کنند.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هم با بیش از چهار دهه فعالیت، هم‌اکنون کوله‌باری از تجربیات در برگزاری مراسم در هر شرایطی در کارنامه خود دارد و از ظرفیت این نهاد می‌توان برای الگوگیری سایر دستگاه‌ها استفاده کرد، اصل تعطیل ناپذیری مراسم موجب شد بعنوان مثال در همین وضعیت کرونا، این شورا نحوه‌ی برگزاری مراسم را از حالت تجمعی خارج کرده و به کلی تغییر دهد.

البته به گفته‌ی مردم این نوع تغییرات باعث جذابتر شدن و افزایش مشارکت کودکان و نوجوانان در برنامه‌هایی مثل رژه خودرویی-خانوادگی 22 بهمن گردید. از جمله موارد دیگر در تبلیغات، بحث استفاده از حداکثر ظرفیت فضای مجازی است، فضای مجازی امروز میدانی از فرصت‌های سریع، جذاب و گسترده در بین عموم را در اختیار متولیان امور فرهنگی و تبلیغی جامعه قرار داده‌است تا با بهره‌گیری از آن، در راستای مأموریت‌ها و اهداف خود فعالیت کنند.
 

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,   , جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه