اخبار داغ

سودجویان حرف اول را می‌زنند!

تب گرانی مرغ به تخم‌مرغ سرایت کرد/ خرید واحدهای صنفی از دلالان علت اصلی قیمت‌های نامتعارف بازار

تب گرانی مرغ به تخم‌مرغ سرایت کرد/ خرید واحدهای صنفی از دلالان علت اصلی قیمت‌های نامتعارف بازار
بازار مرغ ماه‌ها است که ناآرام است و تنش‌های قیمتی دیگر به یک بخش لاینفک از این بازار مبدل شده است؛ تلاش‌ها و سیاست‌های دستوری برای رام کردن این بازار سرکش، ناموفق بوده است و در این بلبشو، این دلالان و سودجویان هستند که فرصت مناسبی را برای ماهیگیری از این آب گل آلود به دست آورده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، وضعیت بازار مرغ و تخم مرغ ماه‌ها است که روزهای آشفته و نا آرامی را تجربه می‌کند.

سیاست‌های نافرجام و قیمت‌های دستوری نتوانسته مشکلات این بازار را حل کند و همچنان دود گرانی، چشم هر خریداری را می‌سوزاند.

طی روزهای اخیر، تب گرانی مرغ به تخم مرغ هم سرایت کرده است و موجب گرانی 2 هزار تومانی هر شانه تخم مرغ در بازار استان شده است.

کامران هاشمی رئیس اتحادیه مرغ و تخم مرغ مرکز مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصو آخرین وضعیت قیمت مرغ و تخم مرغ در بازار مازندران اظهار کرد: در حال حاضر قیمت قانونی فروش مرغ بر اساس قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار کشور، 24 هزار و 900 تومان است.

وی افزود: مرغ‌های تنظیم بازاری با این قیمت در بازار وجود دارد اما شاید پاسخگوی تقاضای فراوان مردم نباشد.

رئیس اتحادیه مرغ و تخم مرغ مرکز مازندران، خاطرنشان کرد: نمی‌شود منکر فروش هر کیلو مرغ در بازار استان تا کیلویی 30 هزار تومان شد و این امر وجود دارد.

هاشمی با تایید افزایش قیمت تخم مرغ در بازار استان، بیان کرد: در حال حاضر قیمت هر شانه تخم مرغ با کمی افزایش به 41 هزار تومان رسیده است.

سید مسیب موسوی سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صمت مازندران نیز در این باره به خبرنگار بلاغ گفت: متاسفانه تمامی واحدهای صنفی صنف مرغ و تخم مرغ در سطح استان مبادرت به خرید مرغ کشتار از دلالان و وسودجویان می‌کنند.

وی افزود: این واحدها از یک سری دلال و فرصت طلب و واسطه‌گر، مرغ را با قیمت بالاتر از نرخ مصوب اعلام شده می‌خرند و این واحدها نیز با کمی سود در بازار عرضه می‌کنند که در نهایت این امر موجب قیمت‌های نامتعارف در بازار استان شده است.

سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صمت مازندران، خاطرنشان کرد: لذا به جای اینکه مرغ با قیمت مصوب به دست مصرف کننده برسد، با قیمت بالاتر به دست مشتری می‌رسد.

موسوی ادامه داد: ما از واحدهای صنفی تقاضا داریم از خرید مرغ از دلالان اجتناب کنند تا برای یک بار هم که شده، بساط دلالان بازار مرغ با زیانی که متحمل می‌شوند، جمع شود تا آرامش نسبی به بازار بر گردد.

وی بیان کرد: وقتی این مرغ‌ها از دلالان خریداری نشود، وی ناچار است که مرغ را زیر قیمت در بازار بفروشد و لذا قیمت‌ها فروکش خواهد کرد.

سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صمت مازندران، گفت: خیلی از مشتریان عنوان می‌کنند که واحدهای صنفی از دادن فاکتور خرید امتناع می‌کنند و از سویی دیگر واحدهای صنفی از اعلام و معرفی این دلالان خودداری می‌کنند و می‌گویند اگر نام ببریم دیگر به ما مرغ نمی‌دهند.

موسوی تاکید کرد: ما چقدر جریمه کنیم، ما بالای 40 میلیارد تومان واحدهای صنفی و کشتارگاه‌های مرغ را جریمه کردیم، آیا این مشکل حل شد؟ آیا منجر به کاهش قیمت شد؟

وی عنوان کرد: از سویی دیگر برخی از دلالان نمی‌گذارند دست واحدهای صنفی به مرغ‌های کشتارگاه برسد و لذا واحد صنفی هم به ناچار اقدام به خرید مرغ با قیمت بالاتر از نرخ مصوب می‌کند که در نهایت منجر به فروش مرغ با نرخ 30 هزار تومانی در بازار می‌شود.

سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صمت مازندران، اعلام کرد: متاسفانه واحدهای صنفی با ما همکاری لازم را جهت شناسایی این نفرات، دلالان و سودجویان نمی‌کنند و این امر کار ما را برای شناسایی سخت می‌کند و به ناچار ما مجبور به تشکیل پرونده و جریمه گرانفروشی برای این واحدها هستیم.

موسوی متذکر شد: ما در حلقه آخر یعنی در میان خریداران بازار، نیاز به فرهنگ سازی هستیم، مردم ما نباید از گران فروشان خرید کنند و باید این افراد را به سامانه 124 معرفی کنند.

حال بازار مرغ و تخم مرغ این روزها خوب نیست، از عرضه، توزیع و قیمت گرفته تا در کف بازار و خریداران همه ناراضی‌اند؛ گره کور این مشکل مدت‌ها است که به دست متولیان امر ناگشودنی است و در نهایت، این مردم هستند که تاوان گرانی را باید بپردازند!

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه